Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2011

USTAZ2 MAJORITINYA PENAKUT DAN BODOH BERDAKWAH.

Imej
Semalam tidak bergejuis lagi. Jam 6.30 pagi, selepas solat subuh, terus ke Melaka kerana ada kematian. Singgah di rumah ayah dahulu untuk mengambil ibu dan ayah. Isteri dan anak ditinggalkan di rumah ayah di KL. Hamba menaiki kereta adik perempuan hamba untuk ke sana, kerana kereta beliau enjin kecik,.. duit minyak maa,.. kena pantau..

Sesampai sahaja di Melaka, orang ramai sudah ramai di kawasan rumah beliau. Yang meninggal itu adalah ieteri kepada sepupu hamba. Walau dia pangkat sepupu, tetapi umurnya beliau sudah berpencen. Kerana yang meninggal adalah perempuan, maka hamba hanya dapat membantu membaca yasin dan berdoakan akan kesejahteraan kepada arwah dengan menyedekahkan pembacaan surah Yasin tadi kepada arwah. Dapat tidak dapat pahala itu, itu hamba berserah kepada Allah SWT. Hamba bukan Wahabi.

Sementara menunggu jenazah dimandikan, hamba menunggu diluar, bersama-sama saudara mara sepupu sepapat yang sudah lama hamba tidak berjumpa. Sepupu-sepupu hamba belah Jasin, Melaka, umu…

PR HENDAK LETAK MANA PENGUNDI CHUVANIS MELAYU?

Dua hari tidak bergejuis. Kerana apa? Kerana laptop hamba dipinjam isteri untuk kerja sekolahnya. Dan kemudian, laptopnya tertinggal di bilik penyediaan makmal sains di sekolahnya. Aduih..

Minggu ini, hamba sibuk sedikit di tempat kerja. Satunya sibuk dengan pelanggan dari Agensi Nuklear Malaysia, dan satu lagi dengan pelanggan dari syarikat yang sedang berurusan penjualan barang kepada syarikat Petronas Carigali. Untuk berurusan dengan Agensi Nuklear, hamba perlu ke Bangi. Dan oleh kerana duit gaji belum masuk dan haribulan pula adalah dipenghujung bulan, maka untuk ke sana menaiki kereta sendiri adalah satu perbuatan yang membunuh RM dalam kocek seluar, maka kereta pejabat digunakan.

Kereta pejabat untuk ke Bangi telah diberi pada jam 2.30 petang, berjeniskan Toyota Hilux. Tidak boleh dipandu sendiri, perlu wajib dipandu oleh seorang pemandu. Pemandu kenderaan milik syarikat. Ada dua orang pemandu, yang hamba dapat adalah pemandu senior yang senang ajak berborak.

Semasa menuju ke Ba…

TUDUH MAAHAD AJAR CARA DEMO; KAH! KAH! KAH! UTUSAN BUAT LAWAK LAGI..

Hamba baru balik dari Agensi Nuklear Malaysia petang tadi. Jam 6.00, baru sampai pejabat. Ke Agensi Nuklear adalah kerana urusan pejabat. Berkaitan apa, tidak boleh beri tahu, nanti orang tuduh kita JI pula. Naya. Balik rumah terus buka internet. Baca bermacam-macam cerita yang cap ayam dan cap kambing.

Hamba tidak berkenan bercerita tentang cerita cap ayam. Seperti Ibrahim Ali yang perangai takbur lagi riak seperti Abu Jahal berbangga dengan dosa kering dia, itu bukan cerita, yang menjadi cerita adalah apabila beliau berkata beliau bersetuju dan menyokong 100% Tok Guru Nik Aziz. Yang itu memang pelik.

Apa yang hamba hendak cerita adalah cerita berkenaan ini (Pelajar diajar baiah, demonstrasi) di utusan malaysia yang memang sah cap ayam dan musuh utama Islam. Cara cerita seperti memang benar mahu mengaitkan semua Maahad sebagai tapak untuk mengajar pemuda menjadi pengganas. Tetapi apabila membaca isian didalamnya, macam baca cerita kartun Doraemon.

Kalau ye pun puak utusan malaysia ya…

YANG INI HAMBA SETUJU DENGAN UTUSAN, TAPI TAJUKNYA TETAP MENIPU.

Kalian semua sudah baca ini (Karikatur tidak hina Islam) didalam berita maya utusan malaysia. Kalau belum, silalah baca. Jika sudah baca, anda semua bersetuju tidak dengan Ustaz Shamsul Muda ini. Hamba, secara peribadi bersetuju. Tetapi bukan semua, tetapi ada beberapa perkara yang ustaz dari Jordan cakap itu benar.

