TOK GURU HADI KEMBALI AGRESIF?

Tengok gaya, seperti Tok Guru Abdul Hadi telah kembali kepada asal. Yang dahulunya agresif, tiba-tiba menjadi pasif tetapi kini kembali agresif. Dahulu semasa memegang jawatan Timbalan Presiden kerja Tok Guru adalah 'radikal' tetapi apabila menjadi pemimpin nombor wahid, menjadi agak lembut.

Ketokohan Tok Guru seperti tidak diendahkan oleh ahli-ahli PAS, maaf, bukan ahli-ahli PAS, tetapi penjawat jawatan tinggi didalam PAS dan juga blogger puaka. Namun, apabila melihat ucapan penangguhan dari Dato Presiden, menampakkan suasana politik PAS untuk 2 tahun nanti akan melihatkan kembali ketokohan Dato Presiden PAS.

PM MALAYSIA KE-7
"Ini Hadi, bukan Erdogan." Tajuk Di MalaysiaKini hari ini. Suatu ungkapan agresif yang biasa didengar oleh Tuan Guru semasa zaman 80-an dahulu. Dan inilah yang ahli-ahli PAS inginkan. Kekuatan Tok Guru Hadi kembali bergema. Apalagi, dengan keagresifan Timbalannya nanti, Suadara Mat Sabu akan bersama-sama bertindak secara gresif dan menyerang dalam tindak-tanduk politik PAS. Ini yang kami mahu.

Slogan PAS menjadi pak turut DAP dan PKR pasti akan tidak kedengaran jika suasana dan momentum begini akan berterusan.

Dengan kekuatan para agamawan yang berada di dalam Pemuda PAS, sudah pasti PAS akan kembali agresif seperti mana agresifnya PAS Terengganu sekarang. Sedar tidak sedar, dalam banyak-banyak negeri, PAS Terengganu adalah yang paling agresif berkempen untuk kembali menang di negeri Terengganu berbanding dengan negeri lain.

Slogan PAS ganti Umno digunakan semaksima yang mungkin oleh Terengganu. Mana ada lagi negeri yang dapat membuat perhimpunan setiap daerah beribu-ribu ahli PAS berhimpun untuk menunjukkan kekuatan PAS untuk menggantikan Umno. Mana ada lagi negeri yang dapat menganjurkan beratus-ratus kereta didalam ekspidisi 4WD merentasi hutan didalam negeri Terengganu.

Siapakah pelopor, 'Orang Mude Geng Kite' jika bukan ianya adalah idea tulen dari pihak pemuda PAS Terengganu. Ianya adalah idea dan tindakan Pemuda PAS Terengganu dan seterusnya telah disebarkan seluruh Malaysia. Walau ramai blogger celaka yang meng'hina' PAS Terengganu dengan label UG nya, namun PAS Terengganulah yang paling agresif berkempen untuk menang. Kalah Kelantan dan kalah seluruh PAS negeri lain.

Diharap, semangat kerja agresif PAS Terengganu ini akan berjangkit kepada negeri lain dan seterusnya kepada PAS Pusat agar PAS akan menjadi pemimpin, bukannya dipimpin oleh mana-mana pihak. Takbir!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?