Mari sama-sama kita sebut syahadah

Sabtu, April 16, 2011

PR BOLEH MENANG LEBIH 2/3 KERUSI JIKA BORANG 14 TIDAK DITIPU.

Hari ini hari mengundi. Rakyat Sarawak akan mengundi pemimpin yang akan mewakili mereka di DUN Sarawak. Rakyat Sarawak sedang memilih siapakah individu yang akan digajikan untuk memasuki Dewan Undangan Negeri bagi mewakili sekumpulan manusia yang dikelompokkan oleh pihak SPR dengan persetujuan ahli-ahli Parlimen di Kuala Lumpur. Pelik sistem demokrasi Raja Berpelembagaan ini.

Banyak cerita-cerita, gosip-gosip dan andaian-andaian dibuat oleh manusia yang suka buat cerita-cerita politik pilihanraya ini. Ada cerita gambar-gambar betapa ramainya manusia mendengar ceramah DAP, gambar-gambar poster sekitar Sarawak dan andaian siapa menang banyak kerusi, siapa yang menang sedikit kerusi.

Ada kata BN menang 52 kerusi, ada kata 42 kerusi ada kata 24 kerusi dan ada kata semua kerusi. Berdasar apa mereka berkata demikian, hamba tidak tahu.

Ada pula yang kata PR akan menang besar kerana sambutan luar biasa rakyat Sarawak pergi mendengar ceramah, itu juga hamba sungguh musykil akan ketepatan firasat itu.

Mungkin BN akan kekal 2/3 kerusi majoriti, mungkin PR akan dapat lebih 1/3 kerusi dan mungkin juga PR akan dapat lebih dari 1/2 kerusi di DUN Sarawak. Semua itu berkemungkinan. Hamba juga yakin, PR boleh memperolehi lebih 2/3 kerusi seperti mana berlaku di Terengganu pada PRU10 dahulu, jika SNAP akan bersama PR lagi.

Namun ada satu perkara yang hamba tidak bersetuju langsung jika ada orang mengatakan, semalam sebelum jam 12 tengah malam adalah acara Grand Finale untuk kerja PRN Sarawak ini. Ianya kenyataan yang SALAH lagi songsang!

Sudah berapa kali hamba mengatakan, SETIAP individu petugas Pakatan Rakyat tidak boleh berehat sehingga SPR mengumum siapakah pemenang didalam satu-satu DUN yang dipertandingkan. Selepas diumum, korang hendak tidur kah, baringkah atau makan besarkah, itu korang punya pasal.

Namun, selepas jam 5.30petang, selepas undi ditutup, maka sebenarnya, inilah PERMULAAN PEPERANGAN YANG MENENTUKAN KEMENANGAN!

Perang kira kertas undi. Perang memiliki Borang 14. Perang dengan Ketua Tempat Mengundi yang menjadi agent BN.

Memang benar bukan semua KTM itu jahat, tetapi dari beribu-ribu saluran, mesti ada lebih dari 100 KTM yang menjadi KTM ajen BN. Jika satu tempat mengundi ada 2 saluran, salah satu PASTI akan diletak seorang ajenBN sebagai KTM. Jika ada 4 saluran, mungkin ada 1 atau 2. Maka ketika inilah akan bermulanya peperangan yang akan menentukan siapa kalah, siapa menang, BUKANNYA siapa yang dapat lebih banyak undi. Ada faham?

Sebab itulah hamba tidak berapa yakin, PR akan menang walaupun yang hadir dalam ceramah PR adalah 50,000 orang sekalipun. Ianya telah berlaku pada Terengganu pada tahun 2004. Sokongan rakyat Terangganu adalah lebih 60% menyokong PAS, namun kerana daftar undi yang dibuat SPR, menambahkan 100,000 pengundi baru yang wujud pada kertas padahal ianya memang pengundi BN dari seluruh Malaysia dipusatkan ke Terangganu, maka Terengganu kalah, kerana penipuan!

Namun hamba yakin, BN dan SPR tidak sempat untuk menipu daftar undi untuk negeri Sarawak kerana mereka tidak menyangka sokongan rakyat yang terlalu kuat kepada PR. Tetapi mereka PASTI akan tipu borang 14.

Hendak tahu semasa PRK Hulu Selangor, berapa nilai sehelai borang 14 yang dipegang oleh Counting Agent Pakatan Rakyat. Nilainya adalah RM10,000. Ya, RM10,000. Dan hamba ada memegangnya untuk dibawa kepada wakil PR untuk dikumpulkan dipusat kumpulan borang 14 sebanyak 2 helai. RM20,000.

Mungkin ada 1500 saluran untuk 71 DUN pada PRN Sarawak ini. Dan semestinya ada lebih kurang 15oo Counting Agent PR di seluruh Sarawak sekarang ini. Harap jangan ada seorang pun yang akan dibeli oleh BN untuk menjual borang 14 pada malam nanti.

Jika kesemua borang 14 tidak ditipu oleh BN dan SPR, maka hamba cukup yakin, Pakatan Rakyat dapat memenangi lebih 2/3 kerusi DUN Sarawak. Hamba yakin!

1 ulasan:

nazrul berkata...

anda Islam. tapi anda suka fitnah.. anda andaikn, tapi anda tiada bukti,, anda mengundang dosa terhadap apa yg anda sebarkan..