Yang benar lagi terang adalah, apa yang ditulis didalam kartun itu tiada kaitan langsung dengan hukum hudud dalam Islam. Iaitu, apa yang dikatakan 'merogol perlu ada 4 saksi' adalah BUKAN hukum Islam. Itu hamba bersetuju 100%.

Tetapi, ada satu sifat yang pelik didalam tajuk artikel itu. Karikatur itu tidak menghina Islam? Ini tidak benar. Apa yang membuat seluruh umat Islam terlalu marah dengan karikatur itu adalah, utusan malaysia itu sendiri ingin menghina hukum Islam dengan membuat cerita fitnah tentang hukum Islam. Utusan menggunakan karikatur yang menipu tentang hukum Islam, untuk pembaca semua terpesong beranggapan hukuman hudud itu adalah zalim kepada mangs…

JIKA NAK KRITIK PUN, POWER LAH SIKIT..

Imej
Hendak kata kurang akal, rasanya tidak kot. Cumanya, kurang cerdik. Cuba baca sini (Pas tidak demokratik larang Utusan buat liputan - Kemudi). Kemudi ini nama penuhnya Kelab Wartawan Kelantan Darul Naim. Mana mereka dapat nama KEMUDI dari nama penuh kelab itu hamba tidak tahu. Entah mana M yang diletakkan dalam Kemudi itu.

Cumanya, apa yang membuat Kelab ini cap ayam sedikit, apabila Timbalan Presidennya gatal mulut hendak mengkritik Kerajaan Negeri Kelantan yang mengambil keputusan melarang Utusan Malaysia dari membuat liputan sebarang kerja kerajaan negeri. Yang paling cap ayam, adalah ayat dibawah;

“Perkara ini tidak wajar dipolitikkan dengan Pas menunjukkan kuasa mereka dan mengharamkan wartawan di Kelantan. Apa dosa mereka?,” katanya kepada Bernama, di sini hari ini. 

Aduhai, apalah yang difikirnya timbalan presiden ini? Apa dosa mereka? Apa kome ni duduk dalam tempurung yang dikunci dalam peti duit ke? Berlambak-lambak dosakering utusan telah lakukan dalam akhbarnya, masih lagi …

LABEL AGAMA SUDAH TIDAK PENTING? NILAI SAHAJA PENTING, BAHAYA WEI CAKAP GITU.

Ada orang kata, agama adalah tidak lama lagi tidak penting dalam kehidupan. Yang penting, adalah nilai dalam agama itu. Bukan label. Tidak kisah kamu Islam ka, Hindu ka, Kristian ka, jika baik dan adil kamu, maka itulah yang terbaik. Mat Saman Kati kata dimensi ke empat.

Hamba pula hendak sebut, definasi baik dan adil macammana yang boleh dikategorikan baik. Kalau orang itu Hindu, dia baik macam mana pun, tetap masuk neraka ka? Sebelum jawab, kita kena tanya, baik macam mana? Apakah yang dinamakan baik itu. Guna piawaian apa untuk mendapatkan sijil baik. Apakah definasinya? Apakah SOPnya? Apakah WInya? Perlu ada support documant ka?

Yang ini sebenarnya ramai orang keliru. Termasuklah hamba. Sebab itu kena berguru untuk tahu, apakah piawai baik dalam hidup di dunia ini. Hendak mendapatkan QMS ISO9001:2008, ingat senang ka? Sekarang sudah hendak ditukarkan pula kepada QMS ISO9001:2011. Lagi naya. Kena buat semula?

Jika satu syarikat, hendak mendapatkan ISO itu, mereka perlu tahu apakah …

MELAYU MEMANG BODO TENTANG ISLAM KE TAHAP GABAN.

Imej
Kan ke hamba dah kabo, orang melayu sekarang ini sudah bodoh tentang Islam ke tahap yang kronik. Akal tapak kaki, bukan akal kepala lutut. Sehingga tahap itu umno telah berjaya membodohkan umat Melayu tentang Islam. Hinggakan, akhbar utusan malaysia tidak tahu mana satu kartun menghina Islam dan yang mana satu tidak menghina Islam.

Cuba bandingkan 3 kartun dibawah, yang mana satu menghina Islam. 2 kartun dibawah atau satu kertun dibawah sekali? Tengok sekali sudah tahu jawapan.

Kasihan orang Melayu, disebabkan umno, kome semua bodoh tentang Islam. Jadi, sampai bila kamu semua hendak bersekongkol dengan parti kapitalis neo sekular assobiyah umno ini?

MAT SAMAN KATI, APEKEHAL DIA?

Mula-mula hamba suka Man Saman Kati (MSK). Kemudian hamba pening dengan MSK. Kemudian hamba menyampah dengan dia. Dan akhir-akhir ini, hamba suka balik pada MSK. Betullah kata orang tua-tua, eh silap, kata orang-orang boomers, 'tak kenal maka tak cinta'.

