Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2014

MARI KITA BURUKKAN NAMA HJ HADI.

Baru je baca benda ni dalam malaysiakini....

Isu MB: Penolakan pada Hadi membara

Apa yang hendak ditolak, saya pun tak tahu.

Baca tajuk macam ramai jemaah PAS nak meolak Ayah Chik dari terus jadi Presiden. Tapi bila baca, nampak gaya macam cerita fitnah pada tok guru dilanjutkan lagi.

Ya, itu sebenarnya. Cerita fitnah konsensus nasional antara Tok guru Hadi dengan umno perlu diteruskan dan diolah secantik-cantiknya agar benda yang fitnah itu akan menjadi cantik dan tergoda menyebabkan semua manusia akan mempercayai fitnah itu.

Modus operandi memburukkan Ayah Chik sedang berlangsung. Dan mereka menggunakan macai-macai gejuis Pakatan Rakyat untuk menjatuhkan Ayah Chik. Tujuannya satu, iaitu membuat rakyat biasa menyampah dengan Ayah Chik. Menyampah hanya kerana berdasarkan andaian sahaja.

Memang gila politik Malaysia sekarang. Apa yang saya nampak, bn dan pr sama sahaja. hampeh dan penuh dengan politik dosa lagi bangkai.......

Oleh itu, hangpa ingat orang-orang macam saya ini akan berdia…

SULTAN SELANGOR YG BIJAK.

Imej
Bijak Sultan Selangor ni. Memang briliant....


Ingat tu, lebih daripada dua nama itu maknanya minima TIGA NAMA..... Dan setiap darinya daripada 3 parti.

KONSENSUS NASIONAL SEDANG BERLANGSUNG!

Imej
Ni aku copy paste dari blog Manjong Mari.....



Baru aku terperasannnn.....

NURUL IZZAH DENGAN EGONYA.

Imej
Jika bukan hujah agama, hujah apa lagi yang cik adik Nurul Izzah cadangkan? Guna kepala akal sendiri? Guna pendapat kafir barat? Guna akal sosialis? Guna akal liberalis?

Apabila seseorang, sudah ada penyakit ego, penyakit sombong, penyakit anggap diri lebih bijak dengan orang lain, maka akan hancurlah orang itu, dengan menutur kata yang boleh menjahanamkan dirinya sendiri. Malah merosakkan orang-orang disekelilingnya.....

KRISIS MB SELANGOR: PAS UNTUNG 3 NEGERI!!

Kedah kalah dalam PRU13 sebab ada 3 perkara pokok.

Satu; sebab PAS Kedah berpecah dua. Sebenarnya, PAS Kedah bukan berpecah dua, tapi mungkin 3. Apa-apa, yang pentingnya, PAS Kedah berpecah dalam ertikata kronik. Saya kata, PAS kalah di Kedah sebab PAS Kedah berpecah 2 setengah.

Kedua; sebab pengundi atas pagar Melayu, telah di perspektifkan oleh media utama, yang dirancang molek oleh umno dan 'kawan' PAS, bahawa PAS telah dicucuk hidung oleh DAP. Majoriti pengundi atas pagar Melayu telah termakan dengan kempen ini yang menyebabkan ramai Melayu tidak mengundi PAS di Kedah kerana PAS dianggap boneka DAP.

Ketiga; Calon MB PR dan BN yang menarikkan pengundi atas pagar semua kaum, mengundi BN. Apabila nama Allahyarham Ustaz Azizan digandingkan dengan anak Mahathir, maka terus terang saya kata, ditambah nilai dengan dua sebab diatas menyebabkan lebih kukuh untuk mereka diatas pagar mengundi umno bn.

Begitu juga yang berlaku di Terengganu.

Kenapa PAS kalah sipi yang amat kepada umno…

PKR STRIKE BACK.

Hari ini, kak jijah kumpul 30 orang ADUN untuk ditangkap gambar oleh wartawan. Dia kata, 30 ADUN itu menyokong beliau jadi MB Selangor. Kepada sesapa yang pandai, sebenarnya, bukan kak jijah yang kumpul, tapi tok laki dia yang bersungguh2 kumpul 30 ADUN itu.

Aku tak tahulah status 2 manusia ADUN PAS. Samada dah jatuh talak dengan isteri masing-masing kerana menderhaka arahan jemaah. Itu kena tanya para alim ulama. Apa yang aku tahu, dengan kenyataan akhbar oleh kak jijah itu, sebenarnya tidak membenarkan beliau jadi MB pun. Tak ikut undang-undang tubuh negeri.

Kenyataan akhbar bersama 29 ADUN yang lain untuk menyatakan majoriti ADUN Selangor nakkan kak jijah jadi MB, sebenarnya hanyalah untuk counter attack pada PAS Pusat yang akan menjalankan mesyuarat mereka pada 17 hb ini. Itu sahaja.

Ianya adalah pendesak oleh Anwar kepada AJK Pas Pusat, agar sokong isterinya jadi MB.

Setelah Sultan tolak mentah-mentah permohonan Anwar untuk isterinya mengadap Sultan, maka inilah kerja Anwar yang …

KERAJAAN SELANGOR DARUL TSKI

Apa yang saya nampak, sekarang ini, ada;

Satu Kerajaan negeri PAS, iaitu Kelantan.

