KENAPA HAMBA MELAKNAT SYIAH.

Hamba ada baca blog Al-Banjari, dia kata ada orang sudah merajuk tidak mahu bantu PAS sebab ada orang benci Syiah dengan Erdogan. Apa punya kes dia merajuk, hamba pun tak tahu. Apa yang hamba tahu, Erdogan itu adalah PM Turki dan Syiah itu satu kumpulan Islam. Bukan mazhab ya.

Hamba hendak kabo, pasal bab Syiah ja. Bab Erdogan hamba letak tepi, sebab ianya tiada kaitan dengan menghancurkan Islam. Tetapi, bab Syiah, hamba kena kabor.

Ada apa-apa sebab kita perlu benci Syiah. Jawabnya, ADA.

Satunya, kita benci Syiah sebab Syiah benci Sahabat Nabi.

Keduanya, kita melaknat Syiah sebab Syiah melaknat para Sahabat Nabi.

Ketiganya, kita Lam 'Ain Syiah, sebab Syiah meng Lam 'Ain kan Abu Bakar, Omar dan Othman.

Ada banyak lagi sebab kita patut berjauhan dengan Syiah. Namun sebab utamanya ialah, Syiah adalah kumpulan yang melaknat para sahabat nabi, terutama Syiah Imamiah yang dipegang oleh Kerajaan Iran sekarang.

Hamba peduli apa dengan orang kata jika hamba berkata begini, hamba pemecah belah umat Islam. Buat apa hamba hendak bersama dengan orang mengaku Islam tetapi melaknat Sahabat. Itu kerja gila namanya. Boleh korang semua menjustifikasikan puak-puak Syiah yang mengatakan Saidina Abu Bakar, Saidina Omar dan Saidina Othman adalah laknatullah, dilaknat Allah. Ini kerja gila namanya.

Ulasan

ahlisunnahModen berkata…
apa pula kau melalut ni, bergaduh dengan bini kau kah?
Syiah yang kau serang! syiah mencerca sahabat, syiah melaknat sahabat, otak kau ni sama dengan otak syiah yang tolol dan bahlol.
Cerita syiah ini bermula selepas kemangkatan Rasulullah SAW, dah 1400 lampau, tetapi masih tak habis-habis! tarik disitu panjangkan disana.
Kitab yang kau baca dan guru yang ceramah tetang kufur dan pasiknya syiah, adalah guru yang sepatutnya mengajar manusia pada zaman jepun menawan Trengganu.
Orang syiah sendiri pun dah banyak berubah, tapi kepala otak kau tak mahu berubah.
ibnmustaffa berkata…
kah, kah,....

mamat syiah dah mula marah. ini yg hamba hendak lihat nih.....

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?