BIL API NAIK 7.12%, PADAN MUKA MELAYU.

Depa kata, kenaikan tarif elektrik tidak menjejaskan 75% atau 4.4 juta pengguna elektrik TNB. Ini kerana bil golongan 75% ini secara puratanya tidak menggunakan elektrik sebanyak 300kWj. Memang pandai ayat spin golongan penipu ini.

Mengapa depa tidak kata kenaikan tarif elektrik ini akan membebankan 25% pengguna elektrik TNB. Atau sebut dengan nilai angkanya sekali, 1.54 juta pengguna elektrik akan menikmati menaikan bil api sehingga 7.12%. Bukan sama ke ayat ini dengan ayat di atas?

Apa depa ingat, golongan 25% ini bukan manusia ka? Golongan 25% ini adalah makhluk yang tidak makan nasi dan roti, hanya sedut asap keluar angin? Depa ingat golongan 25% ini adalah satu kumpulan makhluk dimana dibelakang rumah mereka ada mesin cop duit untuk membayar lebih bil elektrik mereka tiap-tiap bulan? Apa punya mentaliti kerajaan 1 Malaysia ini? Kerajaan yang menyusahkan rakyat ka?

Hamba mendoakan, agar makhluk istimewa 25% ini akan memastikan mereka ini adalah golongan yang akan bertanggungjawab menjatuhkan kerajaan bn yang tidak reti mentadbir ini. Hamba harap, mahkluk 25% ini akan men'turn over'kan jumlah undi dari mengundi bn, kepada mengundi Pakatan Rakyat. Biar rasa bn tidak memegang tampuk kerajaan buat pertama kali dalam sejarah Malaysia. Padan muka.

Ulasan

Hamba Allah berkata…
Hamba tak tau la... apesal demo asyik membela yg 25 percent tu... bukankah 75 lebih besar dari 25... 25 percent mampu utk guna elektrik lebih dr 300kWj... nape plak tak mampu bayar... 75 percent plak kebanyakan org miskin dan sederhana... jadi ape yg kerajaan buat ni btul la.. jgn kerana taksub sesuatu pihak sampai tak nampak kebaikan pihak yang lain... jadi la org islam yg adil..

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?