Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2019

Mahathir's manouver for Najib not to attend coronation

Imej
From Another Brick in the wall
Daulat Tuanku!

Despite hue and cry over resistance by a Chinese printing company to give workers off day, all plans for the official installation of the new Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong went according to schedule and ran smoothly.

All the seatings were in place last night according to Tuanku Abdullah wishes to be done in accordance with gazetted protocol.

The front row should be meant for Prime Minister Tun Dr Mahathir and wife, seated next is the Deputy Prime Minister and husband, Dato Seri Anwar Ibrahim and followed by former Prime Minister Dato Seri Najib and wife, Datin Seri Rosmah.

Sources claimed there was a bit of commotion when a member of the royal family checked at night to find someone pulled a fast one to place Najib's seat in the back row.


Palace was not pleased and insisted they are above politics. The seat should be arranged in accordance with the government gazetted protocol.

Seats were rearranged accordingly and i…

TUN M PM TERAKHIR PH

Saya ada dengar Presiden PAS berkata;

PAS dan Umno akan pertahan Tun mejadi PM sampai habis penggal.

Sekali baca, seperti Presiden PAS menyokong penuh Tun M sebagai PM Malaysia,.. dua kali baca seperti Presiden PAS memberitahu Anwar supaya jangan mimpi hendak menjadi PM, .. tiga kali baca menunjukkan Presiden PAS memberi hint, bahawa PM PH yang pertama dan terakhir adalah Tun M.. selepas itu PH akan menjadi pembangkang.. Yang ini saya nampak..

Harap ianya betul dan menjadi kenyataan.. InsyaAllah..

Najib-SRC Trial: Prosecution Hid Evidence That Would Clear Najib

Imej
From: NewMalaysiaHeraldJuly 23, 2019 Joanna Yu, Former Private Banking Relationship Manager Ambank Finally, the cat is out of the bag, Jho Low and his manipulation of Datuk Seri Najib Razak’s private banking and credit card accounts.

The name Jho Low, or Low Taek Jho, featured prominently at the trial of the former prime minister at the Kuala Lumpur High Court today, Monday, July 22, 2019.

The intelligence of Najib’s defence team led by Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah was dazzling at the courtroom that even stunned the prosecution team led by hired advocate Datuk V. Sithambaram.
Shafee’s team produced a transcript of BBM conversation between Jho Low and 48-year-old Joanna Yu Ging Ping, the executive vice-president of Ambank’s wholesale banking coverage or in other words, relationship manager.

The transcript was not part of the digital evidence that the prosecution had produced to the court.
But apparently, the transcript was BBM messages extracted from Joan…

HAS DAP LOST THE PLOT? LOOKS LIKE IT

By Wong Jae Senn

There’s still hope for national unity. Just look at the comments directed at Lim Kit Siang.

So, DAP, you guys had better find some way to dispel these impressions that the public have of you. I think it’s gonna be pretty hard. BN has started doing what PH did before GE14 – focus on a single target, put all energy into it, manipulate the people’s perception on that issue with a mixture of facts and fallacies.

Among the Malays, PH is DAP-led, and the current government is a Chinese or Communist-led government. Among the non-Malays, DAP is just a bunch of hypocrites who also support corruption. Among both Malays and non-Malays, Lim Guan Eng’s incompetence is an indication of the overall incompetence of DAP and by extension, PH.

The more DAP tries to show that they are fair and Malay-friendly, the more it backfires. When DAP gives provisions to mosques, they are accused of being insincere and fishing for votes. When DAP says they will be handing out sla…

FRIDAY REFLECTION: Defending syariah court means preserving spirituality for all Malaysians

Imej
From blog Another Brick in The Wall.... "...the Bible tells us that we're created in the image of God. And instead of believing that, we've decided to create God in our image. So now we can all make up our own god. Since there isn't any real God, we make up our own god. And so, our gods are the gods we feel comfortable with." - Dr David Paul Jeremiah The link to the above video was sent by a Catholic friend.

The opening part of video at 2:35 mentioned people stopped believing God created us and now they are their own god.

It strikes the right chord against those with preferential version of God as only compassionate, but ignore tenet of Islam on belief in the hereafter, and existence of heaven and hell. Some liberal Islam blogger believe we die as any plant and animal to be reduced to compose heap..

It maybe inappropriate to some Muslims to use a Pastor's lecture to justify the cause of religion over secularism. More so, on a Friday.

However, though…

ANAK SPEAKER KERJA NGAN LGE, APA KES?

