JIKA NAK KRITIK PUN, POWER LAH SIKIT..

Hendak kata kurang akal, rasanya tidak kot. Cumanya, kurang cerdik. Cuba baca sini (Pas tidak demokratik larang Utusan buat liputan - Kemudi). Kemudi ini nama penuhnya Kelab Wartawan Kelantan Darul Naim. Mana mereka dapat nama KEMUDI dari nama penuh kelab itu hamba tidak tahu. Entah mana M yang diletakkan dalam Kemudi itu.

CAP AYAM
Cumanya, apa yang membuat Kelab ini cap ayam sedikit, apabila Timbalan Presidennya gatal mulut hendak mengkritik Kerajaan Negeri Kelantan yang mengambil keputusan melarang Utusan Malaysia dari membuat liputan sebarang kerja kerajaan negeri. Yang paling cap ayam, adalah ayat dibawah;

“Perkara ini tidak wajar dipolitikkan dengan Pas menunjukkan kuasa mereka dan mengharamkan wartawan di Kelantan. Apa dosa mereka?,” katanya kepada Bernama, di sini hari ini. 

Aduhai, apalah yang difikirnya timbalan presiden ini? Apa dosa mereka? Apa kome ni duduk dalam tempurung yang dikunci dalam peti duit ke? Berlambak-lambak dosakering utusan telah lakukan dalam akhbarnya, masih lagi hendak tanya soalan bodoh "Apa dosa mereka?". Jika hendak buat lawak pun, profesional lah sedikit. Ini amatur sangat.

Mungkin dia hanya timbalan presiden Kelab kot. Itu tidak pandai kritik yang power-power, atau mungkin beliau tidak dinasihatkan oleh APCO. Itu pasti ....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?