Mula-mula MSK tibai geng-geng PR, terbuka juga akal kemetot hamba ini tentang yang PR ini bukannya diketuai oleh Nabi. Tetapi, jika asyik-asyik dengan tembak kawan je. Jadi pening le pula. Lama-lama pening, jadi menyampah tahap gaban. "Apekehal Matsamankati ni macam ayam je nih?", tengking hati hamba yang akal kemetot ini.

Tetapi, setelah membaca cerita kes RM400,000 yang amat penting itu, maka hati menyampah dekat MSK menjadi kasihan le pula. Rasa-rasa, jika hamba di tempat beliau, hamba pun naik menyampah tahap doraemon. Apa kes fitnah-fitnah orang, kita buat kerja setengah mati, depa suka-suka buat cerita bunuh orang makan mayat.

Hamba juga musykil sebenarnya ni, jikalaulah, diulangi, jikalaulah PR menang memegan…

PERKASA SAH BABI.

Jangan baca, ayat sini terlalu kasar, khas untuk musuh Islam.

Jika tiada undang-undang di Malaysia, sudah lama hamba bakar setiap seekor ahli perkasa. Biar mati katak, mayat pun tak payah tanam, terus timbun dalam tong taik. Hendak kata bodoh, memang bodoh, hendak kata akal tapak kaki, memang sah akal tapak kaki.

Perangai hantu binatang perkasa ini telah sampai ke kemuncak dengan kata-kata taik mugholazah oleh mamak kutty SU perkasa. Sila baca disini (Karikatur: Utusan tidak menghina Islam). Memang sah cap babi. Apa gila dan nyanyuk akal si mamak kutty ini. Kesimpulannya, perkasa sah babi!

TAK SAYANG MULUT BETUL PUAK UMNO NIH.

Imej
Amboi, tak sayang mulut benor Fuad Zarkashi ni. Mulut, bila hendak kutuk PR, memang lancar macam minyak pelincir Shell Helix. Mana ilmu mamat ini dapat entahlah, mungkin orang Johor Muar kenal sangat di mana dia dapat mulutnya yang hilang intelek bila berbicara tentang PR.

Apalah yang beliau risaukan sangat dengan demo Bersih 2.0 ini? Sehingga mengungkap kata-kata akal tapak kaki? Cuba baca dahulu di sini (Muslihat pembangkang rancang perhimpunan Bersih). Hendak kata tidak bijak, beliau ahli Parlimen. Ke, ahli Parlimen umno semuanya bodoh-bodoh belake? Atau yang tepat, buat-buat bodoh.

Kalau ye pun tidak mahu rakyat berdemo di perarakan Bersih yang kedua nanti, senang sahaja kerjanya. Buatlah sahaja tuntutan yang dimohon oleh Bersih. Senang lagi simple. Apa? umnotidak mahu ke tuntutan ini dilaksanakan? Jika ya umno tidak mahu, memang sah umno sebuah parti yang jahat lagi kotor senajis mugholazah.

Hendak tahu apa tuntutan Bersih yang umno dok risau sangat ni? Baca dibawah;

Tuntutan per…

APA PUNYA HARGA DA, SEMUANYA NAIK. TAK GUNA PUNYA BN!

Imej
Baru balik dari kedai runcit. Beli ayam seekor, harga RM7.90 sekilo. Melampau betul harga. Hendak beli ikan, tokey kedai kata dia tidak berani jual ikan hari ini, harga dia 'gila' sedikit. Tidak makan ikanlah hamba minggu ini. Kemudian ke pasaraya, beli susu kotak Dutchlady 1 liter, harga RM4.70 sekotak. Dibuat harga seperti 'offer' yang melampau pada tanda harganya.

Hamba beli 2 kotak. Hendak kata murah, memang harga dia yang dahulu. Sekitar RM4.70 hingga RM4.90, tengok kedai. Kemudian baru teringat, di Jusco, harga dia sudah naik RM5.10 sekotak. Adoi, rupanya penjualan penghabisan stok. Tengok tarikh luput, bulan 2 tahun 2012. Memang ye lah itu. Stok baru hamba lihat bulan 5, 2012. Tapi fikir-fikir,bak juga tuan punya pasaraya ini, tidaklah pula dia naikkan harga stok lamanya.

Namun, benda yang sentiasa wajib beli, gula 2kg, sudah naik 20 sen sekilo. Itu kes petang tadi, kes tengah hari tadi berlainan cerita.

Sudah sedia maklum, makan diluar, harga nasi putih satu pi…

HUDUD: SIAPA KATA KES ROGOL KENA 4 ORG SAKSI?

