Mari sama-sama kita sebut syahadah

Khamis, Mac 24, 2016

PUNCA LGE KALUT PASAL RUMAH SEBAB DAP JUGA KE?

Selang satu dua minggu ini, cerita berkenaan rasuah pembelian rumah bungalow dengan harga terlampau murah sedang bersepah-sepah dimerata-rata blog dan web page politik Malaysia. Setiap inchi berkenaan pembelian dan cerita berkenaan tukang jual empunya rumah itu akan keluar dari masa ke semasa. Melihat kepada 'bukti' yang dipersembahkan dengan secara detail lagi terperinci, membuatkan saya tertanya-tanya.. adakah sedang berlaku, didalam dap, cubaan untuk memecahkan blog anak beranak Lee dalam pola kuasa pemerintahan Pulau Pinang dan dap sendiri?

Saya cukup yakin, bukti-bukti, yang diterima oleh pihak umno Pulau Pinang, bukan datangnya dari pihak umno sendiri. Saya merasakan, ada dalang di dalam dap sendiri yang membenarkan bukti-bukti ini diambil dengan mudah oleh pihak musuh politik.

Cubaan menghancurkan karier politik LGE pada pendapat saya, sedang berlaku di Pulau Pinang. Dan ianya didalangi pasti dari orang dalam dap sendiri. Atau mungkin juga, pihak umno telah menemui bukti permukaan, kemudian ditambahkan lagi bukti-bukti yang lebih mendalam oleh pihak dap yang anti LGE agar LGE akan terkubur karier politiknya di Pulau Pinang.

Atau, mungkin juga ianya ada kaitan dengan anti LGE dalam dap bekerjasama dengan geng PKR yang sedang bengang dengan tindakan LGE yang memecat 4 wakil PKR didalam glc's pulau Pinang. Perlu diingat juga, MB Selangor sedang berperang senyap dengan KM Pulau Pinang.

Seronok melihat politik di Malaysia ini. Sesiapa yang memerintah, pasti akan menjadi spotlight untuk ditumbangkan dengan berbagai cara dan kaedah. Tidak peduli, samada ianya datang dari musuh, atau musuh dalam selimut. Dengan cara jawapan LGE yang memakan diri sendiri, dengan mulut yang terkunci oleh semua taiko2 dap Pulau Pinang, dengan penambahan bukti dan peluru untuk mengukuh dan membunuh karier politik LGE setiap hari, maka adakah disini, permulaan pengakhiran legasi Lee dalam politik Pulau Pinang?

Saya tidak yakin, Penang akan diambil alih oleh Gerakan daripada dap. Mustahil untuk setahun dua ini. Namun, penukaran KM Pulau Pinang dari LGE kepada Chow Kon Yeow itu ada. ADUN Padang Kota. Pengerusi dap Pulau Pinang. Namun, walau CKY adalah penegrusi dap Penang, beliau bukan anak tempatan Pulau Pinang. Beliau berasal dari Selangor..

Memang menarik politik Malaysia ini..

0 ulasan: