ADA AHLI PARLIMEN SARAWAK YANG MUALAF.

(Anda kenal siapa dia ini?)


Perasan tidak perasan, sementara mereka-mereka yang di dalam kerjaya politik sedang sibuk dengan ahli parlimen Sabah dan Sarawak, hamba baru terperasan bahawa di dalam Parlimen Sarawak, ada seorang bekas Menteri Kabinet yang mempunyai rahsia cerita yang penuh indah lagi menarik.

Beliau sudah bergelar Datuk Seri dan mempunyai gelaran Doktor. Dahulunya Menteri Pelancongan dan sekarang adalah YB Parlimen di negeri Sarawak. Dahulunya beragama Kristian Khatolik dan sekarang sudah kembali kepada agama Islam. Datuk Seri Dr. Mohammad Leo Toyad Abdullah, kenalkah anda semua ahli politik ini. Hamba pasti, ramai yang mengenalinya.

Walaupun YB Leo menganggap ianya sebagai peribadi, namun untuk dakwah Islam, maka berita berkenaan Yb Mohammad Leo memasuki Islam adalah satu perkara yang perlu digembar-gemburkan. Rakyat Malaysia perlu tahu, pemimpin besar Sarawak dari keturunan Melanau ini telah memeluk agama Islam sebagai pegangan hidupnya.

Pihak Jabatan agama perlu menolong saudara baru kita ini agar Islam yang dianutinya dipegang teguh dengan ilmu, iman dan taqwa. NGO-NGO Islam yang berada di Sarawak juga perlulah mendekati YB Mohammad Leo agar ilmu dan keperibadian YB Leo ini dapat digunakan untuk dakwah Islam di Sarawak. Bukan setakat NGO Islam perlu mendekati YB Mohammad Leo, malah jemaah PAS juga, yang wadahnya adalah untuk perjuangan Islam perlu mendekati YB Mohammad Leo agar Islam di Sarawak dapat dikembang dengan pesat melalui kekuasaan politik.

Diharap, Perhubungan PAS Negeri Sarawak sudah bermuzakarah dengan YB Mohammad Leo agar beliau juga akan akan bersama-sama dengan PR untuk melihat perubahan pucuk pimpinan daripada yang baik kepada yang lebih baik, mengikut lunas-lunas Islam. Diharap juga sinar cahaya Islam di Sarawak akan bergemerlapan dengan permulaan seorang pemimpin berwibawa YB Mohammad Leo menerima Islam sebagai jalan hidupnya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?