Kan ke hamba sudah kabor, orang Melayu sekarang sudah terlalu bodoh tentang Islam. Kenapa orang Melayu sudah bodoh tentang Islam? Sebab umno sudah mendidik agar umat Melayu bodoh tentang Islam selama-lamanya. Kenapa umno hendakkan orang Melayu bodoh tentang Islam selama-lamanya? Sebab umno hendak memerintah Tanah Melayu selama-lamanya.

Hamba terkesan dengan kebodohan orang Melayu tentang Islam apabila terbaca sebuah artikel dari Blog Al-Banjari bertajuk (Aishah, Ketua Srikandi Keadilan diugut rogol ! ).

Baca dahulu artikel itu, nanti anda semua akan tahu, tahap kebodohan umat Melayu tentang Islam. Lagi senang, hamba copy paste ugutan mamat umno ini kepada Srikandi PKR;


Ugutannya berbunyi "kepada perogol2 yang tengah sangap sekarang..sila rogol geng2 srikandi PKR....jgn risau k..(AMARAN!!!!! Jikalau anda nak rogol..pastikan anda seorang sahaja buat kerja....sbb apa?????? Kalau anda kena tangkap anda akan terlepas hukuman...sbb xda 4 orang saksi..kalau anda nak rakam pun xpa..2xleh…

PEDULI APA ETP DGN PELABURAN RM170BILION. HARGA IKAN TETAP NAIK 30%.

Imej
Cakap macam bagus. Cakap macam Malaysia adalah negara kaya-raya dengan pelaburan terkumpul sehingga RM170.28 bilion. Cakap macam 362,396 kerja baru disediakan (Baca sini). Tetapi, rakyat tetap hidup sakit dengan inflasi yang bertambah naik.

Baru-baru ini, harga ikan pula naik melonjak 30% di pasar basah. Apa kes? Semuanya sebab harga diesel naik 38sen seliter. Mana tak mengamuk nelayan C2. Memang patut mereka mogok. Cuba bayang, petrol RON95, naik 38 sen, jadi RM2.28 seliter. Mahu tak terduduk kita dibuatnya.

PM Najib hendak kata apa tentang ETP katalah apa pun. Yang bertambah kaya dengan Transformasi Ekonomi bukannya rakyat marhaen macam kita ini, tetapi yang kayanya tokey-tokey besar kompeni besar. Sebab yang membuat program ini pun semuanya jenis kapitalis. Pembuat dasar kapitalis, yang memikir untuk perlaksanaan dasar berkepala kapitalis dan melaburkan duit pun kapitalis juga. Jadi, orang kaya bertambah kaya, orang miskin bertambah miskin.

Rakyat dapat apa dengan ekonomi 'boom&…

KABINET PENUH PAS YG BARU; KABINET UNTUK MENANG.

Imej
Sudah lihat AJK penuh PAS Pusat? Jika belum, klik sini. Banyak-banyak keputusan, gejuis celako memang tidak suka lantikan semula Setiausaha Agong Dato Mustaffa Ali. Hamba pula, sokong 100% Mustaffa Ali menjadi Setiausaha Agong PAS Pusat. Beliau sebenarnya otak geliga dalam perang politik. Lantak biarlah gejuis lain hendak kata apa. Pegang tengkok Tok Guru Presidenlah, jadi De Facto Leaderlah, hanya dengan ungkitan cerita fitnah yang tidak ada, iaitu UG.



Namun, apa yang pasti, banyak-banyak keputusan, keputusan yang paling kritikal adalah 2 lantikan baru pesuruhjaya negeri, iaitu di negeri Terengganu dan Selangor. Keputusan Abdul Wahid Endut, menjadi Pesuruh Jaya yang baru bagi negeri Terengganu, adalah pilihan yang tepat untuk memenangkan kembali Terengganu dari umno.

Setelah kalah lagi PAS di Terengganu pada tahun 2008, dilihat, gerak kerja PAS Terengganu adalah begitu agresif sekali untuk menuju kemenangan. Target utama PAS Terengganu dalam gerak kerja mereka adalah pengundi muda. S…

UTUSAN SUKA SANGAT MENYAMBUNG LIDAH SYAITAN.

Hamba syorkan sebelum baca artikel ini, tolong baca ini dahulu (Mereka hanyalah pewaris nabi palsu). Ceritanya panjang, seperti dia ini sebagai pejuang Islam tulen lagi suci. Namun, ada satu kesilapan yang besar telah dibuat oleh Maulana Arif tentang dirinya, iaitu seorang pembenci Islam yang jahat lagi licik. Cuba baca satu perenggan yang ditulisnya;

Apakah di bawah negara kebajikan akan wujud hukum hudud terhadap penzina yang memerlukan empat saksi dari kalangan orang beriman? Kalau video pun tidak diterima sebagai bukti, mudahkah mahu mendapatkan empat saksi orang beriman. Yang pakai kopiah memang ramai, tetapi pastikah mereka ini orang beriman?

