Mari sama-sama kita sebut syahadah

Selasa, Jun 26, 2012

AKAL MALAS.

Lama sungguh hamba tidak bergejuis. Malas. Atau, sibuk. Atau juga, tiada idea nak menulis.

Namun, tidak bermaksud hamba tidak melayari bahtera alam maya. Tidak. Hamba, setiap hari melayari alam yang maya ini. Terutama sekali cerita berkenaan pilihanraya Mesir.

Minggi lepas, tiap-tiap jam hamba akan melayari berita-berita berkenaan perkembangan di Mesir. Tiap-tiap jam dan tiap-tiap hari. Tetapi, saya berhenti melayari berita Mesir pada hari Jumaat. Kerana apa, kerana benci melihatkan karenah pemerintah askar Mesir (SCAF) yang menagguh keputusan rasmi kemenangan Dr Morsi sebagai Presiden baru Mesir.

Pada pendapat peribadi samah hamba, Mesir sekarang, masih lagi dalam pemerintahan SCAF, yakni junta askar Mesir. Dengan keputusan 14 Jun dari Mahkamah Tinggi Mesir, yang meng'haram'kan parlimen yang baru dipilih oleh rakyat, maka pemerintahan yang sebenar adalah SCAF.

Kenapakah junta-junta askar Mesir dilihat seperti mahu terus memegang kuasa yang sepatutnya dijanjikan hanya sementara waktu?

Jawapannya, samalah juga dengan pe'el dan perangai Najib dan Anwar, masing-masing berebut kuasa menjadi PM. Termasuklah Pak yudin.

Udahle, cukup takat ini,.. takde idea lagi apa yang hendak ditulis..... akal malas.....

0 ulasan: