Mari sama-sama kita sebut syahadah

Selasa, November 01, 2011

DR ASRI, JANGAN SAMAKAN TALIBAN DENGAN BABI.

Apalah punya cap ayam punya kes? Elton John punya pasal, Taliban dapat nama. Elto John punya dosa, ustaz-ustaz pun mahu tumpang semangkuk dapat dosa. Kot ye pun mahu nasihat, janganlah membebel. Apa kes samakan Pemuda PAS mahu halang Elton John dari buat persembahan di Malaysia dengan melabelkan Pemuda mahu tiru Taliban.

Ada 2 kesalahan yang kita terlepas pandang disini.

Satu, nasihat melabel-labelkan rakan dengan benda yang 'tidak elok'.

Kedua, mentidak elokkan Taliban dengan memasukkan nama Taliban sebagai benda yang tidak elok.

Kasihan Taliban. Apa salah Taliban dengan Ustaz Asri sehingga tahap ustaz menggunakan nama Taliban itu sebagai ungkapan yang tidak elok. Ustaz ingat Taliban di Afghanistan itu tidak terasa hati ke? Taliban sekarang sedang berperang dengan orang kafir! Bukannya duduk sandar atas kerusi depan masjid beri kuliyah. Hormatlah mereka sedikit! Tiap-tiap hari ada sahaja pejuang taliban yang syahid. Ustaz di sini perli-perli nama mereka pula.

Yang peliknya, isu yang tercetus disebabkan mamat seekor manusia yang bernama Elton John. Sudahlah kafir, gay pula itu.Bukan setakat gay, siap kahwin dengan jantan. Bukan setakat kahwin dengan jantan, siap beritahu seluruh dunia pula itu tentang ke'gay'yan beliau. Disebabkan mamat sekor manusia yang jahanam ini, Dr Asri hendak nama-namakan kawan beliau dari Pemuda PAS? Siap guna nama Taliban pula? Apa? Ingat Taliban itu orang jahat ke? Apa cerita ni ustaz ni?

Hamba kasihan dengan Dr Asri. Mungkin beliau hendak nasihat dengan ikhlas. Itu hamba tidak tahu. Kot ye hendak nasihat dengan ikhlas, janganlah cara mengibaratkan rakan dengan benda yang dianggap tidak betul. Seperti jugalah babi. Tahi anjing yang kita pijak, babi juga kita menyumpah. "Cis! Babi punya tahi anjing. Habis busuk selipar aku!". Kan ke serupa dengan Taliban.

Elton John punya perangai liwat-liwat, Taliban pula dapat nama. Memburukkan nama Taliban pula. Kalau RPK atau MSK yang burukkan nama Taliban, memang munasabahlah sebab akal mereka memang bodoh tentang Islam. Ini Dr. Asri. Takkan Dr Asri hendak membodohkan diri beliau tentang Taliban?

Atau sengaja hendak membersihkan diri dengan diri dilabel Wahabi? Cuba ustaz jawab.

2 ulasan:

MC_Shaharul berkata...

tue masalahnye bila ust merasakan diri dia lah yg pling hebat...dah rasa naik meluat dah ngn ust sorg nie...bila diri x msuk dlm gerakan Islam sume tindakan org nk disalahkan...ape yg dr asri buat dlm mentarbiah golongan muda?dia x bergelumang pn dlm memperbaiki akhlak2 remaja yg rosak...stakat bersyarah di masjid2..pastue berfacebook,n bg kuliah kt usm...x dinafikan la dia berdakwah...tp jgn perlekehkan org lain yg berjuang dlm kancah perjuangan Islam,nk memperbaiki akhlak2 remaja...jd la mcm ust azhar idrus whai dr..wlaupn dia x la bergelar dr tp dia leh bg kuliah di masjid2,pastue blh sama2 bergerak dlm perjuangan Islam...leh tarik anak2 muda lg mengenali Islam..bila ust2 yg ikhlas dlm menyampaikan dakwah insyaallah hasilnya akan dpt dinikmati..tp klu cuma skadar utk nama wallahual'alam la..bila rasa give up maka merantaulah ke luar2 negara...

Tanpa Nama berkata...

Kita, jgn pula melalut hingga menambahkan kekusutan...bilapula Ustaz Asri menyamakan Taliban dengan babi..Taliban ni dulu masa mula mendapat kuasa terlalu keras undang2 dan peraturannya,tak menyempat2 orang awam dibuatnya..itu tak boleh ini tak boleh tv tak boleh, potong tangan sini tembak kepala sana seolah2 undang2 islam ini terlalu kejam dilihat oleh warga asing sedangkan baru sehari dua memegang kuasa sedangkan rakyat dan negara belum pulih dari peperangan..Mungkin itu yg dimaksudkan oleh Ustas Asri..terimalah teguran dengan fikiran terbuka,jgn asyik nak berdebat saja,hebat sangat ke?