Mari sama-sama kita sebut syahadah

Ahad, Disember 05, 2010

DEMO AIR: (ada gambar didalam), TERIMA KASIH KERANA LAYAN RAKYAT MARHAEN BEGINI.

Sedikit sketsa gambaran sebenar yang dilalui oleh pendemo bantah kenaikan air tadi. Ada lebih kurang 12,000 hingga 15,000 yang hadir pada mata kasar hamba. Silalah melihat gambarnya dan diucapkan terima kasih kepada polis kerana mengiringi rombongan Kerajaan Negeri Selangor ke Istana Negara dan membelasah rakyat biasa yang hendak bersama-sama dengan kepimpinan negeri.
Antara pemimpin yang hamba dapat snap;
Iskandar the great, exco Selangor. Simple sahaja pakaian.

Mat Sabu dan Ustaz Badrul Amin.

TIan Chua dan Che'guBard

Mr. Ronnie atau Liu panggilan manja DAP.

Mahasiswa-mahasiswa (sebelum zohor)

pendemo sedang turun selepas zohor. Gambar 1

Gambar 2

Gambar 3

Gambar 4

Gambar 5. Sedang berkejar kerana sudah mula gerak ke Istana.

Kereta MB, polis escort ke Istana Negara. Eh? Baik pula polis nih?


SU Politik MB, bersama rombongan ke Istana.

Escort polis. Betul ke polis ni baik kepada pendemo ni? Macam tak caya je..

Sedang berusaha untuk ke hadapan pendemo agar dapat ambil gambar baik punya angle.

Eh? Macam kenal je bau ni.. tak lari lagi, ambil snap dulu, bagi anak cucu tengok..... Hamba dah kabor, macam tak caya je polis ni akan layan baik pada pendemo....

Haram BN! Budak pun ditembaknya gas pemedih mata!

The Brave boy! baju basah hamba yang curah air tu, sorry dik! Namun ini adalah hari bersejarah untuk adik. Akan diingati sehingga mati!

Lepas tembak kami dengan gas pemedih, korang sembur air asid pulak. Memang sial BN!

Ni dia tembak sape hamba tak tau. Mungkin orang depan. Kepala hamba dah pening kena gas.....
Lori puaka. Baru tembak air asid.
Ini siswa pejuang rakyat! Baru lepas kena tembak air asid dan gas pemedih mata. On the way keluar balik untuk terus berdemo.

Seorang pendemo yang kena belasah dengan polis dan FRU. Habis darah tangan. Takpe, sikit je tu.

Ni ha dia FRU. Wei? Korang dah solat belum?

Pendemo. "Wei! Jangan tembak la! Air, polis pun guna juga!! ". Polis Malaysia dulu, kini dan selamanya kurang cerdik......?

Dijeritkan kepada puak2 polis ini, terutama yang dalam lori tu.

Baru habis asap. Angin.

Yang tak puas hati dengan polis. Masih berdepan. Yang lain sedang kumpul di perkarangan masjid Negara.

Dah solat zohor belum polis? Dah pukul 3 petang ni.

Masih lagi berani hadap-berhadapan dengan polis.

Laa,.. tembak lagi? Masa ini kami sudah hendak bersurai. Hamba on the way ke stesyen KL. Hendak naik komuter.

Ada banyak lagi gambar dan filem dalam pegangan hamba. InsyaAllah akan diberi kemudian. Broadband lembab sangat. Ni habis masuk gambar jam 7:40 ptg. Siap solat Maghrib sudah....

o

1 ulasan:

Dakwat Basah! berkata...

tahniah kerana dtg sbg rakyat.teruskan perjuangan!