YANG INI HAMBA SETUJU DENGAN UTUSAN, TAPI TAJUKNYA TETAP MENIPU.

Kalian semua sudah baca ini (Karikatur tidak hina Islam) didalam berita maya utusan malaysia. Kalau belum, silalah baca. Jika sudah baca, anda semua bersetuju tidak dengan Ustaz Shamsul Muda ini. Hamba, secara peribadi bersetuju. Tetapi bukan semua, tetapi ada beberapa perkara yang ustaz dari Jordan cakap itu benar.

Yang benar lagi terang adalah, apa yang ditulis didalam kartun itu tiada kaitan langsung dengan hukum hudud dalam Islam. Iaitu, apa yang dikatakan 'merogol perlu ada 4 saksi' adalah BUKAN hukum Islam. Itu hamba bersetuju 100%.

Tetapi, ada satu sifat yang pelik didalam tajuk artikel itu. Karikatur itu tidak menghina Islam? Ini tidak benar. Apa yang membuat seluruh umat Islam terlalu marah dengan karikatur itu adalah, utusan malaysia itu sendiri ingin menghina hukum Islam dengan membuat cerita fitnah tentang hukum Islam. Utusan menggunakan karikatur yang menipu tentang hukum Islam, untuk pembaca semua terpesong beranggapan hukuman hudud itu adalah zalim kepada mangsa rogol. Itu yang jelas nampak. Seperti dahulu, mereka mengeluarkan karikatur orang kudung tangan kerana adanya hukum hudud di Malaysia. Sudah lupakah anda semua?

Politik, tiada kaitan langsung dalam bangkangan parti PAS terhadap karikatur itu. Mengapa ustaz itu mengaitkan politik dengan penghinaan kepada karikatur itu hamba tidak jelas.

Mungkin beliau tersilap anggap, mendengar dari mulut-mulut orang, bahawa Tok Guru Abdul Hadi Awang ada menyebut tentang beliau tidak terima tuduhan zina terhadap seseorang tanpa bukti 4 saksi. Perkara ini adalah benar, dan memang Tok Guru Abdul Hadi ada menyebutkan perkara itu. Tetapi, ianya tiada kaitan langsung dengan tuduhan rogol!

Anda semua perlu faham, apa yang Tok Guru Abdul Hadi sebut adalah berkenaan dengan kes Dato T tentang tuduhan mereka kepada pelakon dalam filem lucah. Ianya tiada kaitan langsung dengan kes rogol dan juga kes liwat Saiful. Tok Guru hanya menyatakan bahawa dalam kes video lucah itu, beliau tidak boleh menerima tuduhan itu kerana ianya tidak ada  saksi untuk menuduh seseorang itu berzina. Lagipun, video itu juga terlalu banyak kemusykilan daripada jawapan.

Oleh itu, jika utusan sudah membuat satu fitnah didalam karikatur kartun mengfitnah hukum Islam, janganlah pula membuat 2 kali fitnah dengan mengatakan ianya ada kaitan dengan Presiden PAS. Ini sudah 2 kali dosa besar yang melampau utusan telah lakukan kesalahan besar. Syaitan sungguh utusan itu......

Ulasan

tungkaran hati berkata…
Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....!
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah negara Islam yang berdaulat bukannya negara kebajikan seperti yang dikehendaki oleh DAP!
Tanpa Nama berkata…
stupid dump tungkaran hati!!
Berilah pandangan/pendapat yg membina..nampak sgt awak 'Anti PAS'!!
Asyik2 dgn isi n ungkapan yg sama...dari dulu,kini n selamanya,mcm UM NOOOOOO.
Bodoh spt telurrrrrr!!

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?