ANUGERAH IBRAHIM ALI? BELIAU ITU DIBUANG LAUT LAGI BAIK.

Hamba anggap, hamba adalah layak untuk bercerita berkenaan isu ini. Hamba rasakan, menjadi tanggungjawab hamba untuk mengetengahkan perkara ini kepada orang ramai agar perkara ini diperbetulkan. Isu yang hamba hendak sebut adalah berkenaan anugerah Ibrahim Ali oleh pihak UiTM.

Apabila hamba terdengar sahaja berita Ibrahim Ali hendak menaikkan namanya dengan terwujud anugerah dengan nama beliau kepada pihak UiTM, maka urat ketawa hamba menjadi tersangat-sangat aktif. Walaupun urat ketawa hamba teraktif, namun tubuh badan hamba tidak termampu untuk gelak besar kerana akal hamba memberi respon bahawa perkara ini bukan lawak bodoh, tetapi lawak menjahanamkan pusat pengajian tinggi yang telah berjasa kepada hamba untuk hamba mendapat dua gulung ijazah.

Hamba sekarang adalah seorang jurutera, jurutera mekanikal. Mendapat segala ilmu berkaitan kejuruteraan mekanikal melalui institut yang bernama ITM. Ditukar menjadi UiTM semasa zaman reformasi dahulu, ketika penghujung tahun 1999. Dahulu, warna ITM adalah kuning hijau, namun setelah bertukar nama, warnanya pun bertukar kepada warna jingga.

Masuk ITM pada tahun 1994, mendapat Diploma pada tahun 1997, terus sambung belajar untuk Sarjana Muda pada tahun 1997 dan mendapat ijazah pada akhir tahun 1999. Hamba dididik di ITM selama 5 setengah tahun, maka adalah menjadi kewajiban hamba untuk mempertahankan kewibawaan insitusi UiTM ini. Hamba seorang alumni ITM.

Apabila seorang manusia yang masih hidup, yang tiada jasa apa-apa kepada bangsa dan negara, hanya ada jasa menjadi katak, penghancur kerajaan negeri (Kelantan, akhir 70-an), cakap gong tetapi penakut, suka buat kacau bilau kemudian cuci tangan, mulut celupar lagi rasis seperti zionis, sikap penting diri dan opurtinis, adakah orang berperangai seperti ini hendak dijadikan contoh oleh siswa-siswi UiTM?

Hamba berpesan kepada pihak Senat UiTM, janganlah anda semua yang berjumlah 60 orang itu membuang masa berbincang dan berfikir panjang samada ingin meluluslakn atau tidak meluluskan anugerah ini. Ianya hanya akan membazirkan duit UiTM dan masa ahli-ahli Senat di UiTM. Lebih banyak perkara yang penting yang perlu dibincang dan diketengahkan.

Tolonglah jangan buat kerja buang masa dengan melayan karenah Ibrahim Ali yang Sultannya sendiri telah melucutkan anugerah Dato kepada beliau. Encik Ibrahim Ali perlulah dijauhkan sejauh-jauhnya daripada masyarakat Melayu dan Malaysia kerana dengan adanya wujud manusia seperti beliau, maka negara akan menjadi mundur dan huru hara. Buanglah Ibrahim Ali ini ke dalam laut Cina Selatan agar kehidupan umat Malaysia lebih baik dan makmur.....

Ulasan

Unknown berkata…
http://hayubiar.blogspot.com/2011/07/katak-oh-katakkenapa-tak-lompat_12.html...Assalaamu'alikum..USTAZ..sudi sudilah baca blog saya yang tidak sepertinya..

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?