ADOI LA POLIS, JANGANLAH DIMONYETKAN OLEH UMNO LAGI....

Apabila seorang monyet berak ditengah-tengah jalan didepan orang ramai, kemudian monyet itu tidak mengaku bahawa tahi yang diberakkan itu adalah tahi dia, maka kredibiliti monyet itu pasti akan dipersoalkan. Bukan setakat kerana monyet itu berbohong tentang tahi yang telah diberakkannya, tetapi kerana kelakuan monyet itu berak ditengah-tengah jalan didepan orang yang ramai.

Serupa itu jugalah yang berlaku keatas polis raja di Malaysia. Dengan muka tidak malu, dengan pipi yang seposen, dengan lagak monyet yang berak ditengah jalan dihadapan orang ramai tidak mengaku tahinya, telah buat 'press conference' siap dengan gambar cap ayam tentang kebaikan layanan polis terhadap pendemo Bersih 2.0. Kot ye pun polis hendak buat lawak, janganlah buat lawak bodoh, nanti APCO marah.

Disebabkan umno, solat pun tidak dibenarkan oleh polis?
Hamba kasihan melihat polis yang makan gaji dengan perangai mereka masing-masing. Diperbodohkan oleh umno, hanya semata-mata untuk umno terus berkuasa untuk meneruskan menyedut sumber kewangan dan kemewahan negara. umno akan terus kaya dengan duit haram, polis terus dengan hidup kais pagi makan petang, kais petang makan malam. Namun jika hendak kaya, mari join umno dengan hidup dalam rasuah, rasuah dan rasuah.

Kebodohan setiap anggota polis dengan memakai baju biru mereka bukan setakat orang dewasa yang tahu. Tetapi sehinggakan kanak-kanak pun sekarang sudah tahu, jika jadi polis, maka hidup akan rosak. Pernah tidak kalian semua mendengar, jika ada seorang budak yang nakal, lalu ditanya, anak siapa itu? Maka dijawab 'itu anak polis', maka semua akan menyahut, 'oh, padanlah pun'.

Inilah dia persepsi rakyat sekarang kepada setiap anggota polis di Malaysia. Kerjaya polis sekarang ini telah menjadikan satu larangan oleh ibubapa untuk diterokai. 'Hang kalu nak hidup elok, jangan jadi polis, nanti rosak!'. Berapa ramai ibubapa yang berpesan kepada anaknya sedemikian rupa? Memang banyak!

Jadi apa kes hendak hairankan sangat dengan perangai polis yang jelas cuba memperbodohkan diri sendiri. Hanya semata-mata hendak menyelamatkan umno. Kasihan polis, sudahlah dibodohkan oleh umno, rakyat pun sudah menyampah melihat polis lebih politik dari ahli politik. Bodoh punya melayu.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?