Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2019

HARI NI KITA LAYAN LAGU JE BRO..

Imej
Rileks bro.. hari ni kita dengar lagu zaman remaja dahulu..layan nostalgia..

Politik-politik membuatkan ku jadi kurang stabil akal fikiran. membuat hati mahu memaki dan mencarut kepada pemerintahan yang langsung amat stupid seperti monyet yang tidak sekolah.
Dulu masa sekolah menengah, lagu ni lah kegemaran no wahid saya. Mana datang gene minat lagu thrash, saya pun tidak ketahuan. Lagu Metallica lagu anti estabalishment pada liriknya. Layan.. guitar dia buat tak tahan tu.. Kirk Hammet,.. you number one bro....

When tax laws are weapons of persecution

Imej
Yana Najib, daughter of former prime minister Najib Razak By Yana Najib

The government is hell-bent on going against my entire family.

I do not blame the people in LHDN as I know their hands are tied as there are politicians higher up that are the mastermind behind this.

Today, the government says I owe them RM10.3 million in taxes, penalties, penalties on top of penalties and interest based on my so-called “income” from the year 2011 to 2017.

Since last year when they started auditing me, I had long ago submitted all the proof including detailed bank transfer documents that show most of this so-called income from abroad were transfers from my husband’s family.

I also furnished proof showing that my in-laws purchased a home directly using their funds from abroad.

My husband’s family then listed me as joint-owner of the home.

Somehow, this act of listing me as joint owner with my husband is now considered by the government as my “income”!

And this forms the bulk of these “tax due”…

Najib "Ngajing" kepada PH lagi

Imej
Hello Nik Nazmi.
Saya pinjam, copy dan edit kenyataan lama kamu sekejap.

Enam kedai sudah tutup tahun lepas dan dua puluh lagi akan tutup tahun ini tapi Nik Nazmi sekarang ini macam buat tak tahu.

Oleh itu, saya tolong edit sikit. Harap Nik tak marah.

---

Tutup Pasaraya Giant: Realiti ekonomi negara tenat

Laporan berita yang menyatakan bahawa Pasaraya Giant akan menutup l̶i̶m̶a̶ ̶ 𝐝𝐮𝐚 𝐩𝐮𝐥𝐮𝐡 (tidak ambil kira enam lagi yang sudah tutup tahun 2018 lepas) lagi pasaraya di sekitar Malaysia membuktikan sekali lagi bahawa ekonomi Malaysia bukanlah seindah yang digambarkan oleh N̶̶̶a̶̶̶j̶̶̶i̶̶̶b̶̶̶ ̶̶̶ ̶d̶a̶n̶ ̶K̶e̶r̶a̶j̶a̶a̶n̶ ̶U̶m̶n̶o̶-̶B̶a̶r̶i̶s̶a̶n̶ ̶N̶a̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶.̶ Kerajaan Pakatan Harapan.

Ketua Pemuda Pakatan Harapan Nik Nazmi Nik Ahmad dalam kenyataan hari ini berkata, dengan peningkatan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) dan sebagainya tidak memberi sebarang makna sekiranya perniagaan dan rakyat terus tertekan dengan keadaan ekonomi yang kian meruncing akibat kegagala…

Zakir Naik replies to fake news on what he allegedly said

On Aug 16, 2019

(The Sun Daily) – Controversial preacher Dr Zakir Naik says that the ‘vilification campaign’ against him is in full swing and is being done with a political motive.

The televangelist in a statement said that haters have again taken another point out of context to ‘malign’ him referring to reports of him addressing calls for him to leave the country, by saying that Malaysian Chinese should leave first as they were “guests” of Malaysia at a talk in Kelantan on Aug 8.

“This is the second time a statement has been taken out of context. And yes, modern technology enables you to do that.”

“Sadly, I have no choice but to defend myself again because I cannot let misinformation pass by without clarifying.”

“It’s being said that I said the Chinese should go back to their country. One of the headlines even said, ‘Outrage in Malaysia as Zakir Naik suggests Chinese expulsion’.

