Mari sama-sama kita sebut syahadah

Khamis, September 10, 2015

KASIHAN PAS..

Ni dari blog sebelah.. baca lah dengan khusyuk..

Ulasan : Kesian PAS

بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)

Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). (139)
(Surah An-Nisa ayat 138-139)
Lama betul laman gua yang satu nih bersawan selepas artikel terakhir menjelang Muktamar Pemilihan PAS kerana gua lebih menumpu kepada laman-laman gua yang lain. Gua cukup tertarik dengan perkembangan politik negara bila 'Golongan Haru Biru' mula timbul pada parti Umno, PAS, PKR, BN, PR yang mencipta puak-puak. Umno dengan puak TSMY vs DSNR, PAS dengan puak Pro Ulama vs PasMa/GHB (puak barua Dap), PKR pula dengan puak yang masih ingin bersama PAS vs puak menolak PAS vs puak berebut kawalan ke atas parti.
PAS yang paling teruk krisisnya, kerana G18 yang menggelar diri mereka golongan profesional terulung dunia telah membawa keluar 80 peratus ahli PAS, bukan setakat ahli malah semua ilmu PAS pun mereka angkut. Golongan ini cukup hebat selepas keluar dari PAS kerana mereka telah memiliki satu lagi taraf iaitu ProMa (gabungan profesional + ulama). Dari taraf Ustaz diangkat menjadi Tuan Guru dan dari Tuan/Puan kepada Ustaz/Ustazah. Memang benar kata-kata Dr Dzul yang GHB memiliki ulama-ulama luar biasa di mana presiden mereka sudah dipanggil Ustaz Mat Sabu. Mula-mula gua sikit terkejut bila ada satu laman menamakan Abg Mat kepada Ustaz.
Semua pemimpin tertinggi boleh mengeluarkan fatwa sendiri tanpa merujuk dulu kepada Tuan Guru Ahmad Awang. Sejak puak ProMa ini menjadi barua Dap dan ditambah perisa dengan adegan makan setalam dengan Abang Besar (Dap) semakin hari semakin haru biru. Semakin hari semakin sial dengan kenyataan bodoh disebabkan lidah sama lidah sudah berkulum dengan Abang Besar. Islam dan hukum hakam telah dibangkul sampahkan demi menjaga hati dan mengikut arahan Dap.
Gua rasa puak ProMa sudah makan nasi kangkang Dap kerana apa-apa yang berkaitan dengan Islam mestilah dipersembahkan dulu kepada Dap kerana Dap segalanya atau mungkin juga itulah ulama luar biasa yang dimaksudkan oleh Ust Dr Dzul. Jika tidak, takkan LKS berani mengatakan 10-20% Melayu yang menyertai Bersih 4.0. bukan mewakili umat Islam. Bagi gua yang bukan prof, jika bukan mewakili Islam atau mana-mana agama bermakna mereka sama dengan komunis yang selama ini menjadi pegangan kuat Dap. Bukankah komunis mengatakan agama itu candu, kerana candu itu jugalah Ustaz Mat Sabu mengatakan yang PAN tidak akan menyokong Hudud melalui MP-MP laknat mereka. (gua sebut laknat pasal mereka masih terikat dengan sumpah bai'ah)
Lu ada nampak parang kat leher atau pistol kat dahi mereka yang berbai'ah di depan TGAA
Demi menghalal perkhianatan mereka, TGAA sanggup buat U-Turn dengan sumpah yang di lafazkan di hadapannya sebagai PJ Pas Perak dengan kata-kata pada PRU12, 'TGAA telah menjelaskan beberapa perkara tentang lafaz 'bai'ah' yang perlu dilakukan oleh semua calon yang lafaz bai'ah tersebut sama seperti mana yang digunakan di Kelantan ; di mana tiada seorang pun yang berani 'melompat' walaupun ditawarkan RM5 juta oleh pihak lawan'.
Sekarang beliau mendakwa bahawa taklik yang dipegang oleh partinya adalah dipaksa, bai'ah taklik dengan sumpah paksa dianggap sebagai 'lagho' maka boleh ler buat kafarah untuk membatalkannya. Yang teruk bila beliau mengangkat hujah peguam Ustaz Hanipa Maidin sebagai bahan rujukan tertingginya kerana peguam itu menang banyak kes. Gua rasa TGAA dah terlebih dos hasil air tangan Dap dengan membaruakan diri sendiri. 
Cerdik atau bodoh bila seorang yang bertaraf ulama dunia merujuk hukum hakam dengan seorang peguam sekular yang tiada kelayakan untuk menghukum dan berhukum tentang al-Quran dan as-Sunnah. Gua tak kata dia jahil tetapi beliau tiada kelayakan untuk menjadi pakar rujuk. Gua dah kata dari dulu lagi jangan terlalu rapat sangat dengan Dap, nanti kena nasi kangkang. Lihat apa dah jadi dengan bekas YDP Persatuan Ulama Dunia (Malaysia).
Ini pula kehebatan sorang lagi ProMa,Ustazah Dr Mariah yang gua petik berkata...

"Ya kita mungkir janji, tetapi kita terpaksa beralih kepada sesuatu yang lebih baik. Hadis dalam kitab Sahih Muslim ada menyebut, barangsiapa bersumpah tetapi bertemu perkara lebih baik maka hendaklah dia melakukan hal itu dan membayar kafarah.

