DATUK WAN AHMAD; SAYA TUA DAN MEMANG BODOH.

Ramli baru balik dari sekolahnya. Disisi tangan kirinya, digenggam sehelai kertas. Apabila melihat ibunya, maka Ramli terus memberi helaian kertas itu kepada ibu.

"Nah mak, ini keputusan peperiksaan pertengahan tahun saya."

Ibunya mengambil kertas keputusan itu. Ketika melihat kertas itu, ibu Ramli melenting.

"Bertuah punya anak! Hang dapat 8% sahaja untuk semua mata pelajaran!!!", tengking ibu Ramli.

Namun, dengan selamba, Ramli menjawab,

"Mak, jangan salahkan saya, sebenarnya, soalan yang dikemukakan  terlalu umum dan terdapat kecenderungan bagi mendorong menjawab "ya" bagi soalan yang dikemukakan."

Ibu Ramli pun dengan selambanya menengking,

"Bedebah punya Wan Ahmad Wan Omar. Hang punya pasal anak aku jadi giniiiii!!!!"

Nak tahu kenapa ibu Ramli menengking begitu, mari baca ini; SPR: Responden mungkin tak tahu

Pak Samad: Saya tidak TUA untuk jadi BODOH! | Pak Wan Ahmad: Saya dah TUA dan memang BODOH!
Bodoh punya Melayu.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?