SEKOLAH TAMIL DAN KUIL HINDU PUNYA GADOH, ANWAR YG KENA MARAH?

Cerita sedikit berkaitan politik tanahair.

Hairan pelik lagi ajaib ke tahap gaban power rangers. Dua hari lepas hamba ada terbaca tentang seorang India yang beragama Hindu membakarkan dirinya kerana takut akan kuil akan dirobohkan oleh pihak PBT.

(Bakar diri kerana kuil?)

Keesokannya pula, sebuah NGO Hindraf pula telah berdemo didepan rumah Anwar Ibrahim kerana tidak berpuas hati dengan kerajaan Pakatan Rakyat kerana dikatakan oleh mereka tidak melaksanakan janji pilihanraya iaitu akan memelihara kuil-kuil Hindu.

(NGO Hindraf demo depan rumah DSAI)



(Kuilnya)

Tetapi, pada hari ini, barulah hamba tahu, bahawa sesungguhnya yang diroboh bukanlah kuil Hindu, tetapi stor menyimpan barang kuil itu. Ianya pula dirobohkan kerana telah mencuri masuk ke tapak tanah sekolah Tamil bersebelahan.

PBT akan merobohkan juga tandas untuk kegunaan kuil yang telah dibuat diatas tanah sekolah Tamil itu, tetapi ditangguhkan. Mungkin kerana kecoh tentang seorang manusia yang sanggup membakarkan dirinya kerana mempertahankan tandas kuil yang dibuat diatas tanah sekolah Tamil.


(tapak tanah sekolah Tamil)

Apa punya hindustan punya cerita la. Sekolah Tamil dengan kuil Hindu punya gaduh, Anwar Ibrahim yang kena marah. Pelik, pelik......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?