Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, Mac 28, 2012

PUAK NGAKU JESUS ITU ANAK ALLAH; HANG TAKUT APA SEBENARNYA.

Rileks punya rileks punya rileks, apabila terbaca satu cerita ini (Seminar ‘ancaman Kristianisasi’ di Johor akan cetuskan ketegangan agama), maka rileks hamba terbantut seketika. Benda ini perlu jawab. Jika tidak jawab, memang bacul hamba digelar sebagai manusia Muslim.

Mula-mula, hamba hendak bertanya kepada puak-puak yang menganggap Jesus itu anak Allah, apa yang kamu semua takutkan sangat tentang SEMINAR berkaitan dengan ancaman Kristianisasi? Ini hanya seminar. Bukan mengajak orang pergi berperang bunuh orang yang menganggap Jesus itu anak Allah. Umat Islam, yang menganggap Jesus itu hanya Rasulullah, hanya ingin membuat seminar bagi memantapkan pelajar sekolah tentang akidah masing-masing. Kenapa takut sangat?

Keduanya, kenapa risau sangat tekanan yang akan dihadapi oleh Ustaz-ustaz dan ustazah-ustazah sekolah? Tekanan apa yang dia takutkan? Tekanan yang bagaimana yang dimaksudkan? Kepada mereka yang tidak mengaku Muhammad itu adalah Rasul, maka kamu tidak akan faham maksud jihad yang perlu dilakukan oleh pada guru-guru agama ini. Tekanan untuk memantapkan akidah, adalah sebenarnya satu keinginan dan satu tanggungjawab oleh mereka. Tolong jangan spin ayat kononnya risau akan 'tekanan' yang akan dikenakan terhadap para guru agama.

Ketiganya, apakehalnya cerita berkenaan dengan bersatu-satu ini? Bersatu tentang apa? Bersatu tentang agama? Ini pluralisme namanya. Cuba cerita sedikit, yang puak menganggap Jesus itu anak Allah hendak bersatu tang mana? Bersatu tentang mengatakan Jesus itu HANYALAH Rasulullah? Bersatu menyatakan Allah itu Esa, bukan 3 dalam satu? Bersatu mengatakan Muhammad itu adalah Rasul terakhir. Jika itu yang dimaksudkan dengan bersatu, hamba no hal......

0 ulasan: