Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, Julai 24, 2013

FITNAH MAKAN DLM TANDAS; SAPE POSE, WAJIB BACA!!

Rupa-rupanya, dah lama dah bilik persalinan ini jadi tempat makan; sila baca kat bawah ni.....

Penjelasan Guru Sekolah Tersebut yang diambil dari perbualan pada statusnya :

———————————

“susah nak explain.. sebab yg tersebarnya dah terlampau negatif… sbnarnya tempat tu dibuka bg menampung keperluan pelajar yg rmai dn untuk mengelakkan murid mkn di atas lantai dan di tepi2 jln sbb tak cukup kerusi meja wktu biasa…
itu inisiatif oleh ** sebelum bulan ramadhan lg.. dan sepnjag bulan ramadhn ni, disebabkan kntin tutup, jd murid2 non muslim atau muslim yg tak puasa dibenarkan makan di dalam bilik tu..
dan bilik tu ilah bilik perslinan yg tak digunapkai sbgai bilik persalinan pun.. tk de spe mndi or berak kat situ.. cum dah lengkap dgn sinki.. jd murid blh basuh tangn, n meja dibalut, bilik berhias jugak sbb nk jdkan betul2 bilik mkan..
ada dua bilik perslinan yg dibuat tempat mkn sbb dekat dgn kantin.. tu je.. kebetulan mungkin yg banyaknya mkan ms bulan puasa ni non muslim la.. walhal kalau hari biasa tak wujud racist langsung pun… anak cikgu pun mkan dlm bilik tu..
sbb skolah ni kecil.. tp murid rmai.. so harpnye, mungkin dapat lah tambah besar lg kantin i ke lps isu ni… huhu”

atau, boleh baca yang ini pun ok ge....



Yang menjadi masalah sekarang ialah, kantin yang ada, kecil, tak mampu untuk menampung para pelajar yang dah ramai. Sebab hendak elak bebudak makan tepi longkang, ada insiatif dari seseorang guru untuk menjadikan bilik persalinan yang tidak digunakan, sebagai tempat makan tambahan selain kanting sekolah.

Siap para guru bersusah payah mencantikkan tempat makan itu, maka jadilah bilik persalinan itu tempat makan. Semenjak bulan Mac lagi.

Kemudian, lagi satu, kepada blogger, jika ada ibubapa murid yang kononnya kata ada tandas dalam bilik persalinan tu, cubalah lihat sendiri betul ke? Kerana saya sudah masak dengan perangai ibubapa yang terlebih2 buat cerita. Terutama dari mereka-mereka itu.

Apa-apa pun, yang pentingnya, fasilitis dan kemudahan disekolah sekarang adalah terlalu terhad terutama dikawasan bandar kerana terpaksa menampung para pelajar yang amat ramai. Dan semestinyalah, saya akan menyalahkan kerajaan tentang hal ini,.. he, he....

Lepas buang air besar ke lepas makan? he, he....

Ni buat-buat latihan sekolah ke tak pose ni,.. he, he....

Oo,.. tempat makan rupanya.....

seperti yang tercatit.

Seperti yang tercatit juga.

Perasan tak, meja ni lebih lawa dengan meja kanting sekolah..

Nak tambah ayat lagi, cantik juga tempat makan aka 'tandas' ni..


Mak, ayah, sebelum bulan pose pun kami makan sini le. Takkan nak suruh kami makan tepi longkang kot?

Ok le tu..
Nak tau lagi cite, cuba baca ini;

Canteen In Changing Room , FACTS That You Should Know.

0 ulasan: