PELIK.

Selalunya di Malaysia, mereka yang beragama lain dari Islam dipanggil bukan Islam. Tidak pernah lagi didalam sebuah akhbar atau media memanggil mereka yang bukan beragama Islam sebagai kafir. Mungkin ungkapan kafir itu sama seperti babi bagi khinzir. Babi itu mencarut. Khinzir itu binatang. Kafir itu penghinaan. Bukan Islam itu orang bukan beragama Islam.

Oleh kerana begitu tanggapan manusia. Dimana, pada masa sekarang, tanggapan telah dijadikan akidah masyarakat untuk menilai sesuatu, bukannya kebenaran, maka, agaknya, elok juga kita menggunakan ungkapan bagi orang bukan Islam adalah orang tidak percaya Muhammad itu Rasul. Boleh terima? Ungkapan baru itu? Orang tidak percaya Muhammad itu Rasul sebagai orang bukan Islam @ kafir?

Bolehlah digunakan dimana-mana, ungkapan baru ini, seperti;

"Mungkin suatu hari nanti, bukan sekarang, tetapi dimasa mendatang, orang yang tidak percaya Muhammad itu Rasul boleh menjadi pemimpin kedua Parti Islam SeMalaysia."

"Kita bercadang agar slot Timbalan Perdana Menteri diberi kepada manusia tidak percaya Muhammad itu Rasul."

"Ayat Al-Quran dalam surah Al-Maidah ayat 57, tidak boleh ditafsirkan terus dari segi sebutannya. Ianya boleh ditafsir mengikut keadaan semasa dan bermaksud, orang yang tidak percaya Muhammad itu Rasul, diharuskan menjadi pemimpin orang Islam."

Elok benarlah ayat seperti diatas digunakan oleh manusia-manusia yang berfikiran Islam liberal dan plural agama. Memang mereka suka menggunakan ayat-ayat sesat seperti itu.

Namun yang peliknya, ada juga yang menyokong manusia seperti demikian......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?