UMNO NAK MENANG SGT PRU 13, AMBIK JELAH PRU13 TU, TAPI KAMU AKAN TETAP TUMBANG.

Hamba baru terbaca cerita dari puak umno disini (PRU-13: UMNO dakwa BN boleh menang besar di Selangor). Memanglah boleh menang, dah import pengundi Indon dan India ke Malaysia. Kena ingat ye, pengundi Indon dan India, bukan Bangla. umno akan guna orang India asal India untuk mengundi pada PRU 13. Muka macam India Malaysia, tetapi memang sah bukan warga negara. MIC akan menang besar nanti. Tengoklah.

Hamba tidak kisah sangat dengan PRU 13 ini. Hamba sebenarnya yakin, bahawa jika berlaku juga PRU 13 ini, akan ada lebih 250,000 pengundi bukan warganegara akan mengundi. Namun, pihak PACA tidak boleh buat apa, sebab mereka telah ada IC biru. BN akan menang besar, tetapi belum tentu memerintah Malaysia lagi.

Namun hamba sedikit kecewa dengan piawai operasi puak umno sekarang ini untuk menipu pilihanraya. Memang tiada kelas langsung. Tidak serupa seperti apa yang dibuat oleh umno Terengganu dahulu. Memang super power kelas. Buat kerja menipu, secara senyap-senyap.

Menang secara tidak logik, tetapi, tetap menang. Dengan cara menipu. Cumanya, cara penipuan sepandai dan sebagus mana pun, tetap akan terbongkar. Namun sayang, kerana sayangkan kerajaan Kelantan dari tumbang, kebenaran akan penipuan paling kotor dalam sejarah dunia pilihanraya di Terengganu pada 2004 dahulu terpaksa ditanam dalam tanah sedalam 6 kaki.

Disini hamba hendak mengulas sedikit cara puak umno berpolitik sekarang. Dah macam cap ayam. Kot ye pun hendak menipu, buatlah cara profesional. Ini tidak, macam budak sekolah darjah satu meniru dalam periksa. Senang kena cekau. APCO silap beri nasihat ke?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?