ZAINAL KLING: DAH KLING, KLING JUGALAH DIA....

Lebih teruk dari cap ayam.
Ramai juga kekawan yang pening dan hendak termuntah dengan Prof. Zainal Kling. Apabila beliau berkata Tanah Melayu tidak pernah dijajah. Apabila beliau berkata yang kerja sebagai DO bukannya kerja untuk British. Apabila beliau berkata yang kerja sebagai polis, bukan kerja untuk British.

Dan yang paling pelik, apabila beliau kata Pesusruhjaya Tanah Melayu adalah orang British, yang menguruskan kewangan, hal tanah dan hal keselamatan Tanah Melayu adalah orang British, maka dia boleh kata Tanah Melayu bukan milik British, tetapi hanya menaungi.

Hamba rasa, jika beliau adalah Prof Keling yang berada dalam zaman penjajah, maka British akan menggunakan beliau sebagai talibarut British untuk membodohkan orang Melayu agar jangan memberontak kepada kerajaan, jangan teringin untuk merdeka, tetapi mestilah bersama-sama dengan 'kerajaan negeri' masing-masing yang dibawah Sultan. British hanya menaungi negeri sahaja.

Jikalau Prof Kling ini ada pada waktu 1950, sudah pasti beliau akan menjadi orang penting didalam pentadbiran British kerana mentaliti yang lidah bercabang dan suka memanupulasi perkataan untuk mengelirukan umat Melayu yang beranggapan politik 'kiri' yang digelar penjajah British adalah penderhaka kepada Sultan dan orang Melayu kerana hendakkan merdeka.

Cuba anda semua fikirkan, apakah peranan Prof Kling ini, jika beliau ini dilahirkan ke dunia ini lebih awal sebelum merdeka, sudah pasti beliau akan menjadi senarai nama petualang negara yang patut dibisukan oleh Mat Indera kerana perangai Kling yang menyesatkan umat Tanah Melayu yang melampau dari lidah bercabangnya.

Namun, apakan daya, perangai Kling Prof Zainal Kling adalah berada didalam DNA si keling itu. Hendak salahkan beliau 100% pun tidak boleh, sebab beliau memang keling. Keling tetap keling,.... ke guane?

Ulasan

JAKA berkata…
kalau zaman british keling ni blh jadi PM pertama,

dia takan laung MERDEKA mcm tungku, dia akan launggg KELINGGGGGGGGGG

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?