Imej
Nak maklum pada semua orang, ANAK SPEAKER PARLIMEN KERJA DENGAN LGE... saya tahu ni baru semalam.. Patut lah Speaker sekarang tersangat-sangat bias dalam keputusannya. Patutlah semalam, LGE tidak kena tindakan tatatertib kerana menipu di dalam Parlimen. Apa punya cerr ni PH yang merapu? Malaysia Baru kemendenya jika begini perangai. Lagi teruk dengan BN dulu. Lagi jahanam dibuatnya Malaysia ketika ini.


Tahniah kepada sesiapa yang mengundi PH pada PRU14 dahulu. Anda telah dikencing beratus-ratus kali sehingga basah jeruk dari hujung rambut ke hujung kaki. Majoriti tindakan kerajaan ph semuanya menjerumuskan kekalutan kepada negara. Terutama menteri kewangan Malaysia yang tahap penipu besar itu. Maka, marilah kita semua sama-sama membuang PH ini jauh-jauh pada PRU15 nanti. Kita undi ASAL BUKAN PH (ABPH). Biar kita lupakan kesilapan memangkah kita pada PRU14 dahulu.. Mari kita berubah kepada Malaysia yang betul-betul baru..

JEMIN NUAR GADUH, CERMIN DAPAT NAMA

Hari ini saya mengadap cermin, saya nampak kelibat lelaki. Lelaki itu adalah saya. Sebab saya memang lelaki. Kemudian saya muhasabah pada diri saya, apakah kesilapan yang saya telah lakukan tahun-tahun yang dahulu. Manalah tahu, saya ada dosa besar dengan orang lain. Perlu minta ampun dan maaf.

Tidak pernah lagi dalam sejarah hidup saya ada rakan sekerja meminta saya letak jawatan dari pekerjaan saya. Belum pernah lagi. Jika ada, dah lama saya belasah dia hidup-hidup. Maklumlah, sekarang ini kehidupan kita di bumi Malaysia sangat mencabar, dari segi kewangannya. 

Namun jika ada kawan-kawan yang buat surat menggesa si pelaku yang meminta saya meletak jawatan menarik balik kata-katanya, dan kemudian insaf sehingga tidak buat kembali, baru la syok. Kita semua tahu, perbuatan meminta-minta orang letak jawatan boleh memecahkan parti... eh.. parti? .. Parti apa la pulak ni... oh ya,.. parti semburit... eh silap,.. parti kunyit rakyat... baru betul..... 

Walaubagaimanapun,.. apakan daya, polis …

10 KESAN PENIPUAN LIM GUAN ENG DAN KESAN BURUK KEPADA EKONOMI NEGARA

Imej
Sandiwara YB Menteri Kewangan Lim Guan Eng mengenai ‘rompakan’ dan ‘kehilangan’ Wang Bayaran Balik Cukai GST berjumlah RM19.4 bilion tidak boleh dipandang enteng! Ini bukan kali pertama beliau menipu rakyat. Bermula dengan penipuan beliau mengenai status Hutang Negara yang kononnya mencecah RM1 trilion, sudah cukup memudaratkan ekonomi negara.  Sekurang-kurangnya terdapat 10 kesan penipuan Menteri Kewangan terhadap ekonomi negara:

1) Dakwaan wang GST dirompak menjejaskan keyakinan pelabur berkenaan tadbir urus kewangan negara hingga mengakibatkan pelabur lari dan mencatatkan aliran keluar dana asing mencecah RM38 billion!

2) Pengeluaran dana asing yang berterusan keluar daripada Malaysia juga telah menjejaskan Bursa Malaysia sehingga kehilangan 200 mata atau bersamaan dengan kemerosotan nilai sehingga RM270 billion!

3) Kejatuhan teruk nilai Bursa Saham Malaysia menyebabkan Syarikat-syarikat perlaburan berkaitan Kerajaan (GLIC) mencatatkan kerugian besar nilai perlaburan s…

MALAYISAN FINANCE MINISTER ARE STUPID AND BODO

Imej
D24 dah RM10 sekilo.. di Raub... dekat area rumah saya RM13-15.. sekilo,..
Kampung dah rege RM8-7 sekilo.. kalu pandai kawtim,.. dapat RM6..
IOI dah boleh dapat RM13-15 juga,.. serupa D24..
Tapi, yang peliknya, RM19.4 Bilion boleh terkurang sehingga RM1.5 Bilion. Ini namanya kecing melampau atau bodo yang amat. Atau boleh disebut stupid to the extreme of monkey.
Udah-udah la buat kerja mengarut. Engkau tu menteri. Bukannya pembangkang lagi. Buat la kerja bijak sikit. Jangan lagak bodoh sangat memerintah. Nanti malu sekampung.. eh silap,.. nanti malu se-negara. Ada seorang Finance Minister cap ayam belaga bodo piang... 
Kalih kalih boleh 'rompak' siang-siang RM1Bilion duit negara sosialis China. Lagi la hancur lebur nak berbaik kembali dengan negara sosialis China.. Penat-penat manusia yang ada buku bertajuk nama dia yang diam, berbaik-baik dengan negara sosialis yang sebenarnya komunis itu, alih-alih kena menjawab bab alih duit RM1Bilion la pulak.. Yang lagi haru, PM 2 kali dekat M…

PH MEMANG KAKI BOHONG.

