MALAYSIA TAK PERLU HUDUD, TAKE BEER!

Ada orang kata, masalah sosial yang dialami di Malaysia ini tidak boleh dihapuskan dengan terwujudnya undang-undang syariah. Itu MSK yang kata. Dari mana dia dapat hipotisis itu, saya tidak tahu. Memang kebiasaan MSK, dia anggap apa yang keluar dari kepala otak dia, semuanya betul. Kasihan.

Ada orang kata pula, politik yang berkaitan dengan perlaksanaan Hudud adalah satu kerugian dan buang masa. Beliau adalah seorang pemegang sijil doktor. Yang malangnya, beliau juga ahli PAS. Insan berjawatan dalam PAS. Dan juga ahli Parlimen PAS. Cap ayam.

Kemudian, ada seorang manusia, yang berkata, tidak salah jika rakan sendiri menghina Hudud, tetapi jika musuh yang hina, ianya satu kesalahan. Mana punya hipotisis yang dikeluarkan mamat Shah Alam itu, saya tidak tahu. Mungkin dari rakan-rakan seksyen 18nya? Bodoh.

Semalam pula, ada seorang manusia yang dahulunya hendak menyaman hudud, kemudian bertaubat, kemudian semalam, bercerita berkenaan rogol bawah umur. Baca bawah ni;
Mahkamah perlu dipersalahkan kerana perogol bawah umur bebas, kata bekas menteri

Ada juga manusia, dalam lingkungan manusia gejuis, hendak menyamakan kes-kes hudud ini, bersangkut paut dengan UG. Ini lagi 'haram jadah' punya kes. Satunya, kerana telah memesongkan manusia kes hudud kepada kes kononnya hendak memecahkan PR. Dan keduanya, mengfitnah UG, bahawa UG adalah tiket untuk bekerja sama dengan umno. Bodoh!

Dari lima kes diatas, saya hendak meluaskan lagi cerita berkenaan kes keempat. Kes dimana perogol bawah umur boleh bebas dari hukuman, walaupun mereka didapati bersalah.

Jika manusia seperti MSK, saya tidak tahu jika beliau percaya kepada benda-benda metafizik. Dan juga puak-puak reform gejuis celaka, saya juga tidak tahu adakah mereka ini beriman kepada benda-benda metafizik.

Nampak atau tidak, setelah berlakunya kes dimana Karpal menghina Hudud, Ustaz Nasya membelasah Karpal, puak-puak IRC PAS men'defend' Karpal, Majlis Syura dan puak-puak ustaz dalam PAS men'defend' ustaz Nasha, semuanya kerana kes hudud.

Setelah kecohnya ustaz Nasha, maka suara-suara berani telah terkeluar di alam maya oleh para gejuis, yang dipelopori oleh Cucu Mat Kilau (CMK), untuk membelasah kepada mereka yang kurang ajar mulut dengan hudud dari wakil-wakil PR. Selepas CMK memberi jalan, maka berduyun-duyun ahli-ahli yang memang ahli tentang hukum-hakam Islam, mengangkat kewajiban hudud itu terlaksana di Bumi Allah ini.

Tup-tup, dengan tiba-tiba, kes di mana seorang manusia 22 tahun yang 'merogol' budak 12 tahun, tidak dikenakan hukuman walaupun didapati bersalah. Dalam 1 bulan, 2 orang 'perogol' budak bawah umur dibebaskan.

Saya tidak mahu cerita berkenaan kes mamat Cina 22 tahun itu. Tetapi, apa yang hendak saya ceritakan ialah, berkenaan mamat Melayu, umur 19 tahun, yang didapati bersalah, 'merogol' budak 13 tahun.

Kenapa saya menulis merogol itu dalam keadaan 'merogol'. Ada sengkang. Kerana, memang didapati di Mahkamah, mamat Melayu 19 tahun dan minah Melayu 13 tahun itu suka sama suka 'bersama-sama'. Maksudnya mereka berdua berzina. Lelaki itu suka dengan perempeuan itu, dan perempuan itu suka dengan lelaki itu dan mereka pun berzina.

Dalam undang-undang Malaysia, walaupun lelaki dan perempuan itu suka sama suka, jika perempuan itu dibawah umur 16 tahun, maka yang bersalah hanya lelaki itu, kerana telah 'merogol' perempuan bawah umur. Sangatlah adil undang-undang manusia? Lepas sama-sama seronok, yang kena hukum, si lelaki sahaja. Yang perempuan, bebas walau dia memang berzina.

Saya tidak berapa kisah sangat jika mahkamah hanya beri ikat jamin kepada mamat 19 tahun itu yang bersalah 'merogol' aweknya, berumur 13 tahun. Yang saya kisahnya, ialah, apa punya undang-undang manusia guna pakai sekarang? Dalam kes ini, 2 orang berzina, si perempuan tidak dituduh apa-apa, dan si lelaki hanya diberi ikat jamin sahaja. Apa punya kes ni? Mana sebat 100 kali di khalayak ramai?

Apabila pemimpin hanya sibuk dengan berpolitik sempit, maka ruang Islam hendak memerintah, telah ditabookan oleh puak-puak liberalis dan sekularis. Memang jahat!!!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?