JIKA KRISTIAN MENGAKU JESUS ITU RASUL BUKAN ANAK TUHAN DAN MUHAMMAD ITU RASUL TERAKHIR, MAKA BOLEHLAH DIBAWA BINCANG MENGGUNAKAN ALLAH SEBAGAI TUHAN.

Sesiapa yang tidak mengaku bahawa Allah SWT itu adalah tuhan, beliau itu adalah kafir. Sesiapa yang tidak mengaku bahawa Nabi Muhammad itu Rasulullah, maka mereka itu adalah kafir. Sesiapa yang tidak mempercayai Al-Quran itu adalah kitab Allah, maka mereka itu adalah kafir. Ini adalah pendirian agama Allah, Islam.

Maka dari situ, keadilan terhadap umat Islam ialah, sesiapa yang syirik kepada Allah, iaitu mereka menyembah benda lain selain Allah sebagai tuhannya, maka mereka itu tidak layak memberi nama tuhan mereka adalah Allah. Sesiapa yang mengatakan bahawa Allah itu ada anak, maka mereka itu telah mensyirikkan Allah kerana Allah itu Lam yalid wa lam yu lad, Dia tidak beranak dan diperanakkan. Maka orang yang mengatakan Allah itu ada anak maka mereka adalah tidak layak memanggil tuhan mereka Allah.

Isu Herald atau pihak Kristian Malaysia hendak mengguna kalimah Allah sebagai tuhan mereka, atau God mereka, hamba tentang 100%. Penentangan ini bukan kerana takut kononnya akan menimbul kekeliruan kepada umat Islam di Malaysia, tetapi penentangan hamba adalah kerana hamba ingin menegakkan keadilan terhadap umat manusia akan kesesatan yang sedang dilakukan oleh puak yang kufur kepada Allah.

Kebenaran hendak ditukarkan kepada kebatilan dengan satu ayat yang sama. Perkara ini tidak boleh dibiarkan. Ini bukan persoalan kebebasan beragama, tetapi ini adalah persoalan keadilan kepada manusia agar kalimah suci Allah tidak digunakan untuk kebatilan yang nyata. Kufur itu nyata dan iman itu nyata. Ianya tiada kabur, ianya tiada kekeliruan, ianya tiada tiga atau jutaan.

Jika pihak Kristian mengaku Allah itu Esa, Allah tidak memberanakkan Jesus, Roh Kudus itu bukan bahagian dari Allah, menggugurkan enologi triniti atau 3 dalam satunya, mengaku Jesus itu hanyalah seorang manusia agong iaitu Rasul, bukan anak Tuhan, maka selepas itu barulah boleh diperbincangkan untuk menggunakan kalimah Allah di dalam majalah Herald mereka.

Jika pihak Kristian, mengaku Muhammad itu adalah Nabi terakhir, selepas Nabi Jesus a.s, maka bolehlah diperbincangkan untuk mereka menggunakan kalimah Allah. Jika, pihak Kristian, mengaku bahawa Allah dengan kuasaNya, telah mengandungkan Mariam tanpa bapa, dan melahirkan seorang Rasul, bukannya anak Tuhan, maka bolehlah diperbincangkan mereka menggunakan kalimah Allah itu sebagai Tuhan mereka.

Jika, pihak Kristian, mengaku bahawa Al-Quran itu adalah kitab Allah yang terakhir selepas Injil, maka selamat datang menyertai kami sebagai umat Islam, agama Allah yang awal dan akhir.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Pendapat anda benar untuk diri anda tetapi tidak bagi orang lain. Anda tidak perlu mewakili Allah untuk menghakimi orang lain (Kristian). Kalau orang Kristian memang bersalah/berdosa kepada Allah biaralah Allah dengan rahmatnya menghukum mereka.
Lebai Cute berkata…
Ana bersetuju bahawa tidak ada siapa boleh mewakili Allah SWT. Tetapi jangan lupa Allah SWT juga telah mewahyukan firmanNya (yakni hukum-hukum buat manusia) melalui para Nabi-nabi untuk menghakimi manusia. Barang siapa mensyirikkan Allah SWT maka dia tergolong pembuat dosa besar dan kufur dan diakhir nanti mereka ini akan dibalas dengan azab seksa yang pedih selama abadan abada.

Tapi kalau kamu bukan Muslim buat apa pening-pening pikir perkara yang tidak kamu imani.
Tanpa Nama berkata…
tuan hamba suka memporak porandakan malaysia ke,biar Allah yang tentukan di akhirat kelak. tak sukalah isu2 ni,kawan sy ramai yang non muslim ( kristian ). kalau anda berkawan dgn mereka anda akan suka berkawan dengan mereka sebab mereka baik tanpa anda sentuh isu ini,jadi jangan berkawan dgn bangsa sendiri je. campur lah bai bila berkawan..jgn jd katak bawah tempurung. Asalamualaikum...

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?