Imej
Macam-macam ada..

Waktu dulu.. bukan main,.. sekarang ,... jadi penipu..


Jangan lah bodoh sombong kengkawan,.. hangpa semua sudah salah pangkah,.. jangan salahkan pensil, tapi salahkan akal lurus bendul yang tak bertempat itu..

POS GILA

Imej
Dalam satu hari, ada 24 jam. Bukan 25 jam. Jangan pandai pandai hendak menambah 1 jam lagi dalam waktu seharian kita. Jika hendak tambah juga, maka akan terjadi kelam kabut hari hari esoknya akibat sejam telah diambil alih dari hari esoknya. Malah seterusnya, lusa pula telah diambil 2 jam daripada masanya. Kemudian akan ada pada satu ketika hari Rabu telah menjadi hari Selasa kerana penambahan satu jam ini.
Oleh itu, jika masa yang dijanjikan adalah 2 tahun, maka masakan pula orang nombor dua Kedah setelah Sultan boleh sailang menjadi kurang 2 tahun untuk menjadi orang nombor 1 di Malaysia? Ini akan mengakibatkan kekeliruan kepada satu jemaah yang sentiasa mengharap janji-janji mereka dipalsukan. Mana mungkin orang Kedah menjadi PM kali ke-4 walau individunya hanya 3. Dalam lingkungan anak beranak pula itu.. ini tidak masuk akal lagi memeningkan manusia-manusia yang menang sebab fitnah.
Sepatutnya jemaah yang sentiasa mengharap janji-janji mereka dipalsukan meneruskan agenda mereka agar…

PRU INSYAALLAH BULAN 10 INI,.. SIAP SEDIA SEMUA.

Imej
Hari ini saya dapat info yang terkini, yang sangat-sangat boleh dipercayai, berkenaan pilihanraya yang akan berlangsung. Bukan 2 tahun lagi, bukan 3 tahun lagi, dan juga bukan tahun hadapan.

Kenyataan yang saya dengar dan perolehi amat boleh dipercayai. Susah saya hendak menafikan kebenaran sumber yang telah dilontarkan kepada saya sebentar tadi. Jika anda semua tidak mahu mempercayai sumber yang saya perolehi, terpulanglah..

15 Oktober 2019.

Itu tarikh yang tepat yang saya perolehi daripada sumber dalaman saya. Pilihanraya akan diadakan pada tarikh berkenaan. Mahu tidak mahu, itulah tarikh keramat yang saya perolehi. Hendak bersedia atau tidak,.. terpulang kepada masing-masing. Harap semua jangan menggelabah dan kecoh.. kebenaran pru ini adalah maha betul,.. bagi negara Mozambiq.. 😀


ANAK KU LAHIR HARI INI.. NO 3, 9 TAHUN DULU

Imej
Hari ini birthday anak saya. Yg no.3. 9 tahun. Darjah 3. Lebih tepat jam 10:30 ke 11 pagi ini. Masih teringat isteri ku melahirkan anak saya yang ketiga ke dunia ini..

Semalam pula hari lahir seorang tua, yang telah menjadi PM Malaysia sebanyak dua kali. Sebenarnya saya tak tahu pun semalam hari lahirnya,.. anak sulong saya yang beritahu. Dan anak sulongku tahu pun sebab dia mendengar radio ketika balik daripada sekolahnya.

Beza ketara. Semalam dan hari ini. Hari ini saya dan keluarga ingin meraikan hari lahir anak ku yang ke 3,.. berbanding semalam,.. tak tahu menahu.

Apa maksudnya?

Maksudnya tiada apa-apa.. cuma saya tidak tahu tarikh lahir pemimpin Malaysia sahaja sebenarnya.

Nak ambik tahu buat apa,.. pemimpin Malaysia sekarang ini pun peduli apa dengan kita... betul tak? Depa nak undi sahaja... asal dapat kuasa,.. madu dibuang jauh-jauh masuk tong sampah..


I'M BACK

Imej
Bila dah salah,.. baik mengaku dan bertaubat.. jangan buat buat bodoh.. lagi teruk,.. jangan buat buat bodoh sombong,.. nanti segala galanya tergadai..