Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, Oktober 29, 2014

KES ANWAR, HANYA ALLAH SHJ YG TAHU..

Bawah ni ada gambar dari blog Sungai Anak Derhaka.



Cerita berkenaan 2 golongan. Satu sokong Anwar, satu sokong Saiful.

Aku,.. tak sokong sesiapa.. sebab ianya bukan aku yang boleh menentukan betul atau salah mereka berdua. Jika Anwar benar-benar bersalah, dalam hudud, hukum mati. Rejam sampai mati. Jika Saiful betul betul memfitnah, maka 80 kali sebatlah dia kena.

Nanti orang kata, jika hudud, maka sahlah Saiful yang kena kerana dia takde 4 orang saksi.. Tetapi, kita kena tengok kes ini, Saiful kata dia dipaksa liwat, atau kena rogol, maka kes rogol, saksi 4 tak diperlukan, bukti DNA pun dah cukup mensabit.

Oleh itu, aku lihat, kes ini memang haru biru. Sebelah kata konspirasi, sebelah kata betoi. Aku keliru. Kerana perasaan 1999 sudah tiada dalam hatiku.....

Maka, aku kata, hanya Allah sahaja yang tahu.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan

Ini tuduhan liwat.
Jadi pelaku ada dua orang.
1) Yang me...
2) Yang di...
Jika anwar bersalah, maka Saiful pun turut bersalah. Ini hukum Islam.

Anwar tak pernah sokong hukum hudud.

Kalau anwar didapati bersalah menurut mahkamah sivil, kenalah terima seadanya

Tanpa Nama berkata...

cam ner mani boleh ada melekat kat spender yg dia tak pakai? Pelik betul lah... Boleh terbang ke mani turrr??

Tanpa Nama berkata...

Alahan..jgn melulu buat kputsan..ni baru sebelah pihak .tunggu la pendakwaan nk kta apa...