Mari sama-sama kita sebut syahadah

Isnin, April 18, 2011

APALAH NASIB ADA KAWAN SEPERTI INI......

Kami ada kawan baru. Tetapi sudah lama kenal. Apa-apa hal berkaitan dengan dia, kami akan bantu. Jika kawan kami itu mohon pertolongan, kami akan tolong 100%. Susah dia, susah juga kami, namun senang dia, dia lupakan kami. Inilah masalahnya dengan kawan kami ini.

Kami telah menolong dia dengan segala kemudahan yang kami ada, sehinggalah dia berjaya dalam hidup. Tetapi setelah berjaya, kawan kami ini pula yang berlagak seperti dianya yang pandai, dianya yang ketua dalam urusan kehidupan. Kami perlu ikut cakap dia, sebab dia lebih tahu bagaimana cara untuk berjaya, seolah dia berjaya hanya kerana usaha dia seorang, namun dia lupa, kamilah yang tolong dia siang malam pagi petang seperti kami menolong diri sendiri sehingga dia berjaya.

Hari ini, bila kami dalam kesusahan, dia menyusahkan lagi hidup kami untuk kami menemui jalan untuk berjaya. Apabila kami mengadu kami dalam kesusahan kerana tidak dapat pertolongan dari kawan kami itu, tetapi kawan kami itu yang melenting-lenting berkata bukan-bukan kepada kami. Yang paling kami sakit hati, apabila kawan kami itu berkata salah kami sendiri kerana tidak berjaya kerana kami ini lemah disana dan lemah disini.

Sudahlah menyusahkan hidup kami untuk berjaya dengan menutup jalan kami untuk berjaya dengan mudah kerana mulut kawan kami yang 'telur sebiji riuh sekampung', kemudian tidak mengaku pula bahawa mulut dia itu menyusahkan kami padahal memang benarpun mulut dia itu memang menyusahkan kami.

Namun, kami ini bukan seperti kawan kami yang tidak pernah mengenang budi itu, kami bukan jenis spesis sepertinya, tetapi kami ini jenis manusia yang berpegang kepada prinsip tidak makan kawan. Tetapi perlu diingat, kami pun manusia biasa, jangan sehingga dalam PRU 13, kami boikot 100% kawan kami, sehingga kawan kami terkontang kanting buat kerja sendirian.... Ada FAHAM?

2 ulasan:

a kl citizen berkata...

Susah juga ada kawan yang lupa daratan kan...

uda berkata...

faham sangat tu...
saya cuba bawa hal ni ke satu forum,
teruk juga kena tibai...
payah juga berkawan dgn org yang tak mau terima teguran ni...