Mari sama-sama kita sebut syahadah

Sabtu, April 30, 2011

UMNO PARTI KERAMAT SEBAB LAHIR DARI ISTANA, KAH! KAH! KAH!

Siapa ada menonton berita wilayah TV1 jam 5.30 petang tadi. Jika ada, siapa yang menonton berita lawatan Najib ke Terengganu. Jika ada juga, siapa ada terdengar ucapan Najib yang mengatakan, "umno parti yang lahir dari Istana, oleh itu umno adalah parti keramat. Bukannya parti jalanan yang asyik membuat demonstrasi jalanan".

Ada dengar Najib ucapkan ayat itu didalam TV depan rakyat Kuala Nerus? Jika ada, bagus. Ingatlah ungkapan itu seingat-ingatnya sehingga mati. Kerana apa perlu diingat? Kerana ini menunjukkan umno adalah parti bangsawan, bukannya parti untuk rakyat marhaen seperti kita.

Mula-mula, hamba hendak bertanya, keramat itu apa ke jadahnya? Macam biskut Marrie ke atau macam Dato Keramat tu? Ada simpan-simpan jin ke parti-parti keramat ini? Ataupun umno ini hanya parti untuk jin, bukannya untuk manusia, sebab dianya parti keramat. Hah! Lawak bodo.. Apa kes hendak dibanggakan sangat si Najib ini dengan parti keramat. Hendak buat kerja syirik ke apa Najib ini?

Apa? Jika dilahirkan dari istana, maka sesuatu perkara yang pelik lagi mistik akan terwujud kepada sesuatu yang dilahirkan dari dalam istana? Khurafat punya cerita puak-puak umno ini. Selagi namanya umno, maka orang Melayu akan sentiasa bergelumang dengan khurafat. Kecil betul akal puak umno ini.

Jika orang Melayu hendak menjadi manusia keramat, sesiapa yang ada isteri, tolong lahirkan anak masing-masing didalam pagar istana, agar anak itu menjadi keramat dunia akhirat. Itulah yang diajar oleh Najib kepada orang Melayu. Jangan pula hendak diajar setiap kali keputusan mesti bertanya bomoh siam, sudah.

Apabila terdengar suara pendapat seperti itu dikeluarkan oleh seorang yang digelar Perdana Menteri, maka apakah yang akan terjadi pula kepada rakyatnya yang dipimpin olehnya. Apakah jenis mentaliti manusia yang akan dihasilkan oleh beliau dengan kata-kata dan iktikad seseorang pemimpin seperti itu. Jenis manusia apakah yang akan dihasilkan.

Jawapannya mudah. Yang akan terhasil adalah manusia-manusia seperti NGO Perkasa. Yang dilahirkan di'jalanan' dan sentiasa terhegeh-hegeh buat demonstrasi cap ayam jika ada sesuatu perkara yang hendak digembur-gembarkan.

Kasihan Perkasa, tiap-tiaphari bersusah payah mempromosikan diri sendiri untuk dihidu oleh Najib, namun apalah nasib, kena kutuk juga akhirnya oleh pemimpin yang mereka selalu kipas bodekkan.. Kesian.......

0 ulasan: