JANTAN NAK JADI BETINA, APA KES?

Ni apa kes ni? Ada orang lelaki mahu jadi perempuan, atau lebih senang cakap, orang jantan mahu jadi betina. Siap masuk mahkamah lagi. Siap orang Terengganu lagi pula tu. Ptuih! Malu puak ganu je.

Hambe tidak kisah sangat jika sijantan itu hendak jadi pondan ke atau bapok sekalipun, tetapi hingga tahap potong anu masuk benda lain, ini kes berat ni. Berat do'oh. Bukan takat potong anu, tetapi siap mahu legalise kan perbuatannya. Lahir jantan, mati betina.

Ada orang kata, kromosom betina dia lagi banyak dengan jantan, jadi dia terperangkap dalam jasad jantan, hati nurani betina. Ceh! Apa kes? Jika takat hendak buat kerja kurang akal, janganlah berbangga dengan perbuatan itu. Jika hendak buat kerja over, janganlah hendak kabor semua manusia. Namun, ini bukan kerja over, ini kerja terlebih over, kerja yang sudah hancur lumat berkecai, anu sudah tukar kepada benda lain.

Bendera cap ayam
Semua manusia lelaki yang dilahirkan TIDAK lembut. Ini kompem. Mereka menjadi lembut setelah diadun dan dibentuk oleh adik beradik atau sanak saudara atau kawan-kawan atau persekitarannya. Mana ada dalam sejarah bayi 10 bulan menjadi bapok? Mana ada! Mereka menjadi mamat lembut setelah akal mereka menerima info yang salah tentang gender mereka.

Tolong jangan tipu dunia bahawa kamu itu sebenarnya betina terperangkap dalam tubuh lelaki. Itu hanya mainan perasaan. Hamba ada ramai kawan mat lembut yang telah berjaya di'keras'kan. Asal berkenal mereka adalah pondan dan bapok, namun setelah berkawan dengan team-team hamba, maka layanan yang kami beri kepada mereka adalah seperti layanan kepada seorang lelaki maskulin. Maka lama-kelamaan, sifat lemah lembut kebapokan mereka akan hilang dan diganti dengan sifat kerasnya lelaki. Ada yang sudah menikah dan ada yang sudah mempunyai anak berdozen-dozen. Ini semua mainan mental.

Memang, walaupun bapok-bapok ini telah dikeraskan, namun lenggak lengguk pergerakan ada sedikit gemalai 'mak yong'nya tetap ada. Tetapi ianya minor.

Maka saudara 'Aleesya', tolonglah jangan buat kerja yang lebih rosak setelah anda telah merosakkan diri anda. Oleh kerana perbuatan kamu, maka anda telah menjahanamkan hidup anda sendiri dan hidup keluarga anda, hanya kerana anda tidak berfikir mengikut iman, hanya berfikir mengikut akal atas kepala. Jika hidup sudah tidak merujuk kepada agama, hanya mengikut akal atas kepala, maka baik agama itu dibuang jauh dalam kehidupan anda. Tidak perlu agama untuk menentukan yang mana baik dan yang mana buruk. Mohon jauh daripada perbuatan itu......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?