SELAMAT AKIDAH, UMNO NAK BUAT KE? -2

Hamba menyokong perhimpunan HIMPUN. Kerana tujuannya adalah betul. Cumanya hamba tidak mahu bersekongkol dengan orang-orang yang mukanya ada dua bergayut di tali-tali iklan perhimpunan ini. Apa gila umat Islam tidak bersetuju berhimpun untuk meluahkan perasaan untuk memartabatkan akidah umat Islam. Sebab itu hamba tidak kutuk dan hamba tidak ambil bahagian dengan HIMPUN ini.

Bagi rakan-rakan blogger yang terlebih-lebih menghina dan mengherdik HIMPUN ini, anda sekelian sebenarnya hipokrit kerana semasa himpunan Bersih dahulu anda semua terlalu marah akan mereka yang menghina dan menghentam bersih 2.0, tetapi anda sekali telah menjadi seperti umporno mengherdik HIMPUN walau sebenarnya BUKAN umno yang menjadi ejen besar kepada HIMPUN ini. Hamba kasihan dengan NGO-NGO yang betul-betul ikhlas dengan program tersebut.

Namun, oleh kerana adanya Perkasa, adanya Pekida dalam perhimpunan itu, maka dengan jelas, ada kecacatan yang ketara dalam HIMPUN. Lebih-lebih lagi Dato Ibrahim Abu Shah, musuh utama jemaah Islam, Naib Canselor yang bertanggungjawab mematikan gerakan Islam di UiTM, dan merupakan manusia yang amat jelas benci akan gerakan Islam, terhegeh-hegeh datang untuk bersama kononnya memartabatkan akidah. Padahal, dialah manusia celupan Melayu yang utama merosakkan akidah orang Melayu. Ptuih!!

Pekida dan Perkasa pula, adalah tali barut umno. Sesiapa yang bersama dengan umno, maka dengan jelas, mereka juga adalah musuh kepada Islam. Musuh kepada gerakan Islam dan musuh kepada hukum hudud.

Apa kes mereka yang amat bencikan hudud terlaksana di Malaysia, terhegeh-hegeh untuk kononnya hendak memartabatkan akidah orang Melayu dalam Islam. Betulkan akidah diri kamu dahulu wahai Pekida dan Perkasa. Sokong hudud, masalah selesai. Memang komfem tiada lagi orang Islam yang murtad, kerana semua yang murtad, semuanya mati dipancung kepala. Senang cerita.

Terus terang hamba kata, isu ini adalah isu yang termudah untuk diselesaikan. Tetapi disusahkan oleh umat Islam sendiri. Hududkan ke sudah ada. Kuasa sudah ada ditangan masing-masing, maka laksanakanlah sahaja. Syariah Islam perlu di Kafahkan, diseluruhkan perlaksanaannya. Bukannya hanya bank Islam, bukannya hanya dengan kes nikah kahwin cerai berai, bukannya hanya kes liwat, tetapi kes zina sekali.

Buat sahajalah kerja-kerja yang disuruh Allah, Tuhan segala makhluk. Yang terpinga-pinga takut undi orang kafir lari ini, apakehal?

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
As'kum, wahai hamba Allah yang petah lagi lancang berkata yang mana lembut gigi dari lidah, Allah taala tidak menyeru umatnya menunding jari sesama sendiri dalam menyelesaikan apa sekalipun masalah tapi mnyeru kepada bersatu, sy yakin, dan percaya, kata-kata saudara itu lebih jahat daripada niat syaitan. Apa yang saya hendak mendoakan kepada anda, semoga Allah memberi nur dan cahaya terhadap saudara dalam mencari jalan kebenaran, saya tidak membenci atau meluat dengan saudara tapi saya bersyukur dapat menegur orang seperti saudara yang mana saudara pun percaya pada qada dan qadar yang mana saya menegur saudara kearah kebenaran dan saudara juga kena menerima hakikat bahawa saudara orang yang ditegur orang seperti saya yang lemah imannya. Semua ini ada hikmahnya diantara orang yang menegur dan ditegur. Istiqfar banyak-banyak dan muhasabah diri, adakah betul cara saudara ini dalam membetulkan ummah dengan mana memburuk-burukan sesama agama Allah yakni Islam. Baik mana umno, pas, pekida mahupun perkasa, didalam semuanya ada saudara seagama kita yang mana soal jawab didalam kubur itulah saudara seislamku dan dirimu wahai saudara. Mudah-mudahan anda sedar dengan segala yang anda lakukan ini, yang baik datang dari Allah dan yang tidak baik datang daripada diri saya sendiri. W'salam.

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?