Mari sama-sama kita sebut syahadah

Jumaat, Mac 30, 2012

ANWAR IBRAHIM PUN BODOH.

Hari ini, hamba hendak kata pula, Anwar Ibrahim ini bodoh. Kerana mulutnya yang selalu bersepah dengan politiking, maka ungkapan yang digunakan dalam cerita ini (Anwar: Seminar di Johor gerakan politik yang menjijikkan) adalah satu ungkapan yang akan hamba kritik sehabis-habisnya.

Pasti ramai kawan-kawan yang pelik dengan hamba, kenapa ketika ini, ketika gendang PRU 13 hendak berkumandang, hamba banyak mengkritik sahabat-sahabat PAS? Jawapannya ialah, kerana pemimpin-pemimpin PAS seperti telah dibisukan mulut apa-apa yang berkaitan tentang Islam, disebabkan hendak menjaga 'hati' sahabat Pakatan Rakyat. Very stupid.

" Anwar (gambar) ketika ditanya ketika sidang media di Parlimen petang ini bersetuju bahawa program sedemikian adalah berbahaya dan akan memberikan tekanan kepada hubungan antara agama di negara ini.
“Apa yang saya boleh katakan ini adalah satu gerakan yang menjijikkan apabila menggunakan agama untuk menakutkan orang lain,” katanya.  "

Apa yang jijik, apa yang merbahaya, apa yang menakutkan tentang seminar itu, itu hamba tidak tahu, hangpa semua perlu tanya Anwar. Hamba pun tidak tahu, kenapa, apa-apa yang berkaitan dengan Johor, maka dikaitkan dengan umno. Memang haru. Bodoh sangat ke orang Melayu Johor ini, asyik dengan umno memanjang?

Isunya sekarang ialah, seminar itu adalah untuk pemantapan akidah umat Islam. Diulangi, seminar. Kemudiannya, ianya adalah anjuran JAKIM, Jabatan Mufti Johor dan Jabatan Pelajaran Johor. Mana letaknya tang umno itu, itu hangpa kena tanya Anwar. Jika ada yang kata, semua jabatan-jabatan itu orang umno, maksudnya, memang bodoh jugalah kome semua menganggap semua kakitangan dan ustaz-ustaz dalam Jabatan itu ahli umno. Stupid.

Apa yang dikecohkan sangat Anwar Ibrahim dengan seminar itu pun hamba tidak tahu. Takut namanya dikaitkan dengan Islam Liberal dengan Pluralisme agama? Itu hangpa kena tanya Anwar. Hamba tidak tahu.

Dan yang menjadi kebiasaannya, penyokong-penyokong PR akan bantai habis-habis sesiapa yang mengkritik Anwar tentang isu ini. Disebabkan, mereka ini pun perangai macam umno, menyokong membuta tuli. Stupid.

0 ulasan: