Mari sama-sama kita sebut syahadah

Jumaat, Julai 24, 2015

SATU HARAPAN BARU

Satu Harapan Baru?.....

KALAU IKUT LOJIK?

1. Menolong ribuan mangsa banjir berhari2,berbulan2, petugas makan tidur tak menentu, kalau ikut LOJIK lupakan dulu mangsa rogol, lagi pun hanya melibatkan sorang, boleh beri ganti rugi.

2. Memerah otak dari pagi kepetang untuk merancang master plan untuk membasmikan kemiskinan, kalau ikut LOJIK demi kemashlahan, solat boleh ditangguhkan kerana merencatkan pemikiran yang penuh dengan idea bernas

3. Memakai baju kurung atau kebaya, penuh dengan kesopanan dan keayuan, lagi pun sudah lebih kurang 98% sudah menutup aurat, kalau ikut LOJIK apalah sangat menutup kepala yang hanya tinggal 2% saja lagi auratnya, bukankah sepatutnya biarkan free-hair?

4. Meminum arak hanya segelas dua kerana meraikan orang kafir, kalau ikut LOJIK kenapalah sampai kena rotan dan sebagainya, bukankah sepatutnya dibiarkan, manalah tahu orang kafir itu dapat hidayah dengan ikram kita? atau memadai dengan hukuman kerja2 amal dirumah anak yatim dan orang tua.

5. Menikmati penzinaan yang tak berapa lama, katakan satu hari satu malam, kalau ikut LOJIK kenapalah sampai kena rejam/rotan lagipun ia suka sama suka, kalau dapat anak pun akan bertambah zuriat2 yang pintar.

6. Merompak, mencuri apalah sangat sekurang2nya mereka berdikari, kalau ikut LOJIK kita lupakan dulu mangsa kecurian kerana kita ada NGO yang akan bantu, kenapalah perlu potong tangan dan sebagainya.

7. Babi yang dipelihara dalam kandang yang penuh hygienic dengan suntik vaksin terkini, kalau ikut LOJIK apalah sangat makan Babi Chop dengan sos termahal lagi pun hanya sekeping dengan kentang goreng, mungkin boleh memulihkan mereka yang hilang selera makan.

8. Menukar Agama yakni murtad demi kebebesan berAgama dan hak asasi manusia lagipun ia mungkin menjadi satu kaedah mengelakkan perkauman, hidu bermuhibah, saling hormat-menghormati, kalau ikut LOJIK, biarkan mereka kerana mereka berkorban untuk kemashalan umat, kenapa perlu bendung dengan hukuman mati dan sebagainya?

9. Berusaha kerasa sehingga menjadi kaya raya, selalu pergi Umrah, selalu buat Majlis Berbuka Puasa di Hotel2 mewah demi meraikan anak-anak yatim, selalu buat korban beratus2 ekor lembu demi sayangnya kepada fakir miskin, setahun sekali beri duit raya pada budak-budak sekola, kalau ikutkan LOJIK, kenapalah perlu bayar Zakat lagi?

JAWAPANNYA : KERANA IA HANYA PERINTAH ALLAH SWT noktah.

Membawa HUDUD ke Parlimen bukan bermakna kerja-kerja menghapus rasuah terabai, bukan bermakna kerja-kerja pemerintahn lain terencat, bukan bermakna tidak cakna serta peduli kesusahan rakyat, lagi pun bukannya siang malam asyik berbicara pasal Hudud seolah-olah Islam itu tidak Progresif....ianya berjalan beriringan kenapa masih ada segelintir yang masih sinis?

JAWAPANNYA : KEIMANAN LONGGAR

#ISTIQOMAHHINGGAKEMENANGAN

0 ulasan: