Mari sama-sama kita sebut syahadah

Jumaat, Disember 02, 2011

BILA KAPITALIS MELAYU BERHIMPUN..

Lamanya tidak bergejuis. Hendak masuk 2 bulan. Ada banyak sebab hamba sudah lama tidak bergejuis. Salah satunya yang terutama dalam banyak-banyak sebab adalah kerana, Broadband sudah tidak kecapaian selama 2 bulan. Adoi laa..... La ni nak masuk 3 bulan hutang dengan Maxis. Mana hendak cekau RM320.

Namun minggu ini, adalah minggu panas. Walau musim tengkujuh melanda, ianya tetap panas. Kenapa panas, kerana buka TV sahaja, keluar cerita dia, buka TV sahaja terpampang cerita dia. Apa pula yang dimaksudkan 'dia' itu?

'Dia' itu adalah perhimpunan umno laa....

Macamlah TV1, TV2, TV3, TV8, TV9 itu mak bapak umno punya. Ptuih!! Satu sen umno tidak bayar untuk memiliki stesen TV itu.

Tetapi, nampaknya, seperti ada sesuatu perkara penting yang akan berlaku tahun depan dari melihat apa yang dikatakan oleh puak-puak umno ini. PRU13 akan berlangsung. Nampak gaya umno kata BN akan menang besar dalam PRU13 ini dan Selangor akan kembali ke pangkuan BN. Dan percayalah, ianya akan berlaku. Kerana apa? Sebab umno adalah pakar menipu pilihanraya.

Bukti jelas adalah apa yang berlaku di Terengganu pada PRU11 2004. Sebenarnya PAS sure pasti akan menang untuk penggal kedua, tetapi kerana penipuan yang gila-gila punya, maka umno menang besar.

Namun ada satu perkara yang tidak sama dengan apa yang berlaku pada Terengganu pada tahun 2004 dan apa yang akan bakal berlaku pada 2012.

Pada 2004, umno buat kerja kotor secara senyap-senyap sehinggalah hari pengisytiharaan keputusan PRU. Tetapi, untuk projek 2012 ini, umno buat langkah silap, terang-terang dia kata ada formula untuk menangkan diri. Maka, pihak PR pun pasti akan bersedia bertindak selepas PRU nanti.

Nampaknya, umno Terengganu lebih bijak menipu dari umno pusat. Apa cap ayam punya cerita laaa.....

0 ulasan: