MALAYSIA KRISTIAN? ALAHAI, SEKARANG PUN MALAYSIA BUKAN NEGARA ISLAM...

Hamba tidak mahu bercerita tentang Utusan yang tidak waras berkenaan fitnah Malaysia akan menjadikan Kristian sebagai agama rasmi, sebab nama pun fitnah, buat apa kita cerita pasal cerita yang tiada.

Apa yang hamba hendak ceritakan disini ialah sebenarnya Malaysia ini pun bukanlah negara yang agama rasminya Islam. Islam hanya sebagai agama persekutuan di Malaysia. Apa pula maksud agama persekutuan di Malaysia? Bermaksud Islam tertakluk kepada apa-apa pindaan yang dipinda dalam Perlembagaan Malaysia.

Manusia di Malaysia perlu faham, Islam adalah tertakluk kepada Perlembagaan Malaysia, yang bermaksud Perlembagaan Malaysia yang dicipta penjajah dahulu yang kemudian diluluskan oleh umno dan sekutunya adalah lebih tinggi dari Islam.

Artikel 4 Perlembagaan Persekutuan jelas menyebut; "Perlembagaan adalah undang-undang utama Persekutuan, apa-apa undang-undang yang diluluskan berlawanan dengannya hendaklah terbatal setakat ia berlawanan itu."

Jarum penjajah masih lagi kekal di Malaysia dengan terwujudnya Perlembagaan sebegini rupa. Ianya diwujud untuk memastikan bahawa Islam yang terwujud di Malaysia ini hanya disempitkan dengan kewujudan undang-undang syariah yang lemah dan tertakluk kepada Perlembagaan. Bukannya tertakluk kepada sumber tunggal Islam, iaitu Al-Quran, As-Sunnah dan Qias Ulama.

Maka, apa yang ada kepada Islam didalam negara Malaysia ini? Apa yang hendak dibanggakan sangat oleh umno, perkasa dan perhebat berkenaan Islam yang sungguh tidak berkuasa di negara Malaysia ini? Islam di Malaysia adalah sangat lemah dan tidak dikukuhkan dengan sesuatu yang solid didalam pentadbiran dan juga dari segi undang-undang di Malaysia.

Jika perzinaan berlaku, apa yang boleh Islam di Malaysia lakukan terhadap pesalah yang berzina itu? Denda berapa ribu RM sahaja. Esok pelaku zina akan berzina lagi. Isu arak, apa yang Islam di Malaysia boleh lakukan? Tangkap dan bayar denda tidak seberapa dan kemudian esok boleh minum arak lagi. Apa pula kes dengan judi? Berjudilah kamu sepuas-puasnya sehingga kamu masuk ke lubang neraka?

Jika seseorang manusia Islam, tiba-tiba dimurtadkan, hanya kerana bernikah dengan kekasihnya yang bukan beragama Islam, maka apakah kuasa yang ada didalam negara Malaysia untuk mengelakkan perkara ini berlaku dengan kuasa undang-undang yang ada di Malaysia sekarang? Adakah undang-undang yang solid untuk mengelakkan perkara ini berlaku? Jawapannya tiada!

Kerana apa? Kerana enakmen murtad masih belum ada di Malaysia. Mengapa masih tiada? Kerana ianya mesti diluluskan di Parlimen dan jika dilulus pun, namun jika tidak mengikut semangat Perlembagaan, maka enakmen itu akan digugurkan secara automatik.

Pelik bukan, satu suruhan oleh Allah SWT, yang jelas dari As-Sunnah, perlu diluluskan oleh segerombolan manusia yang dipilih dalam pilihanraya kemudian mestilah mengikut kepada Perlembagaan yang dibuat oleh sekumpulan manusia yang bukan beragama Islam pun! Apa kes ini?

Selagi umat Melayu masih berfikiran umno kolot dengan menganggap terwujudnya masjid, maka Islamlah negara itu, dengan bebas bersolat, berwirid dan merayakan hari kebesaran Islam, maka Islamlah negara Malaysia ini, maka selagi itulah Islam akan hanya menjadi bahan kosmestik didalam pentadbiran negara Malaysia. Digunakan hanya bila diperlukan dan dibuang jauh-jauh jika tidak diperlukan.

Malaysia adalah sebuah negara neo-sekular, bukannya negara Islam. Jika menuduh Malaysia adalah negara sekular, maka ianya adalah tuduhan yang agak berat dan sedikit tersasar. Namun apakah neo-sekular dan apakah juga sekular itu.

Maksud sekular adalah sebuah negara yang ditadbir dengan memisahkan secara total antara pemerintah dengan agama. Dunia untuk pemerintah dan akhirat untuk agama. Ianya sebuah doktrin pemisahan Gereja didalam pentadbiran negara orang Kristian.

Manakala maksud neo-sekular pula ialah, terdapat pemisahan antara pentadbiran negara dengan agama, tetapi ada diselit dengan perkara-perkara agama yang ringan didalam pentadbiran itu. Ianya banyak berlaku didalam negara umat Islam. Contoh terbaik di Malaysia. Salah satu caranya ialah pentadbiran berlandas Perlembagaan dipisahkan sedikit dengan pentadbiran berlandas syariat. Contohnya Mahkamah Syariah untuk orang Islam diwujudkan tetapi mempunyai bidang kuasa yang kecil dan masih dibawah takluk Perlembagaan Malaysia.

Maka, apalah yang hendak dikecoh-kecohkan sangat berkenaan cerita Kristian hendak menjadi agama rasmi Malaysia. Ianya hanya penipuan politik oleh umno yang mengamalkan politik secara tindakan yang menghalalkan cara untuk mencapai tujuan walau ianya sah haram dan menipu. Sedarlah umat Islam di Malaysia, agama rasmi di Malaysia sekarang adalah Perlembagaan Malaysia. Sesiapa yang tidak menganuti agama Perlembagaan Malaysia ini, maka hukumnya adalah tali gantung.

Oleh itu, janganlah puak-puak umno hendak bermain politik jahat dengan mempergunakan agama sebagai medium untuk memecah belahkan rakyat Malaysia. Kerana kamulah bapak segala kejahatan yang berada di Malaysia ini kerana penipuan dan sekongkolan kamu dengan pihak penjajah untuk mengecilkan peranan Islam didalam pentadbiran negara Malaysia.

Dimanakah pula suara Zulkifli Noordin didalam hal ini, hamba masih teringat usul beliau didalam Parlimen pada tahun 2009 dahulu. Sila baca disini, harap PAS pula akan terus membawakan usul ini di Parlimen.

Ulasan

be end berkata…
utusan ni dah hilang gusi bukan taring lagi. dulu dia wacan pemikiran rakyat tapi skang dah jadi mcm longkang busuk.

kalau nak gaduh baca utusan, kalau nak berita fitnah baca utusan kalau nak gosip baca utusan, kertasnya layak jadi alas kaki dalam keta tak pun buat kaut taik ayam yg berak atas lantai.

tarafnya macam kasta india yg paling rendah. hatta nak bungkus nasi lemak pun fikir la dua kali sebab berbau najis.

tgk saja la circulation utusan dah turun org dah menyampah. lagi satu umno cukup suka kalau melayu terus baca utusan, metro dan surat2 khabar sampah ni, supaya pemikiran melayu sentiasa kolot.

utusan=cerita hantu=melyu umno=mundur=kena tipu

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?