Tidak perlu berhujah-hujah, kerana dengan jelas, beliau ini adalah pendusta kepada hukuman hudud. Melekehkan hukuman bagi menghukum penzina dengan 4 orang saksi yang beriman, telah jelas menunjukkan bahawa siapakah yang sebenarnya Maulana Arif ini. Seorang penipu yang jahat dan mengfitnah agama Allah SWT. Harap disialkan manusia begini s…

GELOMBANG HIJAU DI GEDANGSA.

Imej
Pagi tadi buat kerja rempuh Felda Gedangsa. Edar risalah, cula pengundi, bagi beras. Kawasan Felda, tempat orang Melayu telah didoktrinkan untuk sentiasa mengundi umno. Dengan cara apa? Dengan cara tidak henti-henti peneroka Felda berhutang dengan Felda.

Sampai ke lokasi lambat kerana hamba datang dari rumah ibu ayah hamba di KL. Terganggu untuk balik pada malam Ahad kerana ada walimah dari sahabat. Dan seterusnya tengok bola di rumah ibu ayah Terengganu lawan Kelantan. Dan semestinyalah hamba sokong Terengganu, bukan sebab orang rumah asal Terengganu, tetapi bengang dengan puak Kelantan yang sombong kata mereka akan juara piala FA sebab sudah belasah Selangor 6-2.

Banyak juga rumah kawan-kawan sejemaah telah pergi, hamba berkesempatan 3 buah rumah sahaja. Maklumlah, sampai jam 11.30 pagi. Kerja mula jam 8 pagi. Cumanya ada 5 buah rumah tidak kecapaian untuk diberi beras, kerana rumah warga tua dan miskin itu (mengikut culaan PAS Kawasan), adalah bersebelahan dengan rumah yang sedang …

TOK GURU ADA DATANG STADIUM KE?

Err,... betui ka Tok Guru Nik Aziz ada datang Stadium samalam? Ada hamba nampak gambar dalam blog gejuis yg lain gambar tok guru. Tapi, tak tahu le pula aksi bolasepak tahun bila. Jika ada, padan juga muka Annuar Musa sebab Kelantan kalah, hamba kan penyokong tegar Selangor,.... ha, ha, ha......

Artikel "PADAN MUKA KELANTAN KALAH" akan hamba deletekan jika benar Tok Guru datang Stadium. Tapi hamba yakin, tokguru tak datang sebab tengok dalam TV, muka Awang Adek dan Annuar Musa sahaja yang ada.

- dah padam, sebab depa kata memang tok guru datang. Cit, melepas peluang bantai Annuar Musa lagi.....

POLITIK WAJIB MASUK DALAM MASJID!

Imej
Hamba sengaja melayar di alam maya tadi pada tapak sesawang Utusan Online. Mencari bahan cerita sensasi untuk dihadam dan di air besarkan. Maklumlah, cerita utusan, banyak fitnah tidak tumpah seperti akhbar zionis israel. Apa yang menarik perhatian hamba adalah cerita ini (Ejen politik pilihan raya masjid)

Melayu, semenjak merdeka, telah ditanam ideologi sekular didalam minda kepala akal orang Melayu oleh umno perikatan. Politik dan agama mestilah diasingkan kerana ianya akan membawa perpecahan orang Islam. Lebih-lebih lagi masjid, umno telah mendidik orang Melayu agar politik dan masjid mestilah dibuang jauh-jauh. Jangan adapun perkataan atau ayat politik dikeluarkan didalam masjid. Politik telah dianggapkan sebagai satu perkara yang kotor sekotor najis mugholazah.

Dan yang kasihannya, orang Melayu terima bulat-bulat didikan songsang itu. Politik dan Islam perlulah diasingkan. Maksudnya, orang Melayu menerima ideologi kufur sekularisme, agama dan pemerintahan tidak boleh bersama, perl…

NAJIB HAIRAN DGN NEGARA BERKEBAJIKAN PAS? BODOH KE APA PM KITA INI?

Imej
Hamba hairan kenapa Najib hairan dengan negara berkebajikan PAS. Sila baca ini (Najib hairan PAS baru terfikir negara kebajikan). Jika hendak dikatakan Najib ini tidak pernah rasa kesusahan hidup , memang ya pun, sebab semenjak dilahirkan, beliau sudah kaya raya. Hendak dikatakan beliau hanya berlakon hairan, memang ya pun sebab Najib memangnya pandai berlakon hinggakan Attantuya mati pun tiada kena mengena dengan beliau.

Cuba lihat gambar di bawah

GOLONGAN JURUTERA HENDAKKAN AGAMAWAN MEMIMPIN PAS?

