Mari sama-sama kita sebut syahadah

Jumaat, Februari 06, 2009

APA KEHENYA YEOP?

Apa kehenya tpm dan pm pergi berjumpa dengan Sultan Perak berkenaan dun Perak? Apakehenya orang pahang menyibuk dengan perkembangan negeri Perak. Ape kehenya orang Pulau Pinang menyibuk dengan hal-hal negeri Perak ni Yeop?

Bila masa le pulok pentadbiran negeri Perak dicampuri dengan kerajaan pusat? Kenapa tpm yang menyibuk sakan mengatakan dun Perak sudah ditukar milik. Mana pergi orang Perak ni yeop?

Udahle Perak nanti akan ditadbir dengan mamat-mamat rasuah, yang jadi MB nanti keturunan mamak juga ke? Perak sudah lupa sejarah agaknya. Cerita ini seperti Sultan Perak tidak belajar dari peristiwa perjanjian pangkor yang cap ayam itu. Ikut kepala sultan, tidak ingat rakyat, pakai buat sahaja perjanjian cap ayam itu, Perak jatuh kepada kafir British. Dan inilah dia, peristiwa perjanjian pangkor episod parti rasuah, Perak jatuh kepada kerajaan rasuah.

Inilah juga bahananya jika pemimpin membuat sesuatu tindakan tanpa merujuk kepada jemaah. Ya, sesiapa pemimpin jemaah PAS yang sudah menjadi MB, apa-apa tindakan yang penting seperti hendak memberi tanah kepada cina selama 1000 tahun, perlulah WAJIB berbincang dengan PAS Pusat terlebih dahulu. Jangan ikut kata DAP!

Kan ke Sultan sudah fikir 2-3 kali untuk bubar dun sehingga tidak jadi bubar. Yakinlah, disebabkan 999 tahun tanah hendak beri kepada cina punya pasal, dun tidak mahu dibubar oleh Sultan. Bior le kome nak kata pernyataan ini berbentuk perkauman, sebenarnya, memang berbentuk perkauman pun! Sebab sistem Sultan itu sendiri adalah berbentuk perkauman untuk melindungi hak-hak orang Melayu. Jadi, kena hiduplah kome dengan sistem ini. O.K apa,......

0 ulasan: