ANAK KU LAHIR HARI INI.. NO 3, 9 TAHUN DULU

Hari ini birthday anak saya. Yg no.3. 9 tahun. Darjah 3. Lebih tepat jam 10:30 ke 11 pagi ini. Masih teringat isteri ku melahirkan anak saya yang ketiga ke dunia ini..

Semalam pula hari lahir seorang tua, yang telah menjadi PM Malaysia sebanyak dua kali. Sebenarnya saya tak tahu pun semalam hari lahirnya,.. anak sulong saya yang beritahu. Dan anak sulongku tahu pun sebab dia mendengar radio ketika balik daripada sekolahnya.

Beza ketara. Semalam dan hari ini. Hari ini saya dan keluarga ingin meraikan hari lahir anak ku yang ke 3,.. berbanding semalam,.. tak tahu menahu.

Apa maksudnya?

Maksudnya tiada apa-apa.. cuma saya tidak tahu tarikh lahir pemimpin Malaysia sahaja sebenarnya.

Nak ambik tahu buat apa,.. pemimpin Malaysia sekarang ini pun peduli apa dengan kita... betul tak? Depa nak undi sahaja... asal dapat kuasa,.. madu dibuang jauh-jauh masuk tong sampah..

Selamat harijadi Nur Muhammad

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?