Imej
Baru buka internet. Semalam, seharian hamba tidak bergejuis. Malas. Hamba sekarang berada di KL, rumah ibu ayah hamba. Kiranya balik kampunglah. Hamba cuti seminggu minggu ini sempena merai cuti sekolah. Tengah hari insyAllah akan makan nasi Arab di Greenwood. Sudah berjanji untuk ke sana dengan mak ayah. Dapat pula SMS dari Aku Budak Balun, ada kenduri Walimah adik dia di Tanjung Malim. Entah sempat atau tidak ke sana. Jika tak sempat, maaf kawan seperjuangan. Jika enta kahwin lagi, insyaAllah hamba akan ke kenduri nikahnya,.. he, he..

Abang hamba, apabila melihat hamba, malam Jumaat lepas, terus dia bertanya, "Apa cerita Tuan Ibrahim kalah ini?", nada dia agak marah. Hamba terkejut. Tanya hamba balik kepada abalong, "Kenapa?". Inginkan kepastian mengapa abang hamba tidak seronok dengan kekalahan Tuan Ibrahim.

"Ye lah, semuanya korporat yang menang, seorang ulama pun tidak ada yang menang. Mat Sabu hentam umno bolehlah, hendak memimpin, boleh ke?" jawab …

KALAULAH PETRONAS BAYAR ZAKAT.....

Imej
Kalaulah pendapatan Petronas sebanyak RM271.2 bilion itu diwajibkan untuk bayar zakat, sudah semestinya pusat zakat akan dapat RM6.78bilion dari 2.5% kewajiban zakat itu. Senang kehidupan insan Muslim di Malaysia.

Kita anggaplah dari 16.2juta penduduk Muslim di Malaysia, 30% darinya masih menuntut, dan semuanya belajar untuk fisabilillah, yakni layak untuk menjadi penerima zakat, maka sudah tentu semua 5.4juta insan Muslim itu dapat belajar tanpa apa-apa bayaran. Pembelajaran percuma.

Cuba bayangkan, dengan RM6.78bilion wang zakat dari Petronas, belum lagi wang zakat dari syarikat-syarikat lain yang beroperasi di Malaysia, betapa banyaknya dakwah Islam yang dapat dibuat oleh ulama-ulama Islam dengan wang sebanyak itu. Tiada lagi istilah miskin tegar kepada umat Islam di Malaysia jika wang zakat dari sumber minyak itu dapat diagih dengan sempurna dan adil.

Sudah pasti, institusi-institusi Islam akan berkembang dengan pesat dengan wang yang diperolehi dari zakat syarikat minyak nasional …

HARGA MINYAK NAIK, PETRONAS UNTUNG 90BILION; HAH! KAN KE DAH KABOR.

Imej
Kan ke kita semua sudah kabor pada semua orang, jika harga minyak naik, maka Malaysia akan untung lipat kali ganda. Kerajaan akan untung lebih besar jika harga minyak sedunia naik. USD100 setong lagi bagus. Sebabnya apa? Sebabnya kita jual minyak. Senang je cerita. Baca cerita ini ( Petronas untung RM241.2 bilion)

Tetapi yang peliknya, Jika harga minyak naik sahaja seluruh dunia, maka timbullah kata-kata bodoh, "kita perlu menaikkan harga minyak kerana tidak mampu menanggung subsidi". Subsidi kepala hotak engkau KERAjaan bn. Mana ada subsidi minyak di Malaysia ini. Diulangi, mana ada subsidi minyak di Malaysia sebenarnya. Ianya hanya rekaan KERAjaan bn untuk menaikkan harga petrol kepada rakyat Malaysia.


BANTAH PELEPASAN KUOTA BUMI; HAMBA SETUJU DGN PEMUDA SELANGOR.

Alhamdulillah, isu yang sudah lama tidak timbul kembali timbul. Apa pula isu yang tidak-tidak timbul itu? Ianya adalah berkaitan isu pelepasan kuota bumiputra bagi penjualan rumah di negeri Selangor awal Mac dahulu. Apabila terbaca cerita ini (Pemuda PAS Bantah Cadangan Pelepasan Kuota Bumiputera)di TranungKite, maka hati berasa agak lega kerana ianya berkaitan isu rakyat Melayu.

BANGSA MALAYSIA? APE KEHALNYA?

Bangsa Malaysia? Ada ke manusia jenis bangsa Malaysia? Adalah seorang ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh namanya, kahwin dengan India, dapat anak, letak anaknya dalam kategori anak Malaysia. Boleh ke? Jika dianya lahirkan anaknya di Kazakhtan, dan memang dia dan suaminya warga Kazakhtan, boleh ke anak mereka dikategorikan anak Kazakhtan?

Hamba rasa, ini semua cerita politik murahan sahaja ini. Tiada apa yang mengaitkan kepentingan rakyat. Jika ye pun tidak puas hati, bubuh sahajalah anaknya bangsa kacukan India Cina. Kalau ye pun ada dalam borang pendaftaran kelahiran itu.

