Mari sama-sama kita sebut syahadah

Sabtu, Julai 16, 2011

ROSMAH BELI CINCIN BERLIAN JUTA-JUTAAN, BIARLAH, DIAKAN CEO PERMATA. KAH! KAH!

Ada orang kata, sesiapa yang buat demo pada pemerintah adalah buat kerja haram. Sesiapa yang berhimpun untuk menyatakan sesuatu kepada pemerintah, adalah berdosa. Maksudnya, sahabat yang menghunus pedang kepada khalifah dan berkata lebih kurang "Jika Khalifah memerintah dengan tidak adil, dengan pedang ini kami ingatkan", maka berdosa besar sangatlah sahabat Nabi itu? Orang Melayu ini beragamakan Melayu atau Islam sebenarnya?

Ginilah, jika kome Melayu suka sangat diperintah umno sampai mati, silakanlah, apa yang umno buat sepanjang memerintah Tanah Melayu ini, kome semua terima sahajalah. Yang baik ke, yang buruk ke, yang menipu ke, yang merasuah ke, yang menfitnah ke, yang mengC4 ke, kome semua terima sahajalah sebab umno itu pemerintah kome.

Cumanya, sejahat-jahat PM umno sebelum ini yang memang jahat lagi korup, diorang semua tidak adalah pula membenarkan isteri mereka membeli cincin berlian berharga juta-jutaan. Memang ada bekas-bekas PM membelikan atau membenarkan isteri mereka membeli cincin berlian mahal-mahal, mungkin juta juta RM, namun sehingga harga RM24.4 juta, atau USD24.4 juta, ini memang tahap PM C4.

Kot ye pun Rosmah hendak meroyan sangat memakai cincin juta-jutaan, tidak perlulah cerita pada kastam. Kan ke sudah buat naya pada diri sendiri, orang ramai sudah tahu, selama beliau pergi ke New York dahulu, bukannya apa, sahaja hendak menghabiskan duit rakyat. Rakyat tahulah dia itu CEO Permata, tetapi,janganlah sampai buat kerja gila mempermatakan jari gemukdia itu sehingga puluhan juta RM. Imelda Marcos kalah.
Jacob & Co. Ni adik beradik APCO ni. Sama bangsa.

Kita bersangka baiklah (kah! kah!), ini RM24,584,400, bukan USD24,584,400.

Tetapi, jika difikirkan, memang inilah kerja si Rosmah semenjak dari dahulu lagi. Dahulu lagi power. Siap ceraikan suami dan dan menceraikan isteri pertama Najib dengan Najib, sebabnya, hendak kahwin dengan Najib. Semua orang tahu cerita dia ni. Apalah sangat cerita beli cincin bernilai puluhan jutaan RM.

Apa-apa pun, disebabkan kita Melayu dan Rosmah adalah isteri pemimpin, maka kita sebagai rakyat marhaen tidak boleh menderhaka kepada mereka, sebab mereka pemimpin, biarlah Rosmah hendak beli under wear bernilai RM30 juta sekalipun, adalah perkara dosabesar dan haram menderhaka kepada pemerintah. Sebab apa? Sebab kita Melayu, beragamakan Melayu dan diperintah oleh umno melayu, maka segala apa yang dibuat umno, adalah maksum. Bodoh punya Melayu....

2 ulasan:

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Yob, salam kenei. Bior deme bergembira dalam dunia yg sementara ni. Cincin tu yg kita nampak baru USD24 million/RM24 juta...tak tau apa lagi yg kita tak tau dlm gobok kat istana Putrajaya deme.

Tanpa Nama berkata...

Sudah kah anda2 semua meneliti samada berita tu betul atau salah? Kalau salah macamana agaknya hukum pada kita yang menuduh dan menjaja tanpa usul periksa....

Janganlah kerana anda semua benci pada seseorang, maka apa saja berita yg buruk terus ditelan tanpa usul periksa....