Mari sama-sama kita sebut syahadah

Khamis, November 20, 2008

MULA-MULA MENIPU, KEMUDIAN MEMBOHONG, LAMA-LAMA JADI TV3.

Ada peribahasa yang tidak pernah didengari oleh manusia, kerana ianya baru dicipta hari ini, yang berbunyi, "Mula-mula menipu, kemudian membohong, lama-lama jadi TV3". Itulah dia tajuk artikel hari ini iaitu TV3 yang suka menipu dengan sombongnya. Sudahlah berlagak, sombong, perasan macam bagus, padahal penuh dengan kudis dan najis mugholazah terpait kepada setiap individu yang bekerja di TV3.

Biarlah ada yang bising-bising tidak bersetuju hamba mengecop setiap pekerja TV3 itu terpait najis. Memang hamba hendak menyatakan sekali lagi, memang mereka semua terpait dengan najis kerana bersubahat dengan penipuan yang tidak sudah-sudah dari mereka dibilik berita. Busuknya sehingga 7 petala langit boleh menghidunya.

Jika tidak mahu terpait sama, berhenti sahaja dari kerja di TV3, kerja di tempat lain. Jangan mengada-ngada kata ini adalah tempat mencari rezeki, padahal itu adalah rezeki yang cukup haram lagi kotor untuk diterima.

Sudahlah itu TV3, jangan hendak buat kerja syaitan lagi. Kepada pemberita yang berpakaian tidak senonoh lagi mengada-ngada itu, bertaubatlah. Pergilah solat dengan memulakan mengambil wudhuk agar dibersihkan make-up kamu yang cukup menjahanamkan kulit-kulit muka itu. Janganlah berbohong dan menfitnah dengan sengaja membuat nada-nada bahasa yang sungguh buruk lagi busuk lagi cap ayam. Hamba hendak naik muntah dibuatnya bila mendengar cara pemberita-pemberita cap ayam ini mengintonasikan bahasa mereka seperti pelawak antarabangsa.

Lebih baik bagi TV3 agar ambil senapang, tembak bunuh dan kemudian makan daging mayat insan-insan yang kamu buat fitnah dan kemudian berbohong itu. Baru tadi, anda semua membuat cerita membohong kepada pentadbir kerajaan negeri Kedah. Apa kata anda, TV3, bunuh dan makan sahaja daging mereka yang kamu bunuh itu, lebih baik terus kepada menteri besar, Ustaz Azizan. Bukannya apa, dosanya adalah sama sahaja bagi kamu. Semasa mengedit berita tu, sedap ke daging mayat manusia?

Hendak marah pada hamba, marahlah, hendak kata bahasa hamba kesat, katalah, sebenarnya bahasa yang lebih kesat pun tidak memadai hendak menyamakan kebusukan perbuatan jijik dan kotor yang tiap-tiap hari dilakukan oleh TV3. Mereka ini memang patut lagi padan muka jika ada orang atau menusia yang menyamakan mereka seperti manusia fasik. Manusia yang suka membuat dosa.

Sudahlah menipu, kemudian menfitnah, dengan cara sombong pula itu, inilah TV3 namanya. Mengarut sahaja. Buat apalah hamba layan mereka-mereka yang cap ayam ini, tidur lagi baik,.....

0 ulasan: