Mari sama-sama kita sebut syahadah

Ahad, Ogos 07, 2011

KES JAIS SERBU GEREJA: MP KUALA SELANGORLAH PULA, TOLONGLAH KOME DIAM!!

Hamba tidak tahu, samada betul atau tidak kenyataan yang dibuat oleh Dr. Dzulkefly Ahmad tentang JAIS 'serbu' gereja (Baca disini). Namun, oleh kerana masih tiada penafian dari MP Kuala Selangor itu, maka hamba hendak perkatakan kepada beliau, TOLONG DIAM.

Tiada sesiapa pun didalam PAS yang menyuruh anda semua (termasuk MP Shah Alam), untuk terhegeh-hegeh membuat kenyataan tentang isu yang cap ayam ini. Hamba tidak tahu, mengapa mereka ini tiba-tiba begitu wahi untuk berkata-kata tentang isu ini?

Kamu berdua adalah pemimpin rakyat. Apa yang kamu berdua luahkan, akan ditulis oleh wartawan mengikut selera masing-masing. Maka jika statement yang kita buat berniat baik, tetapi kepada mereka yang membacai statement 'berniat baik' itu akan menjadi lain. Penuh dengan menyokong puak yang menghina Rasulullah!

Ketua Penerangan sudah memberi komen tentang isu itu. Tolong hormati Tuan Ibrahim. Beliau telah menyeru, agar jangan buat kerja yang boleh menimbulkan fitnah. Kenapa kome berdua pemimpin tidak dengar kata. Kami ahli-ahli biasa pula yang lebih pandai dengar kata dari kamu yang memimpin.

Ingat, kamu memimpin adalah kerana kami yang memilih! Memimpin adalah satu amanah. Dan jaga mulut antum semua sebelum membuat kenyataan. Jangan menyusahkan kerja kami dibawah untuk memutihkan kembali perspekti orang kampung terhadap PAS!

Antum semua ingat, dengan kenyataan itu, akan membuat orang kampung tidak menganggap PAS ini ditarik hidung oleh puak Kristian ke? Walaupun tidak, namun ianya pasti juga akan melekat pada hati sanu bari orang kampung.

Janganlah buat masalah kepada kami wahai pemimpin yang ada dia atas. Letih la........

2 ulasan:

pasulukinta berkata...

buat kerja sendiri, hassan ali buat kerja dia sebagai EXCO, untuk jaga islam, tidak kira umno atau pas

tungkaran hati.blogspot berkata...

Ramai yang masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....!
Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP yang anti-Islam terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...!
kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat keberkatan daripada perjuangan PAS.
Jika UMNO itu jahil mentadbir negara maka sekarang inilah waktunya PAS membuktikan ianya lebih baik dari UMNO...bukannya sekadar ceramah dan tazkirah semata-mata.
Cuba lihat PAS di Selangor , PPinang dan Kedah adakah dihormati!!!
Kembalilah kepada perjuangan asal....sebuah Negara Islam yang berdaulat bukannya negara kebajikan seperti yang dikehendaki oleh DAP dan sekutunya!