ISU JAIS RAMPAS BIBLE MELAYU; MUJAHID DGN 'BIJAK' POLITIKNYA.

Seperti biasa, Mujahid buat cakap lagi. Kali ini untuk kes JAIS serbu pejabat Bible di Damansara Utama. Nak tau kat mana, korang semua pergilah ke DU. Saya ingatkan pejabat Bible mereka dekat Damansara Jaya. Sebab dekat situ pun ada juga tempat menyimpan kitab olahan manusia yang mengatakan Allah itu punya anak.

Menjadi kepelikan apabila beliau tuduh, iaitu Mujahid tuduh, bahawa tindakan JAIS akan memudaratkan hubungan agama di bumi Malaysia. Takda pula dia kata, tindakan gereja di Selangor yang melanggar perintah mahkamah masih menggunakan kalimah Allah menggantikan Tuhan mereka yang beranak itu sebagai Allah adalah punca segala perkara ini timbul.

Saya tahu, pendekatan Mujahid terhadap isu ini adalah tindakan politik beliau. Beliau buat perkara demikian adalah untuk mengekalkan undi pihak gereja, pihak evengelista dan pihak kristian, untuk terus mengundi PR. Namun 'kecerdikan' beliau sebenarnya telah masuk perangkap umno bn. Memang itu yang umno mahukan. Menjauhkan orang Melayu dengan PAS, agar orang Melayu tidak ada hati mengundi PAS kerana isu-isu yang umno sendiri yang timbulkan.

PAS masuk perangkap umno lagi. Dan yang untung, mahu tidak mahu, DAP...... seperti PRU13 dulu. Memang itulah perancangan umno. umno tidak takut DAP kuat, tetapi mereka cukup takut melihat PAS kuat. Perancangan licik umno sedang berlaku. PAS tolong jadi pandai dalam isu ini.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?