Hamba bukan bangsa Malaysia. Hamba bangsa Melayu, dan hamba berbangga dengan warisan bangsa hamba. Namun, apa yang lebih penting, agama. Walau sekuat mana Melayunya anda semua, tetapi Islamnya tiada, baik tak payah hidup, sebab matinya pasti ke neraka Allah SWT.

Serupa jugalah Bangsa Tionghua, TeeChew (betul ke eja ni?), Kantonis, Hainan, Hakka, Hokkien, semuanya adalah bangsa yang mengandungi bahasanya sendiri tetapi di…

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

Imej
Alhamdulillah sudah sampai ke Rasa malam tadi. Selepas mengharungi 7 jam perjalanan dari Batu Enam, Terengganu. Kepala pening-pening sedikit. Kerana sudah lama tidak memandu direct dari Batu Enam ke Rasa. Selalunya singgah Kuantan dahulu, rumah kakak ipar. Tetapi memandangkan kakak ipar bercuti ke Beijing, maka hasrat untuk singgah tidur semalam di Kuantan tidak kecapaian.

Hamba ke Batu Enam dahulu pada minggu lepas, hari Khamis. Singgah di Kuantan semalam dan esoknya terus ke Batu Enam. Sampai Kuala Terengganu, jalan-jalan ke pantai. Sabtunya pula, pergi ke Marang, ada kenduri kahwin. Ahad ke bandar, kemudian ke pantai airport. Isnin ke pantai Mengelibang Telipot (betul ke eja ni?). Selasa ke bandar pada paginya, kemudian tengahhari ke Gong Badak dan seterusnya balik ke Selangor.

Tidaklah jauh mana berjalan di negeri Terengganu. Sekitar Kuala Terengganu sahaja. Tidak ke Dungun, tidak ke Besut. Cuma sekitar-kitar bandar Kuala Terengganu dan pantai di daerah Kuala Nerus. Paling jauh Mar…

TOK GURU HADI KEMBALI AGRESIF?

Imej
Tengok gaya, seperti Tok Guru Abdul Hadi telah kembali kepada asal. Yang dahulunya agresif, tiba-tiba menjadi pasif tetapi kini kembali agresif. Dahulu semasa memegang jawatan Timbalan Presiden kerja Tok Guru adalah 'radikal' tetapi apabila menjadi pemimpin nombor wahid, menjadi agak lembut.

Ketokohan Tok Guru seperti tidak diendahkan oleh ahli-ahli PAS, maaf, bukan ahli-ahli PAS, tetapi penjawat jawatan tinggi didalam PAS dan juga blogger puaka. Namun, apabila melihat ucapan penangguhan dari Dato Presiden, menampakkan suasana politik PAS untuk 2 tahun nanti akan melihatkan kembali ketokohan Dato Presiden PAS.

"Ini Hadi, bukan Erdogan." Tajuk Di MalaysiaKini hari ini. Suatu ungkapan agresif yang biasa didengar oleh Tuan Guru semasa zaman 80-an dahulu. Dan inilah yang ahli-ahli PAS inginkan. Kekuatan Tok Guru Hadi kembali bergema. Apalagi, dengan keagresifan Timbalannya nanti, Suadara Mat Sabu akan bersama-sama bertindak secara gresif dan menyerang dalam tindak-tanduk …

UTUSAN DENGAN BERITA SPINNYA LAGI.

Memang sah, utusan malaysia adalah akhbar spin nombor satu dunia. Penipuan dan pembohongan sudah menjadi adab resam dan kewajiban kepada utusan ini.

Cuba baca ini; Haron Din Tampil Pertahan Utusan. Sekali baca tajuk, seperti Ustaz Haron Din sukakan utusan. Tetapi bila baca, beliau hanya menafikan fatwa mengharamkan baca utusan sahaja. Cit! Penipu sungguh utusan penipu ini.

Nasib baiklah dibaca sebutir-butir ayat dari akhbar penipu ini, jika tidak, pasti blogger celaka akan buat fitnah kepada Ustaz Haron Din. Macam-macam boleh......

KENAPA HAMBA MELAKNAT SYIAH.

Hamba ada baca blog Al-Banjari, dia kata ada orang sudah merajuk tidak mahu bantu PAS sebab ada orang benci Syiah dengan Erdogan. Apa punya kes dia merajuk, hamba pun tak tahu. Apa yang hamba tahu, Erdogan itu adalah PM Turki dan Syiah itu satu kumpulan Islam. Bukan mazhab ya.

Hamba hendak kabo, pasal bab Syiah ja. Bab Erdogan hamba letak tepi, sebab ianya tiada kaitan dengan menghancurkan Islam. Tetapi, bab Syiah, hamba kena kabor.

Ada apa-apa sebab kita perlu benci Syiah. Jawabnya, ADA.

