Mari sama-sama kita sebut syahadah

Ahad, April 24, 2011

ANAK HAMBA NAK MAIN BOLASEPAK, BUKAN BOLA JARING.

Lain kali, jangan ajar anak perempuan anda bermain bolasepak. Nanti anak anda tidak tahu main bola jaring. Menyesal hamba....

Ini adalah kisah benar, kasihan sungguh hamba melihat anak hamba yang ditugaskan untuk bermain bola jaring untuk sukan PASTI Hulu Selangor sebentar tadi. Jersinya tertulis WD. Agaknya Wing Defend kot. Semasa berlawanan sudah bermula, anak hamba diri tercegat sahaja disitu tidak tahu apa yang hendak beliau lakukan.

Puas cikgu-cikgu PASTI menjerit-jerit suruh berebut bola, namun anak hamba masih berdiri kukuh di atas tanah yang sama dari mula hingga akhir. Adoi,.. hamba melihat mukanya yang penuh confuse lagi tidak mahu bermain.

'Itulah Angah! Asyik main bola je dengan Jannah.' marah adik hamba yang sanggup datang dari KL untuk melihat anak buahnya bermain sukan bola jaring di Stadium KKB. Adoii.....

Tetapi yang kelakarnya, Jannah tidak kisah pun apa yang berlaku di tengah padang, kalah ke, menang ke, sama sahaja bagi dia. Melihat Jannah yang bermuka musykil ditengah padang, hamba pun dapat merasakan bahawa dia tidak suka main sukan ini, kerana selalunya dia bermain bola dengan ayahnya menggunakan kaki, bukan tangan.

Takpelah, asalkan Jannah dapat merasai pengalaman berada ditengah padang dilihat oleh berpuluh-puluh mak ayah yang bising-bising memberi sokongan moral kepada anak masing-masing pun, oklah. Mungkin lain kali PASTI boleh buat indoor game untuk muslimat main futsal. Ok juga tu.

Selepas game, dengan gaya biasa, Jannah asyik senyum sahaja. Seronok boleh balik. Sebab Opah dia ada juga disitu. Seronok melihat telatah budak 4 tahun ini bermain-main dengan kawan-kawannya yang sudah menjangkau 5 dan 6 tahun. Itulah untungnya anak hamba lahir lewat tahun, hujung bulan 11.

Tahniah Jannah, anak ayah dapat masuk main bola jaring mewakili PASTI Rasa Sayang.

Apa Jannah nak buat ni......

Laa.. comelnya tangan pegang depan tu,.. dalam keadaan musykil melihat bola yang dibaling.

Takpe, asalkan di rumah boleh tolong dukung adik.... he, he..

Yang ni pulak, hamba tak tau, petugas tengah pening kepala, siapa menang siapa kalah,....

0 ulasan: