KESIAN MELAYU.

Ada sorang manusia tu, yang dijadikan oleh puak-puak umno menjadi TPM (bukan rakyat Malaysia yang beri), dia kata. puak-puak PAS yang datang Kedah dulu tu dibayar RM untuk ke sana (baca sini). Mungkin kerana dia sudah terbiasa dengan beri duit untuk dapat sokongan, maka dia rasa pun orang lain ikut sama akan perangai dia.

Kesian lagi kasihan melihat mental sakit orang tua dari Johor tu. Kerana sudah terbiasa dengan merasuah sana sini, ops, silap, bukan rasuah, tapi dana politik, menyebabkan dia rasa, semua manusia dalam alam Melayu, wajib dapat duit terlebih dahulu, baru buat kerja.

Kot ye pun nak menuduh puak PAS yang datang ke Kedah tu dapat duit, komenlah sekali, "Puak umno dan PAS sama ja perangai, dapat duit, baru datang berbondong-bondong ke himpunan.". Barulah adil, ngaku sama dia pun keluar pitih untuk penuhkan stadium.

Fikir punya fikir, nampak gaya, memang sah lah puak umno perlu di dana kan dahulu, baru boleh berhimpun. Pok Din sendiri mengaku orang umno kena beri rasuah dulu, baru buat kerja..... Kesian melayu ...... 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?