“If this was really true, why did it take the media five days to bring it up? It is not …

Jangan sabotaj agenda tadbir Islam di Selangor

Imej
Aug 8, 2019

DEWAN Ulamak PAS Pusat (DUPP) dengan tegas memberi amaran kepada PH supaya tidak sesekali mensabotaj agenda pentadbiran Islam di Selangor. Semua sudah maklum bahawa pindaan Rang Undang-Undang Pentadbiran Agama Islam sudah disokong oleh DYMM Sultan Selangor dan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS). Mengapa Speaker DUN enggan menandatangani dokumen kebenaran RUU untuk dibentangkan dan menangguhkan sidang mesyuarat lebih awal.
Tindakan Speaker DUN yang mewakili DAP jelas telah menghalang usaha menambah baik pentadbiran agama Islam di Selangor. Tambahan lagi, RUU Pindaan yang berkaitan dengan pemelukan agama Islam bagi mereka yang belum mencapai umur 18 tahun adalah selari dengan peruntukan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959 yang menyatakan dengan jelas DYMM Sultan Selangor sebagai Ketua Agama Islam. Hal ini bermakna baginda berhak mengawal selia pentadbiran hal ehwal Islam.
Umat Islam kecewa dengan tindakan Speaker DUN kerana telah mengheret isu ini kepada k…

PERCAYALAH .. PH SEDANG MENGUBURKAN ISLAM DAN MELAYU KETIKA INI.

Imej
Tidak ada angin, tidak ada taufan, tetapi pokok ketenangan politik Selangor tumbang. Rupa-rupanya ada anai-anai sedang dok makan akar tunjangnya.

Adun DAP ikrar halang cubaan singkir speaker S’gor
Salah siapa sebenarnya? Salah pemerintah? Salah ADUN? Salah rakyat? Yang salah sebenarnya adalah pengundi-pengundi yang menggunakan tangan untuk memangkah merekalah yang salah. Saya tidak menyalahkan dap, pkr, bersatu atau pan. Sebab mereka semuanya tahu yang mereka ini penipu. Yang saya nak salahkan adalah pengundi yang senang2 kena tipu oleh mereka selama ini.



Umno bn dulu jahat. Saya tak nafikan.. tetapi jahat2 mereka, mereka mengaku dulu mereka jahat.. tapi puak ph ini, mereka ini jahat, tetapi mereka tak mengaku mereka ini jahat, malah menganggap mereka ini lebih baik daripada malaikat, sedangkan mereka semua ini adalah penjahat nombor wahid seantorio Malaysia.



Malaysia Baru..

Ini yang dicanang oleh mereka, dan memang benarlah ke arah Malaysia Baru mengikut acuan Malaysian Malaysia lah y…

SUBJEK KHAT ADALAH PENYEBAB PH HANCUR JADI ABU

Hari ini saya nak cerita pasal politik sikit.

Nak cerita pasal politik yang terkini lagi sensasi. Banyak kes berlaku sejak akhir-akhir ini.

Bila kita cerita pasal politik, mesti tak lari dengan cerita Azmin disemburitkan. Mesti timbul punya. Kemudian mesti timbul dengan cerita semburitan itu, akan terbit nama Anwar yang menabur benih pada cerita itu. Mesti terbit punya.

Amat jarang orang ramai nak menimbulkan syak wasangka bahawa yang menabur benih cerita itu adalah Tun M. Memang amat jarang sekali. Sebab nampak tak lojik akal waras. Apa kes Tun M nak menjatuhkan muka orang kanan beliau dalam PKR. Memang tak masuk akal.

Tetapi, bagi saya, saya amat yakin, yang menimbulkan cerita semburitan Azmin Haziq ini ada kaitan dengan Tun M. Mesti ada kaitan. Sebab jika kita peratikan sifat Tun M ini, saya rasa kes semburit ini di olah oleh Tun M untuk mencacar marba kan PKR dan menjatuhkan Anwar.

Serupa juga dengan kes belajar Khat ini. Apa yang saya nampak, adalah kerja-kerja Tun M untuk mencac…