Satu Kerajaan negeri DAP dengan sedikit serpihan PKR, iaitu Pulau Pinang.

Dan satu Kerajaan Tan Sri Khalid Ibrahim dengan sokongan PAS. Iaitu Selangor.

Mahu tidak mahu, situasi itu akan berlangsung sehingga bulan November 2014. Kerana DUN Selangor hanya akan bersidang pada bulan itu. Dan juga, untuk membuat sidang tergempar DUN Selangor, hanya MB yang berkuasa untuk memanggil sidang DUN itu.

Maka, adakah kerajaan Selangor TSKI bersama 4 exco PAS akan berlaku selama 4 bulan pemerintahan?

Apa akan berlaku dalam 4 bulan itu kepada ahli majlis PKR dan DAP? Akan dipecat semuanya?

Nampak gaya, PAS akan memerintah Selangor bersama TSKI.

Apa kata rakyat biasa? Mereka suka atau tidak?

Jeng,.. jeng,.. jeeeennggg......

LANTAK KORANG LA PKR.

Imej
Adakah Ahli Akar Umbi PKR Tahu...!!!! Dibawah ini gua panjangkan ulasan yang dikeluarkan oleh Lt (B) Kamaruzaman Ahmad Nor tentang kedekutnya TSKI terhadap parti yang beliau dokong. Adakah kerana gila kuasa sesetengah pemimpin tertinggi PKR yang sekarang menjaja akan keburukan TSKI bagaikan tiada langsung jasanya pada parti. Ini ler perangai yang dok kejar jawatan dan kemewahan, hanya kebangsatan sahaja dimiliki oleh TSKI. So... yang dok hentamnya siang malam, berapa banyak pula jasa mereka pada parti. Gua rasa tanpa sokongan kewangan dari TSKI mungkin PKR akan lebih berjaya selepas ini kerana majoriti pemimpin-pemimpinnya tahi hidung masin. Jangan kata nak hulur, yang ada dalam poket lu pun mereka nak rembat.... Sendiri baca ler buat ahli bawahan./GANR Bukan hendak buka AIB tapi inilah hakikat.. Semoga Allah sentiasa merahmati YB Tan Sri Khalid Ibrahim..

6 sebab mengapa PKR perlu kekalkan TSKI sbg MB Selangor. 

1) Hal melibatkan PKR sendiri, yg patut DSAI ingat jasanya wahai…

LANTAK PI LAH.

Ade orang bising, geng wala' Anwar dalam PAS nak dipecat.

Ade juga orang bising, geng wala' Anwar dalam PAS nak keluar PAS, buat parti baru.

Bagi aku, elok benor lah gitu. Keluarlah PAS dan tubuhkan parti baru. Jangan lah nak menjadi pisau yang menikam dari belakang jemaah sendiri hanya kerana wala' pada orang lain, bukan kepimpinan jemaah.

Depa nak kata PAS ni kolot, parti kampung, parti ustaz-ustaz, itu lantak dioranglah. Memang itulah ayat semenjak dari dahulu lagi pepeuak umno katakan kepada PAS.

Mati dijalan Allah, cita tertinggi kami.

RAFIZI BODO.

Rafizi ni memang bodoh.

Betul Tok Pa kata. Rafizi memang bodo. Muka macam badut. Perangai memang bodo. Otak kat belakang lutut.

Kenapa saya kata begitu? Sebab dia memang akal cap ayam berlaga. Takde otak nilai satu sen pun.

Kot ye nak belasah TSKI, buatlah cara yang pandai. Bukan cara bodoh.

Kalau TSKI saman umno, eh, silap.. kalau TSKI saman pkr, maka automatik TSKI akan boleh dipecat oleh pkr kerana tindakan samannya itu.

Mangkuk hayun la kau Rafizi.

Jangan harap aku nak tolong walau sesaat pkr lepas ini. Biar pkr jadi bangkai lepas pru14.

Baca ni kalu tak faham lagi : Rafizi: Khalid patut saman, bukan bawa pada SPRM

PEHAL NI UMNO, EH SILAP, PKR??

Selangor dah jadi gila.

Gila duit. Gila kuasa. Gila nak jadi MB.

Si bini sanggup jadi boneka suami. "I don't mind to be called a puppet?" Amboi, bodohnya mulut. Ini manusia perempuan nak jadi MB negeri saya duduki? Hampeh!! Cubalah dengar lagu Metallica Master of Puppet. Cam ayam la korang ni..

Macamlah kita tak tau pehal korang benci sangat dengan Khalid tu.

Khalid Ibrahim ya, bukan Samad.....

PKR sebab air.

DAP sebab tanah.

Splash, Tan Sri Wan Azmi, Tropicana, Dijaya Corp, EcoWorld, Danny adik Vincent. Semua benda itu kita tahu laa.... ingat ini tahun lapan puluhan ke? Ingat rakyat ni bodoh ke?

umno = pkr

mca = dap

Semua mata duitan.

Sib baik presiden dan Mursyidul Am PAS golongan tok guru. Jika ustaz macam Mujahid, habis hancur PAS serupa pkr dan dap.

Saya pening dengan karenah korang yang pegang kuasa kat atas nun. Nilah masalah jika yang berkuasa kat atas tak pernah atau dah lupa kerja-kerja kami yang kat bawah ni.

Sape yang kena menjawab dengan orang kampung dengan…