Satunya, kita benci Syiah sebab Syiah benci Sahabat Nabi.

Keduanya, kita melaknat Syiah sebab Syiah melaknat para Sahabat Nabi.

Ketiganya, kita Lam 'Ain Syiah, sebab Syiah meng Lam 'Ain kan Abu Bakar, Omar dan Othman.

Ada banyak lagi sebab kita patut berjauhan dengan Syiah. Namun sebab utamanya ialah, Syiah adalah kumpulan yang melaknat para sahabat nabi, terutama Syiah Imamiah yang dipegang oleh Kerajaan Iran sekarang.

Hamba peduli apa dengan orang kata jika hamba berkata begini, hamba pemec…

PEMILIHAN MUKTAMAR: TAKZIAH PADA YANG MENANG DAN TAHNIAH PADA YANG KALAH.

Takziah kepada semua yang menang bertanding jawatan pada Muktamar  tadi. Takziah hamba ucapkan kepada Tok Guru Abdul Hadi Awang kerana masih kekal sebagai Presiden PAS untuk sesi ini. Takziah juga hamba ucapkan kepada Saudara Mohamad Sabu kerana telah berjaya memenangi untuk menanggung amanah berat dari Allah SWT memimpin sebagai Timbalan Presiden PAS.

Kepada ketiga-tiga Naib Presiden PAS, YB Salahudin Ayob, YB Husam Musa dan YB Mahfuz Omar, diucapkan juga takziah kerana terpaksa menanggung tanggungjawab yang besar ini. Segala amanah ini akan ditanggung oleh kesemua 5 hamba Allah ini untuk di dunia, di alam barzakh, dan di Padang Masyar kelak. Segala saat kehidupan 5 hamba Allah ini akan dihisab dengan berat kerana ianya adalah amanah yang berat, iaitu amanah memperjuangkan Islam dimuka bumi Allah ini.

Tidak lupa juga hamba ingin mengucapkan tahniah kepada Ustaz Tuan Ibrahim dan Ustaz Nasarudin kerana telah terlepas dari menanggung amanah yang amat berat ini atas kekalahan yang diberi…

PELACUR KENA GARI. BAPAK AYAM GOYANG KAKI.

Hamba berada di Batu Enam sekarang. Anak saudara orang rumah menikah Sabtu ini, iaitu hari ini. Sambil-sambil menunggu untuk ke majlis kahwin, hamba membuka internet, melihat cerita Muktamar PAS dan cerita-cerita lain sekitar Malaysia. Apa yang mengusik akal hamba adalah cerita di MalaysiaKini berkenaan sebuah NGO yang mengkritik tugas polis menahan 'pelacur'. Boleh baca disini.

Polis merantai dan menanda ditubuh 'pelacur'. Nampak sekali macam salah, baca 2 kali macam tidak betul, rumus kali ketiga dua-dua tak betul. Pelacur tidak betul, polis pun tidak betul. Yang untung bapa ayam. Yang seorang pun tidak kena tangkap.

Terlalu kerap cerita polis menyerbu kelab malam dan menangkap 'pelacur'. Pelacur warga asing yang datang ke sini semestinya kerana mangsa pemerdangangan manusia. Masuk Malaysia kerana hendak kerja, tetapi sebenarnya tubuh mereka yang dikerjakan. Dan yang paling malang, tiap kali ada serbuan, mereka ini yang ditangkap, digari dan diconteng tubuh, …

KENAIKAN TARIF ELEKTRIK ITU ADIL? KAH! KAH! KAH!

Imej
Masih ada lagi Melayu yang tidak sedar diri akan kekurangan akal mereka didalam berfikir secara adil untuk diri sendiri dan manusia yang lain. Ada yang masih berfikiran bodoh sombong dan tidak reti-reti bahasa. Kita ambil contoh kenaikan tarif elektrik yang akan berkuat kuasa 1 Jun ini. Ada manusia yang beranggapan bahawa kenaikan itu tidak membebankan rakyat. Terutama yang 75% yang kononnya tidak akan terkena secara langsung akan kenaikan tarif itu.

Anda semuanya telah ditipu hidup-hidup oleh kerajaan bn yang tidak cerdik mentadbir.

Sebelum anda semua menikmati kenaikan tarif elektrik ini pada 1 Jun nanti, jangan lupa bahawa harga diesel untuk pengangkutan lori membawa barangan penggunaan akan naik 38 sen juga pada tarikh keramat 1 Jun, iaitu hari ini. Bermaksud ada 2 kenaikan serentak pada hari ini, eh, tidak, .. bukan dua, tetapi 3 kenaikan serentak, iaitu tarif elektrik, diesel dan juga gas.

Perlu diingatkan kepala akal, bahawa ketiga-tiga benda ini, iaitu elektrik, diesel dan gas…