Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, Februari 01, 2012

PRU 13; BN DAN PR AKAN KALAH, KUASA KETIGA MENANG.

Ada orang kata, kuasa ketiga adalah kuasa penentu bagi kekalahan BN atau PR. (baca sini, sini dan sini )

Ada juga orang kata, golongan atas pagar juga adalah penentu pada PRU13 nanti. (tengok sini , baca sini)

Ada orang kata, nisbah pengundi sekarang adalah 30:40:30. 30% BN, 40% atas pagar, 30% PR. (baca sini)

Pengundi atas pagar. Siapa mereka ini? Manusia yang tidak endah politikkah? Manusia lalangkah? Manusia tiada pendiriankah? Atau manusia mementing diri? Jawapannya, semua diatas mungkin jadi betul, mungkin jadi tidak betul. Jawapannya adalah subjektif, dan perlu dijawab mengikut golongan.

Orang atas pagar juga ada golongan yang tertentu. Ada golongan atas pagar yang miskin. Ada golongan atas pagar pengundi muda, ada golongan atas pagar opurtunis, ada golongan atas pagar kerana prinsip dan ada juga yang atas pagar kerana tidak kisah apa jadi pada negara, asal dia hidup senang. Dan semua mereka ini adalah 40% dari pengundi PRU13 nanti.

Dalam banyak-banyak golongan, golongan belia (muda/pengundi baru), miskin dan opurtunis yang selalu dibuat hujah dan 'kertas kerja' oleh otai-otai penganilisis politik untuk di zombikan pemikiran mereka mengundi sesuatu parti politik. Dalam konteks Malaysia, BN atau PR.

Tetapi, BN dan PR jangan anggap mereka sahaja yang difikir oleh golongan atas pagar untuk diberikan undi, ada satu pilihan, yang mereka namakan kuasa ketiga sedang membuat perhitungan untuk 'mengacau' pengundi-pengundi 40% ini. Ada kuasa ketiga yang menggelar dirinya sebagai parti politik, sepeti KITA dan HRP. Ada yang tiada kaitan dengan parti seperti MCLM dan ABU. Dan yang terbaru, ada pula timbul kuasa ketiga yang akan diberi gelaran JATI.

Apa yang dikatakan oleh RPK seperti menjadi kenyataan. Golongan ketiga akan pasti menjadi penentu kepada arah tuju kerajaan baru selepas PRU13 nanti. Pengundi atas pagar sekarang tidak mengendahkan, parti mana yang bertanding. Tetapi faktor calon yang akan menjadi penentu.

Namun, baru semalam, angka pengundi atas pagar yang dianggap 40%, telah dinaikkan peratusnya kepada 56%, setelah Dr. Hassan Ali bercerita malam tadi di seksyen 17. Dimana sumber Dr. HA, hamba tidak tahu.....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kita merancang allah swt. penentuan yang pasti kita pasrah.kita ikhtiar selebihnya berdoa agar kemenangan berpihak kepada yang benar.lawan tetap kita lawan.

Tanpa Nama berkata...

Kuasa ke 3 dari MPM dengan bajet UMNO dinamakan PERAPI. Marilah pengundi atas pagar menangguk diair keruh. Hentam kanan kiri...belasah tetap belasah!