Gua nak tahu apa yang dikatakan beralih kepada sesuatu yang lebih baik tu dan gua andaikan jemaah yang bermaksud PAN. Gua tidak nafikan yang PAS bukannya sempurna tetapi adakah PAN/AMANAH lebih sempurna sedangkan para pemimpinnya sendiri tidak beramanah semasa berada didalam PAS. Belum lagi memimpin sudah menunjukkan sifat-sifat yang memalu dengan membuka pintu fitnah.

"Maknanya dalam Islam, ada jalan keluar apabila kita mungkir janji. Dalam bab dosa, itu antara kita dengan Allah SWT.. kita istighfar.. bertaubat. Allah sahaja yang tahu hati kita," katanya.

Dia nih baru memeluk Islam atau baru sedar yang selama ini beliau jahil tentang Islam. Gua hairan bagaimana seorang bekas ketua muslimah tidak mengetahui bahawa Islam itu 'Mudah dan Tidak Membebankan'. Sebagai seorang bekas pemimpin muslimah PAS pusat, beliau tidak perlu mengingatkan tentang dosa pahala. Itu lu dengan Allah s.w.t., bagaimana pula dengan ahli PAS yang bekerja siang malam demi kemenangan lu tidak memaafkan lu tetapi lu mengkhianati mereka tanpa melepaskan jawatan. Ramai nak kena cari tu dan usah ler dengan hujah menang atas PR tetapi lu bai'ah guna nama PR atau PAS.

"Dalam kes Dr. Hatta Ramli (Ahli Parlimen Kuala Krai) sekarang sudah jadi polemik, kita berasa sedih juga kerana tidak ada kesepakatan dari segi pendapat alim ulama.
 
"Sepatutnya kita buat satu perbincangan dan tengok apa pendapat ulama terbanyak, bukan ulama PAS sahaja. Majlis Fatwa patut bersidang dan ambil tindakan kerana ini mungkin bercanggah dengan amalan mazhab Imam Shafie," katanya. 
Ini adalah keegoan beliau untuk menunjukkan betapa hebatnya beliau dalam bab berhukum dengan penuh sombong menghalalkan yang haram. Inilah contoh berlagaknya seorang yang mengaku beliaulah profesional terulung dunia. Hebat ler lu bro.... ini olang kita mahu angkat lagi tinggi pasal semua dia langgar loo, mungkin itu kata-kata dari dinasti Lim dan Dap melihat kebodohan seorang Hatta. 
Ada yang kata kenapa presiden PAS tidak boleh menyelamatkan sebuah rumah tangga dari runtuh sedang semua ahli PAS tahu yang TGHH pun terikat kepada PAS. Jangan salahkan PAS bila berlaku masaalah ini kerana beliau tidak di paksa dan beliau boleh menolak dari menjadi calon. Jalan mudah bila tiada jalan keluar maka mula cari kesalahan orang lain sebagaimana 'Langkah Kajang'.
Mungkin kerana terlalu profesional teulung maka sudah tiada apa didalam pemikiran mereka yang sedang berangan-angan mencapai puncak. Sedangkan mereka boleh meletakkan jawatan sebagai MP dengan bertanding Dun dan Adun pula boleh bertanding parlimen. Gua sudah memberi cadangan tersebut memandangkan mereka mengatakan mempunyai 7 MP 7 Adun bersama mereka. Letak jawatan, tukar kerusi dan bertanding tanpa melanggar apa-apa bai'ah. Sekurang-kurangnya mereka boleh test market, apa nak takut mesti menang dengan majoriti yang amat luar biasa pasal semua cawangan PAS kosong sekosongnya dibawa lari oleh Pasma/GHB.
Dalam masalah berhukum Islam tidak melihat suara majoriti macam ideologi anutan para pemimpin GHB/PAN tetapi ia berpandukan kepada kekuatan Nas atau Dalil walau pun 1 berbanding 10. Sejak para barua Dap yang menjadi anai-anai dalam PAS keluar beramai-ramai semakin banyak terserlah kebodohan dalam bercakap atau berhujah.
Gua tidak hairan dengan selera besar dan kebodohan puak ProMak yang lebih mencintai Putrajaya dari mencintai agamanya sendiri dengan alasan bodoh dari Ustaz Mat Sabu. 'Dap minta Hudud ditangguh dulu, biaq dapat pegang Putrajaya lepas dapat... buat ler apa yang PAS nak buat'. Dinasti Lim dah bagi warning yang mereka tidak akan membenarkan Hukum Syariah/Hudud di laksanakan walau pun PR merampas Putrajaya. Dah nak buat macam mana, dah lama sangat makan nasi kangkang dinasti Lim jual agama pun tak apa janji aku jadi barua. Sekurang-kurangnya dinasti Lim boleh tolong dari dihumban ke laut.
Kesian PAS sudah tiada penyokong dan kehilangan Kelantan, malah parti itu juga akan hilang semua kerusi pada PRU14 nanti kerana semua profesional telah keluar beramai sehingga tiada lagi pemimpin-pemimpin maha hebat untuk memenangkan PAS. Ustaz Mat Sabu akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 7. 
Percayalah bahawa Dap sudah tidak memandang kepada DSAI kerana bagi Dap, DSAI sudah tidak berguna kerana zamannya sudah berlalu sebab itulah mereka menamakan Ustaz Mat Sabu sebagai pengganti. Gua cukup bangga dengan dengan parti PAN yang akan mengganti PAS sebagai parti Islam yang paling hebat pernah wujud. Belum dilancarkan lagi sudah ada 14 kerusi, tidakkah itu hebatnyanya./GANR

0 ulasan: