PELACUR KENA GARI. BAPAK AYAM GOYANG KAKI.

Hamba berada di Batu Enam sekarang. Anak saudara orang rumah menikah Sabtu ini, iaitu hari ini. Sambil-sambil menunggu untuk ke majlis kahwin, hamba membuka internet, melihat cerita Muktamar PAS dan cerita-cerita lain sekitar Malaysia. Apa yang mengusik akal hamba adalah cerita di MalaysiaKini berkenaan sebuah NGO yang mengkritik tugas polis menahan 'pelacur'. Boleh baca disini.

Polis merantai dan menanda ditubuh 'pelacur'. Nampak sekali macam salah, baca 2 kali macam tidak betul, rumus kali ketiga dua-dua tak betul. Pelacur tidak betul, polis pun tidak betul. Yang untung bapa ayam. Yang seorang pun tidak kena tangkap.

Terlalu kerap cerita polis menyerbu kelab malam dan menangkap 'pelacur'. Pelacur warga asing yang datang ke sini semestinya kerana mangsa pemerdangangan manusia. Masuk Malaysia kerana hendak kerja, tetapi sebenarnya tubuh mereka yang dikerjakan. Dan yang paling malang, tiap kali ada serbuan, mereka ini yang ditangkap, digari dan diconteng tubuh, bukannya bapak ayam, tokey kepada pelacur-pelacur ini.

Hari ini tangkap, esok buat balik. Lusa kena tangkap, tulat beroperasi kembali. Jadi, apa yang tidak kena kepada kes-kes seperti ini? Apa yang tidak kena dengan Malaysia yang tidak sudah-sudah dengan kes-kes pelacuran warga asing dan tempatan ini? Salah Polis? Salah masyarakat? Salah kerajaan? Atau salah undang-undang itu sendiri?

Jawabnya, semua salah. Kerana satu pun tidak mengikut kaedah Al-Quran dan Sunnah. Manusia ego dengan akal fikrian mereka. Sehingga lupa, akal itu Allah yang beri...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?