DAP DAN UMNO. DUA-DUA CELAKA.

Pelik, ajaib, sasau lagi cap ayam tahap gaban. Apabila moral policing dianggap menyekat kebebasan hidup, maka gugurlah segala aturan hidup insan yang berlandaskan undang-undang agama. Apabila agama dianggap bukan aturan hidup dan bukan rujukan baik buruk, maka siallah kehidupan insan dengan bertuhankan akal diatas kepala masing-masing.

Parti Cap Ayam
Pusat hiburan, sebenarnya apa sebenarnya tempat ini? Karaoke? Pub? Disko? Tempat menari-nari? Tempat huha huha? Tempat minum arak? Tempat urut-urut? Tempat zina-zina? Tempat hisap dadah? Tempat peluk-peluk? Ape kejadahnya ada ahli politician yang berkenan sangat dengan tempat begini? Sehingga sanggup dengan lantang sehingga urat tekak tercabut membela tempat ini dari bankrap dan ditutup?

Apa kes sehingga ada manusia bernyawa yang sungguh ghairah lagi lantang menyokong tokey-tokey besar kelab hiburan dari ditutup pada sesuatu masa? Kerana apa kelab hiburan ini perlu dikekalkan padahal SEMUA manusia di Malaysia tahu, disitulah punca runtuhnya sesuatu kehidupan manusia. Yang sudah menikah, akan mengabaikan isteri, yang sudah bergelar ayah, akan mengabaikan anak-anaknya, yang muda-mudi, akan terjerumus dalam penyakit hati, gila seks, nafsu kepada dadah dan nafsu kepada betina, yang dara-dara, akan hilang dara dan lahirkan anak haram.

Inilah masalahnya apabila manusia beranggapan bahawa undang-undang berlandaskan kepada akal diatas kepala adalah lebih superior daripada undang-undang dari Pencipta akal mereka diatas kepala itu. Mereka beranggapan merekalah yang mengetahui segala-galanya, padahal mereka hanya tahu perkara yang seciput ilmu. Kemudian mereka bangga dengan ilmu seciput itu dan menyebarkannya seolah-olah akal dia itu adalah akal maksum, kalah para Nabi dan Rasul daripadanya.

Inilah namanya jenis politik oputurniti. Politik Machiaveli, yang menghalalkan apa sahaja cara sekalipun, walau ianya bertentangan dengan rukun kehidupan, tetapi kerana mahu meraih undi, maka tokey yang merosakkan manusia, yang merosakkan anak dara, yang merosakkan masyarakat perlu dan wajib dibela, kerana mahukan undi mereka.

Rakyat buatlah apa sahaja, yang salah dari segi moral, yang salah dari segi hukum, tetapi undi, undilah saya. Adakah ke tahap itu politik Malaysia ini akan dijerumuskan. Jika ya, celakalah engkau DAP, serupa celakalah engkau umno!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?