GELOMBANG HIJAU DI GEDANGSA.

Pagi tadi buat kerja rempuh Felda Gedangsa. Edar risalah, cula pengundi, bagi beras. Kawasan Felda, tempat orang Melayu telah didoktrinkan untuk sentiasa mengundi umno. Dengan cara apa? Dengan cara tidak henti-henti peneroka Felda berhutang dengan Felda.

Sampai ke lokasi lambat kerana hamba datang dari rumah ibu ayah hamba di KL. Terganggu untuk balik pada malam Ahad kerana ada walimah dari sahabat. Dan seterusnya tengok bola di rumah ibu ayah Terengganu lawan Kelantan. Dan semestinyalah hamba sokong Terengganu, bukan sebab orang rumah asal Terengganu, tetapi bengang dengan puak Kelantan yang sombong kata mereka akan juara piala FA sebab sudah belasah Selangor 6-2.

Banyak juga rumah kawan-kawan sejemaah telah pergi, hamba berkesempatan 3 buah rumah sahaja. Maklumlah, sampai jam 11.30 pagi. Kerja mula jam 8 pagi. Cumanya ada 5 buah rumah tidak kecapaian untuk diberi beras, kerana rumah warga tua dan miskin itu (mengikut culaan PAS Kawasan), adalah bersebelahan dengan rumah yang sedang buat kenduri kahwin.

Mula-mula bincang hendak edarkan sahaja, namun setelah berbincang beramai-ramai, kami mengambil keputusan untuk menghormati kenduri kahwin itu. Takut-takut orang ramai akan salah anggap pula. 5 beras itu akan diberikan sendiri oleh Ketua Cawangan Felda Gedangsa. Di bawah adalah sebahagian dari gambar pagi tadi.
Bukan senang lambang ini hendak dinaikkan dalam kawasan Felda.
Baju hijau gelap, YDP PAS Kawasan Hulu Selangor. Sibuk..

Bercakap2 dengan penduduk tempatan. Kira kempenlah...

Salah satu rumah yang mendapat bantuan beras.

Ni saja borak-borak kosong sesama petugas je nih.

Berbual-bual dengan penduduk Felda yang sakit. Hamba tak sampai hati untuk ambil gambar tuan punya rumah. Beliau sakit.

Mantan YDP di rumah Ketua Cawangan Felda Gedangsa.

Felda Gedangsa telah di hijaukan? Takbir!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?