Mari sama-sama kita sebut syahadah

Jumaat, April 29, 2011

BUAT APA BUAT KERJA JIKA MATI MASUK NERAKA ALLAH? BODOH KE?

“Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan. “(Al-Munafiqun: 2).

Inilah sahaja jawapan kepada mereka yang musykil dan keliru daripada apa yang berlaku terhadap manusia yang menggelarkan diri mereka trio Dato T. Apa lagi jawapan yang anda semua impikan?

Jika kamu tersesat jalan atau buntu dengan masalah, maka kembalilah kepada Al-Quran dan As-Sunnah Rasulullah SAW. Ianya adalah penyelamat.

Bukan Melayu yang boleh menyelamatkan Malaysia sekarang, bukannya kekuatan ekonomi dapat membantu Malaysia sekarang, bukannya politik fitnah yang dapat mengangkat politik 'melayu' sekarang, tetapi hanyalah Islam sahaja yang tinggal yang dapat menyelamatkan semuanya dari malapetaka.

Apabila Al-Quran dan Sunnah diketepikan didalam kehidupan, tidak diendahkan didalam sistem pentadbiran, ekonomi, sosial dan perundangan, maka inilah yang berlaku. Masjid dijadikan medan najis kekotoran politik lucah dan fitnah hanya semata-mata kerana dendam dan keinginan mengekalkan kuasa politik dibumi sekangkang kera Malaysia yang kecil ini.

Semua kena maklum, Malaysia bukanlah sebuah negara besar, penduduknya bukannya ramai, ekonominya tidak setaraf negara maju Jepun dan China, teknologinya tidak setanding Russia, namun mengapa ada manusia yang tergilakan sangat ingin memegang kuasa menjadi pemimpin di negara yang kecil ini. Negara yang jika dibandingkan dengan kebesaran negara India, hanyalah sebesar sekecil setengah daerah Gujerat sahaja.

Apalah sangat menanggung amanah memimpin rakyat berjumlah 25 juta ini, jika akhirnya diakhirat nanti, kita ke neraka Allah SWT? Apalah yang hendak dikekalkan sangat kerusi empuk perdana menteri yang tidak seberapa itu? Adakah kerusi itu boleh dibawa sekali ke lubang kubur untuk ditunjuk dihadapan mungkar dan nangkir?

Apa gunanya semuanya dengan kemewahan yang melampau-lampau namun akhirnya akan kekal ke dalam neraka dibakar dengan api-api kertas duit yang diperolehi secara tidak betul. Adakah kita yakin sangat setelah membunuh orang dengan C4, nanti di akhirat nanti Allah SWT akan buat tidak nampak kesalahan kita? Yakin sangatkah kita akan terlepas dihukum ke neraka Allah SWT?

Fikirlah wahai manusia, terutama kepada mereka yang sedang hidup kenyang dengan gaji dan elaun menteri di negara Malaysia ini, bahawa mati itu pasti. Anda semua akan mati dan ke mana anda selepas mati itu? Trio Dato T, baru sebentar tadi kamu bersumpah laknat. Maka sebenarnya, sebelum kamu bersumpah itu, kamu sudah pun dilaknat Allah kerana perbuatan kamu, tidak perasan lagikah? Kesian,.. kesian,.....

0 ulasan: