MINYAK NAIK? DAN BOIKOT ISRAEL?

Mulut hamba terbakar membara nih.... panas!


Betul ke bulan 4 ini harga minyak akan naik? Ron 97 RM3.00? 'Orang kaya' macam hamba ini dikatakan tidak boleh dapat subsidi. Betul ke? Kereta yang lebih 2000cc pun tidak boleh dapat subsidi. Nayalah sesiapa yang bawa kereta MPV. Bukan MPV buatan ya, yang betul-betul MPV punya.

Hendak tahu MPV buatan itu apa dia. MPV buatan itu adalah jika naik 7 orang sahaja, maka jadi macam tin sardinlah kereta itu. Atau lebih tepat lagi seat belakang sekali hanya khas untuk bayi bawah umur.

Jika betul cakap-cakap angin itu, maka sesiapa makan gula tidak terasalah kesengsaraan harga gula naik 20 sen sekilo. Tidak terasa jugalah harga roti naik 40 sen. Sebab apa tidak terasa, sebab kita pakat-pakat dengan orang rumah, tiap hari makan biskut kering dengan air suam sahaja. Untung hamba duduk di Selangor, air free, tapi rasa-rasa, biskut kering pun akan naik harga bila petrol naik harga.

Lagi satu perangai pelik orang Malaysia ini , suruh boikot produk Yahudi, korang semua boikot tak? Yang nampaknya, orang Malaysia tolong promosi lagi produk Yahudi adalah. Terutama puak Melayu. Bersepah-sepah kereta lambang McD melekat dicermin-cermin kereta. Inilah namanya Melayu bodoh! Sudahlah bodoh, sombong pulak tu. Sudah tahu terang-terang McD tu beri dana pada Israel tiap-tiap bulan, yang bersekongkol itu buat apa?

Hari ini hamba hendak lepas cakap kepada manusia-manusia terutama manusia Melayu. Siang malam pagi petang buat kerja cari duit, akhir sekali beri pada puak Israel juga korang ye? Inilah dinamanya akal diberi Allah, tidak diguna dengan betul. Mana perginya hati nurani anda semua terhadap tidak sensitifnya iman anda terhadap penduduk Palestin, terhadap masjid Al-Aqsa? Mana perginya.

Disebabkan nafsu perut, hendak makan sangat burger, hendak sangat makan kentang goreng, maka umat Islam Palestin disembelih oleh Israel korang semua buat-buat lupa ya?

Jika setakat kempunan sengat hendak makan, ok, takpalah, walaupun itu pun sudah membuktikan anda semua jahat, rakan baik Israel, takkanlah sehingga hendak promosi produk yahudi pada sticker kereta kot? Sudah melampau namanya. Bersepah-sepah sticker kereta Islami jual di merata-rata tempat, sticker McD Drive Thru juga yang korang letakkan. Akal letak di kepala lutut ke? Atau memang kepala lutut itu akal korang? Marah mendidih sungguh hamba.

Baru sahaja tahun lepas kita semua sudah berpakat untuk memboikot barang Israel, tetapi,seperti melepaskan dayung dalam besen sahaja. Cakap mula berapi-api, kemudian, iklan suruh boikot pun hilang entah ke mana.

Kepada blogger gejuis semua, mana iklan boikot Israel pada laman blog anda semua? Hilang ke mana? Sudahkah anda lupa? Atau buat-buat lupa.........

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?